Gå til innhold

Er Deltaco greie CAT6 FTP-kabler?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en bunke 25-meters nettverkskabler til HDMI over enkel CAT5e/6, og jeg tenkte det var like greit å legge på den ekstra båndbredden og ikke minst få skjermet FTP-kabel når jeg først skal legge opp dette. Jeg ser at det fins en Deltaco CAT6 FTP-kabel til rundt 150 kroner å få tak i, er det grei kvalitet? Det er jo litt kjipt hvis alt må byttes etter et par år fordi kablene ikke holdt mål, samtidig er det en del kabler, og budsjettet mitt er allerede tøyd i lengste laget på dette prosjektet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut, takk! Regner med at når det omtrent ikke er forskjell på prisen på CAT5e UTP og en CAT6 FTP, er det bare tull å kjøpe noe annet enn den siste?

En cat6 kabel er en cat6 kablel uansett produsent og yter følgelig etter hva cat6 kravet stiller.

Det er forskjell på cat5e og cat6.

I daglig bruk så er forskjellen at kan få opp til 10Gb ethernet over cat6, men kun opp til 1Gb ethernet over cat5e.

I praksis har Cat6 har støtte for 100MHz høyere fysisk båndbredde, og laget slik at det blir mindre crosstalk og støy. Dette gjør at kabelen kan frakte nyere ethernet standarder med høyere overføringkapasitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...