TBJ Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Hei Skulle sjekke om en CD jeg hadde var bootbar og testet den på en maskin jeg har (ja, jeg angrer). Men jeg viste ikke at den ville lage en multiboot meny ved oppstarten av Windows. Den vil jeg ikke ha. Jeg ser den under "System properties" -> Advanced -> System and Recovery (settings) -> Default operating system, men får ikke slettet den derifra. Har satt alternativet "Windows 10" som default og 0 sek. ventetid, men aller helst vil jeg ha den bort. Noen lure tips? Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 20. august 2015 Forfatter Del Skrevet 20. august 2015 Har sett på den, men der ser jeg den ikke. Kun normale Windows. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Tulla til en gang for litt siden da jeg slette Ubuntu fra multiboot (bare formaterte Ubuntupartisjonen) og brukte denne softwaren; http://sourceforge.net/projects/boot-repair-cd/ Fungerte ypperlig og resatte hele MBR'en, dvs sletta bootloaderen som var der. Ikke bare trykk "ok/ apply" eller hva det står med en gang, sjekk de andre fanene, jeg husker ikke hva jeg krysset av, men det var noen alternativer for å fjerne det "skikkelig". Alt du får opp i menyen med denne softwaren er veldig selvforklarende og enkelt, men bare spør hvis du lurer på noe. Ta gjerne et bilde av hva du eventuellt lurer på da jeg ikke har brukt det mer enn en gang Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Har sett på den, men der ser jeg den ikke. Kun normale Windows. msconfig.JPG Hva hvis du haker av for "Make all boot settings permanent"? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Du bruker bcdedit /delete {........ UID nummer.....} UID er det bootentry du skal fjerne. Google BCDEdit syntax Endret 20. august 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 23. august 2015 Forfatter Del Skrevet 23. august 2015 Takk for alle forslagene. Kjørte BCDEdit og det fikset det ganske så enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå