Mr-JT Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Heisann! Jeg har lest masse feil angående radeon 9800pro i CS. Legg inn de nyeste driverne fra nettet og prøv med standard config i CS. Det er det første jeg ville prøvd. Jeg hadde også dette problemet, med at fps'en droppet ned til 60. Hvordan løste jeg dette problemet? Jo, det er faktisk ganske merkelig. Jeg tenkte at det var mulig at skjermkortet ikke fikk nok kjøling, så jeg undersøkte koblingene mine i kabinettet. Jeg fant ut at jeg hadde koblet strømtilførselen til skjermkortet sammen med noen kabinettvifter, og dette sørget for at skjermkortet ikke fikk nok effekt, og dermed ikke nok kjøling. Jeg koblet om, slik at tilførselen til skjermkortet er helt alene, og det er nå toppers! håper det er dette noen av dere har problemer med. P.S, kjølingen på radeon 9800pro er ikke helt perfekt. Anbefaler og kjøpe en annen kjøling til dette kortet. Kan finne dette på www.mircoplex.no og andre steder. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Skru av 2 skjermer i egenskaper på skjerm, så kjører du refresh-rate fix. Da skal du ha 100fps i CS. Btw skru på vertical sync på egendefinerte instillinger oxo. Lenke til kommentar
Mr-JT Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Stian : Jeg har fikset problemet mitt. Har lagd denne posten for å prøve å hjelpe andre, men det er bra du kommer med nye forslag om hva som kan være galt! Tror det er mange som har dette problemet, og trenger hjelp! Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Trenger flere forslag... Har samme problem i cs. Hjelp meg! Begynner å klikke snart. Hvordan kan jeg måle FPS i CS og hva er den perfekte 'max_fps' settingen for et Radeon 9800Pro 256mb? Lenke til kommentar
Mr-JT Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Jaghi : fps_max 500 i console. Ta av v-sync. developer 1 i console. Hvis du vil sjekke fps'sen, så skriv net_graph 3 i console. Da får du frem tekst nede i høyre hjørnet. Kom tilbake igjen hvis du ikke får 100+ FPS i cs. Med det skjermkortet bør du ligge langt over 100 . Gjør ihvertfall jeg med mitt kort. p.s : sjekket tilførselen som jeg skrev i første innlegget ? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Trenger flere forslag... Har samme problem i cs. Hjelp meg! Begynner å klikke snart. Hvordan kan jeg måle FPS i CS og hva er den perfekte 'max_fps' settingen for et Radeon 9800Pro 256mb? du kan måle fps med fraps. www.fraps.com tror jeg det er..se på google hvis ikke... Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Er lett nede i hundre fps ja men ligger vanligvis på 150 fps. I egenskaper for skjermkort er ikke fast write på bør jeg ha den på? Lenke til kommentar
Mr-JT Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Er lett nede i hundre fps ja men ligger vanligvis på 150 fps. I egenskaper for skjermkort er ikke fast write på bør jeg ha den på? heisann. Jeg kjører med fast write PÅ. FPSen er VELDIG høy når jeg har den. Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har du Catalyst 3.9? Klarer ikke få på fastwrite blir bett om å restarte, men når jeg kommer inn i windows igjen står det at fastwrite er disabled. Noen som vet om dette problemet? Har et ATI Radeon 9800Pro 256mb. Kan det være noen instillinger i BIOS som kødder med kortet? Har et Abit NF7-S. Noen spesielle endringer jeg må foreta før jeg skrur på fastwrite? (Har prøvd fra Bios men det går heller ikke). Begynner å bli drittlei... Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Trenger virkelig hjelp i dette temaet! Ingen som har noe kloke ord jeg kan dra nytte av? Endret 12. november 2003 av Jaghi Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 LOL, spiller dere 1.6???, nUUbs.......1.6 suger max. skal vedde på at jeg eier alle dere i 1.5. men ikke nå for tiden, har bare 12 fps, noe har klikke pleide å ha 100 stabilt, men 12-20 no Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 LOL, spiller dere 1.6???, nUUbs.......1.6 suger max. skal vedde på at jeg eier alle dere i 1.5. men ikke nå for tiden, har bare 12 fps, noe har klikke pleide å ha 100 stabilt, men 12-20 no fjortis-lort. Lenke til kommentar
Laban(NOR) Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hvorfor kjører dere fps_max så høyt dere kan ?? Min erfaring sier at det er viktigere med en stabil fps enn mest mulig fps. Min config er : Skjerm satt til 100 hz max_fps 99 cl_cmdrate 33 bruker radeon 9600 pro fps'n bør være det dobbel eller trippel av cmdrate. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 LOL, spiller dere 1.6???, nUUbs.......1.6 suger max. skal vedde på at jeg eier alle dere i 1.5. men ikke nå for tiden, har bare 12 fps, noe har klikke pleide å ha 100 stabilt, men 12-20 no Dagens gullkorn! I cpl så spiller de 1.6, og dette er jo selfølgelig fordi de er noobs, eller nei? Lenke til kommentar
deviant Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Har du Catalyst 3.9? Klarer ikke få på fastwrite blir bett om å restarte, men når jeg kommer inn i windows igjen står det at fastwrite er disabled. Noen som vet om dette problemet? Har et ATI Radeon 9800Pro 256mb. Kan det være noen instillinger i BIOS som kødder med kortet? Har et Abit NF7-S. Noen spesielle endringer jeg må foreta før jeg skrur på fastwrite? (Har prøvd fra Bios men det går heller ikke). Begynner å bli drittlei... Kan hende du allerede har prøvd dette men .. 1. Slå på fastwrite i BIOS 2. Boot til Windows 3. Slå på fastwrite i driver (display properties) 4. Reboot Er du heldig vil fastwrite nå være enabled Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå