Gå til innhold

Installerte vifter, må jeg ta av topp panelet på kabinettet?

svenal34

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ta av toppanelet ja.

Du kan egentlig ta vekk filteret også da, siden viftene blåser ut.

Har hatt de på helt siden jeg installerte de, hva skjer hvis jeg ikke tar de av? Det er jo samme situasjon på foran og :p

Hvis du er kjent med 550D, kunne du fortalt meg om det er dumt at hvis du tenker at corsair kabinettet kommer med 2 vifter foran og en bak, at det blir dumt av meg å ta på 2 stk på topp som blåser ut? Er dette en dum løsning? :p burde en av viftene blåse luft mot hovedkort?

Lenke til kommentar

atlså når jeg installerte viftane måtte jeg bruke pmw splitter fra komplett så jeg tror jeg kobla litt feil eller noe fordi det føles ut som viftene går for fort. hvordan kan jeg skjekke hastigheten på viftane? satt ned vifte hastighetene på kabinett vifttene og cpu kjøler til quiet men lurer på om aftermarket viftane kjører for fort for de bråker no inni helvete.

Lenke til kommentar

Det er ikke samme sak foran nei. Fordi der er det litt ventilasjon slik at viftene får tak i luft.

Hvis du skal ha vifter i topp til å blåse ut så må du ta vekk det panelet.

Jeg vil generelt anbefale at du har fler vifter som blåser inn enn ut.

Så hvis du f.eks setter 2 vifter i front og 1 på sidepanelet som blåser inn så setter du 2 i topp eller bak som blåser ut.

Du sjekker hastigheten til viftene ved å koble de på hovedkortet. Da kan du sjekke i BIOS eller vba en software, f.eks AIDA64.

Lenke til kommentar

Det er ikke samme sak foran nei. Fordi der er det litt ventilasjon slik at viftene får tak i luft.

Hvis du skal ha vifter i topp til å blåse ut så må du ta vekk det panelet.

Jeg vil generelt anbefale at du har fler vifter som blåser inn enn ut.

Så hvis du f.eks setter 2 vifter i front og 1 på sidepanelet som blåser inn så setter du 2 i topp eller bak som blåser ut.

Du sjekker hastigheten til viftene ved å koble de på hovedkortet. Da kan du sjekke i BIOS eller vba en software, f.eks AIDA64.

Du hadde ikke giddi å titta på viftene til 550D og sett på om både bak, foran viftene blåser luft inn i kabinettet eller ut? For hvis det er slik at default viftene blåser luft ut, så burde jeg vel gjøre slik at de to viftene jeg installerte på topp blåser luft inn i kabinettet?

Lenke til kommentar

Ja man må selvsagt ha en retningsorientert totalflow gjennom kassa hvor viftene jobber i en bestemt retning.

Men man trenger ikke nødvendigvis ha viftene i front inn og viftene i topp ut. Normalt er dette best, men feks nzxt h440 så kan det lønne seg å snu dette: inn i topp og ut foran

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...