Gå til innhold

fx5900 råd ( nei skal ikke ha 9800)

GRendal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er noe av specsene til PNY kortet:

PERFORMANCE FEATURES

CineFX 2.0 Graphics Engine

256-bit graphics core

475MHz core clock

256-bit memory interface

475MHz Memory Clock (950MHz memory Data Rate)

30.4 GB/sec. memory bandwidth

3.8 billion texels/sec. fill rate

356 million vertices/sec

8 pixels per clock (peak)

16 textures per pixel(max in a single rendering pass)with 8 textures applied per clock

Dual 400MHz RAMDAC's

Max display resolution 2048 x 1536 x 32 bpp at 85Hz

Flat panel display support with resolutions up to 1600 x 1200

Pen clock

Lenke til kommentar
Holder meg vanligvis til Ati, men da jeg så knalltilbudet som Elkjip hadde, måtte jeg bare slå til, tross det var ett nvidia kort.

Geforce FX 5600 Ultra fra Creative. Betalte 1600 spenn! Helt genialt! :nice:

høres ut som et greit kjøp. ikke et kjempekjøp men. skal du først ha FX ( noe få vil) børd du ta NV35-38 serien ( fx59xx serien)

Lenke til kommentar

Det var interessant å lese den benchmarken som AnandTech hadde, og morsomt at Nvidia sine kort har noe å stille opp med mot ATI sine. Hadde Nvidia priset GeForce FX59xx litt under R9800 så hadde sikkert pipa fått en annen låt her på forumet.

min mening er at du får et bedre skjermkort til samme pris om du kjøper deg et 9800XT, siden det er bedre i stort sett alle de andre benchmarkene som AnandTech har kjørt på de forskjellige kortene.

Jeg har selv alltid brukt nVidia baserte skjermkort i alle pc'ene jeg har bygd, (etter voodoo2), og har alltid vært strålende fornøyd. I det siste kan det allikevel virke som om nvidia har blitt litt desperate, og fyrer i gang med optimiseringer for diverse benchmarks (host 3DMark host), for at folk skal tro at kortene deres virkelig er like bra som ATI sine. Nvida sitt GeForce FX59xx er i visse sammenhenger like bra/bedre som ATI's Radeon 9800 serie, men personlig mener jeg at 2800,-++ for et Radeon 9800 PRO kort er bedre anvendte penger enn 3500++ for et FX5900.

Men, til sist vil jeg si at denne vurderingen er basert på mine meninger og mitt bruk av pc. Jeg spiller stort sett, og bruker windows. (forresten spiller jeg en del NWN :D).

Valget ditt av skjermkort bør avgjøres av hva du bruker det til, og hvor mye penger du er villig til å legge ut. spiller du kun NWN og vil ha topp ytelse samme f*** hva det koster så er FX5950 et bedre valg en Radeon 9800 NP/PRO/XT.

lykke til med valget.

mvh vladnag

Lenke til kommentar

alt jeg vil er å spille yndlingsspillet mitt NWN i 1600x1200 med litt antialiasing og antifiltrating på :love:

hvis jeg virkelig kan gjøre det med et ATI kort så gjør jeg det, men har bare fått inntrykk av at NWN virkelig har blitt et problembarn for ATI.

det jeg har mest lyst på er et 9800XT kort :love: , men kjipt å bruke penger på et kort jeg ikke får utnyttet fullt ut :shrug:

tusen takk for alle svar ass...supert forum

Lenke til kommentar
Jeg har overhodet ingen problemer med mitt Radeon 9800 i NWN, kjører 1280X1024 med max på alle detaljer på min Hansol 950, det fungerer prikkfritt med Cat. 3.9

har ALDRI hatt problemer med mitt ATI kort.

prøv 1600x1200 med AA og AF og max detail se om det går.

Lenke til kommentar
Jeg har selv alltid brukt nVidia baserte skjermkort i alle pc'ene jeg har bygd, (etter voodoo2), og har alltid vært strålende fornøyd. I det siste kan det allikevel virke som om nvidia har blitt litt desperate, og fyrer i gang med optimiseringer for diverse benchmarks (host 3DMark host), for at folk skal tro at kortene deres virkelig er like bra som ATI sine. Nvida sitt GeForce FX59xx er i visse sammenhenger like bra/bedre som ATI's Radeon 9800 serie, men personlig mener jeg at 2800,-++ for et Radeon 9800 PRO kort er bedre anvendte penger enn 3500++ for et FX5900.

Men, til sist vil jeg si at denne vurderingen er basert på mine meninger og mitt bruk av pc. Jeg spiller stort sett, og bruker windows. (forresten spiller jeg en del NWN :D).

Valget ditt av skjermkort bør avgjøres av hva du bruker det til, og hvor mye penger du er villig til å legge ut. spiller du kun NWN og vil ha topp ytelse samme f*** hva det koster så er FX5950 et bedre valg en Radeon 9800 NP/PRO/XT.

lykke til med valget.

mvh vladnag

Det var ikke bare Nvidia som jukset i 3dmark (*host ATi host*)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...