Pallantir Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Jeg trenger en bunke 25-meters nettverkskabler til HDMI over enkel CAT5e/6, og jeg tenkte det var like greit å legge på den ekstra båndbredden og ikke minst få skjermet FTP-kabel når jeg først skal legge opp dette. Jeg ser at det fins en Deltaco CAT6 FTP-kabel til rundt 150 kroner å få tak i, er det grei kvalitet? Det er jo litt kjipt hvis alt må byttes etter et par år fordi kablene ikke holdt mål, samtidig er det en del kabler, og budsjettet mitt er allerede tøyd i lengste laget på dette prosjektet... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Jeg har brukt kabler/adaptere fra Deltaco og har funnet kvaliteten helt ok. Ingen grunn til å betale "Monster-priser" når Deltaco er mer enn godt nok. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 20. august 2015 Forfatter Del Skrevet 20. august 2015 Høres bra ut, takk! Regner med at når det omtrent ikke er forskjell på prisen på CAT5e UTP og en CAT6 FTP, er det bare tull å kjøpe noe annet enn den siste? Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Høres bra ut, takk! Regner med at når det omtrent ikke er forskjell på prisen på CAT5e UTP og en CAT6 FTP, er det bare tull å kjøpe noe annet enn den siste? En cat6 kabel er en cat6 kablel uansett produsent og yter følgelig etter hva cat6 kravet stiller. Det er forskjell på cat5e og cat6. I daglig bruk så er forskjellen at kan få opp til 10Gb ethernet over cat6, men kun opp til 1Gb ethernet over cat5e. I praksis har Cat6 har støtte for 100MHz høyere fysisk båndbredde, og laget slik at det blir mindre crosstalk og støy. Dette gjør at kabelen kan frakte nyere ethernet standarder med høyere overføringkapasitet. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. august 2015 Forfatter Del Skrevet 24. august 2015 Den er grei, takk! Da burde det ikke være noe problem med den CAT6 FTP-kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå