faust_ Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Fikk et Zyxel ZyAir B-100 nettverkskort av fattern i helga, og lurer på om dette funker under linux. Et kvarters tid søking på google ga lite hjelp, og jeg finner ingen howto på dette. Det jeg fant ut er at det er mulig under RedHat, problematisk under Debian. Selv har jeg Gentoo. Så, om noen har peiling på dette, vennligst si fra :-) ----edit---- Har nå lagt inn følgende i /etc/pcmcia/config card "Zyxel ZyAir B-100" manfid 0x0274, 0x1613 bind "orinoco_cs" Så, om en times tid blir det test. Må bare vente på at fyren som skal ta med trådløs-router kommer seg på skolen.. Endret 11. november 2003 av FauSt_ Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Har ikke testet dette kortet i Linux, men I Windows. Finnes masse dårlige drivere til dette kortet. Fant 3 utgaver til kortet, alle lot seg installere og kortet begynnte å lyse. Men kun en driver fant nett. Er et dårlig kort, viser ikke signalstyre og slik i status bar utenom at man legger inn et egen verktøy fra zyxel. Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Vel, det er jo langt fra alle kort som leverer statistikk uten ekstraverktøy. Kjører Windows nå, og alt funker, rent bortsett fra ved tilkobling til en SMC-router vi har på kontoret. Den funker derimot ræva med alle andre kort som har blitt prøvd på den, så det er klart hvor problemet ligger. Skal komme gjennom mer enn to gipsvegger ved 11mbit. Hjemme brukes kortet opp mot en Zyxel trådløsrouter, og alt funker. Rekkevidden er helt grei. Ingen steder i huset som er uten dekning. Greit nok, billig sarvkort, men det funker, og jeg fikk det gratis. I'm not one to complain Lenke til kommentar
Rim Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det bruker PrsimIII chipsettet. Skal vel finnes drivere til det? Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Fikk det forsåvidt nesten til under linux. Er bare det at jeg manglet et par moduler som jeg bare trengte å kompilere. Det som skjedde i mellomtiden var at jeg fikk et stort behov for Windows på laptopen for å gjøre skolearbeidet mitt. Byebye Gentoo. Etter en tredagers install skulle jeg likt å bruke deg lengre Uansett, funker fint i win, og det skal være fullt mulig å få det til under linux. hvordan det er med crypto under *nix aner jeg dog ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå