Gå til innhold

[Løst] Praktisk spørsmål angående reise

Anbefalte innlegg

- Kan man ha med en whiteboard tavle i kofferten? Den er ikke tung eller stor, ca. 45 cm lang og like stor som bunnen av kofferten . Eller er dette spesialbagasje?

- Kan jeg pakke pc, ipad og lignende i koffert, eller må jeg ha det i håndbagasjen?

Tusen takk! :)

Endret av Hannah00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google eller en mail til flyselskapet. Fant litt info, men etter litt lesing så anbefaler de å ha batteridrevne ting i håndbagasjen fordi de har bedre kontroll og batteribranner er vanskelige å kontrollere da de må brenne ut av seg selv. Du må også sikre hvert individuelle batteri. Det virker dog som om dette gjelder reservebatterier.

http://luftfartstilsynet.no/avdelinger/Security/article1110.ece

https://www.norwegian.no/globalassets/global/global/customerservice/baggage/dangerous_goods_regulations_2_3_a_2012-13_final.pdf

Whiteboard er ikke ulovlig i bagasjen da det ikke er noen ekstra risiko forbundet med dette og så lenge den passer i kofferten.

Det aller beste er å sjekke med flyselskapet :)

Lenke til kommentar

- Kan man ha med en whiteboard tavle i kofferten? Den er ikke tung eller stor, ca. 45 cm lang og like stor som bunnen av kofferten . Eller er dette spesialbagasje?

- Kan jeg pakke pc, ipad og lignende i koffert, eller må jeg ha det i håndbagasjen?

Tusen takk! :)

Du vil ikke ha knusbare ting i koffert. De får meget hard medfart av og på fly.

Husk også at forsikring ikke dekker forsinket bagasje på vei hjem (kun tapt, og da kun etter 4 uker).

whiteboard kan du ta med i koffert om den tåler røff behandling.

Lenke til kommentar

Husk også at forsikring ikke dekker forsinket bagasje på vei hjem (kun tapt, og da kun etter 4 uker).

Okay, den tåler ganske mye tror jeg. Kan legge den mellom klær. Så legger jeg pc og slikt i sekken min. Er så redd for at noe skal bli stjelt, spesielt når man må ta ut mac, ipad og telefon når man skal gjennom tollen. Men da får jeg bare passe godt på.

Lenke til kommentar

Okay, den tåler ganske mye tror jeg. Kan legge den mellom klær. Så legger jeg pc og slikt i sekken min. Er så redd for at noe skal bli stjelt, spesielt når man må ta ut mac, ipad og telefon når man skal gjennom tollen. Men da får jeg bare passe godt på.

Reiser du ikke alene så gå etter at venn/venninne har kommet gjennom, da de kan passe på elektronikken din mens du går gjennom sjekken.

Er du alene så send det elektriske sist, og se til at du kommer deg gjennom detektor problemfritt, da burde du rekke å stå på andre siden når mac,ipad etc etc ruller ut av røntgen.

Når det kommer til telefon, så har jeg aldri blitt bedt om å ta denne ut seperat så du kan legge den i en lomme i håndbagasjen 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...