AfterGlow Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Gir oss et enda bedre innblikk i hva vi har i vente.Samsung har sluppet teaser-video av sin nye smartklokke Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 jeg liker det at man roterer bezelen og måten menyvalgene blir forstørret på skjermen mens man gjør det, meget elegant... langt bedre løsning enn apples knotete lille krone man må vri på. Bravo samsung.... 4 Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Hvordan måler man oppløsning på en rund skjerm? Lenke til kommentar
aaaight Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Hvordan måler man oppløsning på en rund skjerm? Måler på tvers av sirkelen? Det skal jo være like mange piksler uansett retning så lenge man setter streken i senter. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Hvordan måler man oppløsning på en rund skjerm? Som om den var firkantet. 1 Lenke til kommentar
rasivert Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 S(k)amsung fornekter seg ikke og fortsetter kopieringen. Finnes det ingen innovasjon i det selskapet? 4 Lenke til kommentar
G Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Hvordan måler man oppløsning på en rund skjerm? Som om den var firkantet. Tvilsomt at totalmålet gis direkte på den måten. Jeg tolker det slik at G-man etterspør total oppløsning. At et utsnitt et sted midt på skjermen fremdeles kan være firkantet avløser ikke det faktum at mange av disse klokkene har andre former enn firkantede. Det finnes sikkert elegante kombinasjoner av matematiske formler for å finne totalt antall piksler over hele skjermflaten. Dessuten så vil jo produsenten kunne vite hva de har produsert og oppgi oppløsningen til oss. Endret 20. august 2015 av G Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Joda, men jeg vil tro at man når man sier 360*360 på en rund skjerm mener "om man ser for seg den firkantede skjermen denne kunne vært kutta ut av ville den vært på 360*360 piksler. Det riktige hadde selvsagt vært å oppgi kun ppi. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 S(k)amsung fornekter seg ikke og fortsetter kopieringen. Finnes det ingen innovasjon i det selskapet? Det er sikkert et troll jeg biter på nå, men hvem/hva er det de kopierer? 4 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Det er sikkert et troll jeg biter på nå, men hvem/hva er det de kopierer? Runde hjørner er jo patentert av Apple, og denne klokka er rund. Eit digert, rundt hjørne. Blir nok søksmål av dette. 7 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Runde hjørner er jo patentert av Apple, og denne klokka er rund. Eit digert, rundt hjørne. Blir nok søksmål av dette. Hehehe! Men litt seriøst, så skjønner jeg ikke hvorfor det er så mange som roper kopiering og herming når det kommer til klokkene her. Om hver bedrift som skal lage klokker lager 20 forskjellige brukbare prototyper og design, så kan man banne på at de fleste kan anklages for plagiat, uten at det er det. Det er enda ikke kommet noe banebrytende på smart-watch fronten. Det er ikke noe spesielt som ingen andre har/hadde tenkt på. Man er litt mer begrenset her enn man er i mobilverdenen, som i alle fall sliter med at telefoner ser like ut (selv om det har bedret seg i det siste føler jeg). Ikke rart at ting ligner. Uansett hvor bra denne Gear S2 blir så er jeg ikke interessert. Ingen har klart å overbevise meg om at dette er et behov enda. En vanlig klokke til hundre kroner + en god smartmobil i stedet gjør jobben helt fint. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 S(k)amsung fornekter seg ikke og fortsetter kopieringen. Finnes det ingen innovasjon i det selskapet? Apple og Samsung driver nå å rapper teknologi og selger deler til hverandre og saksøker hverandre så at Samsung er noen stor stygg ulv er en sannhet med modifikasjoner. De er nå like gode begge to. 2 Lenke til kommentar
arildsorli Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Noen som aner hva denne vil koste i norske kr? Lenke til kommentar
Tom-Erik Paulsen Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Hvordan måler man oppløsning på en rund skjerm? Tror det er så enkelt som (radius)x(radius) px eller diameter Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) S(k)amsung fornekter seg ikke og fortsetter kopieringen. Finnes det ingen innovasjon i det selskapet? Det er sikkert et troll jeg biter på nå, men hvem/hva er det de kopierer? Kødder du? Designet av grensesnittet slår meg umiddelbart som sterkt inspirert av Apple. Se forøvrig dette dokumentet (obs: 36 mb pdf). Det er laget internt i samsung og viser hvordan de steg for steg kopierte hver minste detalj for å gjøre Galaxy S1 mest mulig lik iPhone. Dette dokumentet måtte de slukøret vise frem i en rettsak.. (link til saken) edit: Lastet opp dokumentet her også. 44_iPhone_GalaxyS1_review.pdf Endret 20. august 2015 av Twinflower Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 ... Er dette altså det samme? 3 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 ... Er dette altså det samme? Så du det vesentlige ordet GRENSESNITTET som jeg skrev? Så oppgaver til deg: Skjerp debatteknikken din (les spesielt om stråmenn) og skjerp leseferdighetene dine. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 ohhh så søt at de kopierer Apple ... igjen... Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) ... Amiga Workbench 1985: Hvor langt tilbake vil du dra kopieringen? Endret 20. august 2015 av LoveAmiga 5 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 ... Amiga Workbench 1985: Hvor langt tilbake vil du dra kopieringen? Ikke så langt Se på størrelsen på ikonene, marginene, fargepaletten, stilen.. Er ikke mye fri fantasi fra Samsung der i gården. Hadde det sett ut som bildet fra Amiga hadde jeg neppe sagt noe (men muligens knist litt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg