Gå til innhold

Problemer med Radeon 9800pro i CS ?

Mr-JT

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har lest masse feil angående radeon 9800pro i CS.

Legg inn de nyeste driverne fra nettet og prøv med standard config i CS. Det er det første jeg ville prøvd.

Jeg hadde også dette problemet, med at fps'en droppet ned til 60. Hvordan løste jeg dette problemet? Jo, det er faktisk ganske merkelig.

Jeg tenkte at det var mulig at skjermkortet ikke fikk nok kjøling, så jeg undersøkte koblingene mine i kabinettet. Jeg fant ut at jeg hadde koblet strømtilførselen til skjermkortet sammen med noen kabinettvifter, og dette sørget for at skjermkortet ikke fikk nok effekt, og dermed ikke nok kjøling.

Jeg koblet om, slik at tilførselen til skjermkortet er helt alene, og det er nå toppers!

håper det er dette noen av dere har problemer med.

P.S, kjølingen på radeon 9800pro er ikke helt perfekt. Anbefaler og kjøpe en annen kjøling til dette kortet. Kan finne dette på www.mircoplex.no og andre steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaghi :

fps_max 500 i console. Ta av v-sync.

developer 1 i console.

Hvis du vil sjekke fps'sen, så skriv net_graph 3 i console. Da får du frem tekst nede i høyre hjørnet.

Kom tilbake igjen hvis du ikke får 100+ FPS i cs. Med det skjermkortet bør du ligge langt over 100 :D . Gjør ihvertfall jeg med mitt kort.

p.s : sjekket tilførselen som jeg skrev i første innlegget ?

Lenke til kommentar

Har du Catalyst 3.9? Klarer ikke få på fastwrite blir bett om å restarte, men når jeg kommer inn i windows igjen står det at fastwrite er disabled. Noen som vet om dette problemet? Har et ATI Radeon 9800Pro 256mb. Kan det være noen instillinger i BIOS som kødder med kortet? Har et Abit NF7-S. Noen spesielle endringer jeg må foreta før jeg skrur på fastwrite? (Har prøvd fra Bios men det går heller ikke).

:( Begynner å bli drittlei...

Lenke til kommentar
LOL, spiller dere 1.6???, nUUbs.......1.6 suger max. skal vedde på at jeg eier alle dere i 1.5. men ikke nå for tiden, har bare 12 fps, noe har klikke pleide å ha 100 stabilt, men 12-20 no :p

Dagens gullkorn! :lol:

I cpl så spiller de 1.6, og dette er jo selfølgelig fordi de er noobs, eller nei?

Lenke til kommentar
Har du Catalyst 3.9? Klarer ikke få på fastwrite blir bett om å restarte, men når jeg kommer inn i windows igjen står det at fastwrite er disabled. Noen som vet om dette problemet? Har et ATI Radeon 9800Pro 256mb. Kan det være noen instillinger i BIOS som kødder med kortet? Har et Abit NF7-S. Noen spesielle endringer jeg må foreta før jeg skrur på fastwrite? (Har prøvd fra Bios men det går heller ikke).

:( Begynner å bli drittlei...

Kan hende du allerede har prøvd dette men ..

1. Slå på fastwrite i BIOS

2. Boot til Windows

3. Slå på fastwrite i driver (display properties)

4. Reboot

Er du heldig vil fastwrite nå være enabled ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...