Gå til innhold

[Løst] Fjerne multiboot

TBJ

Anbefalte innlegg

Hei

Skulle sjekke om en CD jeg hadde var bootbar og testet den på en maskin jeg har (ja, jeg angrer).

Men jeg viste ikke at den ville lage en multiboot meny ved oppstarten av Windows.

Den vil jeg ikke ha.

Jeg ser den under "System properties" -> Advanced -> System and Recovery (settings) -> Default operating system,

men får ikke slettet den derifra.

post-4632-0-19519900-1440071276_thumb.png

Har satt alternativet "Windows 10" som default og 0 sek. ventetid, men aller helst vil jeg ha den bort.

Noen lure tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tulla til en gang for litt siden da jeg slette Ubuntu fra multiboot (bare formaterte Ubuntupartisjonen) og brukte denne softwaren; http://sourceforge.net/projects/boot-repair-cd/ Fungerte ypperlig og resatte hele MBR'en, dvs sletta bootloaderen som var der. Ikke bare trykk "ok/ apply" eller hva det står med en gang, sjekk de andre fanene, jeg husker ikke hva jeg krysset av, men det var noen alternativer for å fjerne det "skikkelig".

Alt du får opp i menyen med denne softwaren er veldig selvforklarende og enkelt, men bare spør hvis du lurer på noe. Ta gjerne et bilde av hva du eventuellt lurer på da jeg ikke har brukt det mer enn en gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...