MrAvionics Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Hei ! Hvem andre en Telenor tilbyr fasttelefon nå tildags ? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Og da mener du ikke bredbåndstelefon, antar jeg. Vet Tele2 har. Lenke til kommentar
Gjest medlem-366407 Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Hvis du er medlem av et Boligbyggelag kan du få her: https://bbl.hello.no Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 20. august 2015 Forfatter Del Skrevet 20. august 2015 Ikke medlem av boligbyggerlag, og nei snakker ikke om VoIP. Vet tele2 hadde, men kan ikke finne det på nettet lengre Lenke til kommentar
Hello AS Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Jeg trodde kanskje Telio hadde, men ser ut som kun VoIP. Kom på at Get og TDC nå står sammen, og sjekket Get.no. Her fant jeg Telefoni, men ser dessverre også ut til at dette er VoIP. Så det er kanskje ikke flere? Hvis prisen er bedre via BBL enn Telenor, så kan det jo hende det lønner seg å melde seg inn i et Boligbyggelag? Skader heller aldri med ansiennitet i tilfelle boligkjøp Velkommen skal du være! Endret 20. august 2015 av Hello AS Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 20. august 2015 Forfatter Del Skrevet 20. august 2015 Er ikke noe billigere som er å snakke om hos BBL en telenor Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. august 2015 Forfatter Del Skrevet 21. august 2015 Det viser seg at tele2 har det fortsatt men ikke kan bestilles via nettsiden deres. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Men ... hvorfor? Dekning? Lyd? Nostalgi? Telenor er kanskje blant de siste som leverer fasttelefon og de snakket vel om tidligere i år om at det skulle stenges, men det ble noe utsatt da det fortsatt er folk som bor steder med for dårlig dekning til telefoni over mobilnettet. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 21. august 2015 Forfatter Del Skrevet 21. august 2015 Altså det er ikke til meg, men til mine foreldre som vil ha det, hehe. Hjelper bare de litt jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Hvorfor kan de ikke bruke IP-telefoni? Samme funksjonalitet som fasttelefon (pluss/minus), og som regel rimeligere. Forutsatt at de har internett, da.... Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Lydkvalitet og stabilitet kan ikke sammenlignes på IP-telefoni og fast-telefoni, i hvert fall hvis man ikke har all verdens internettlinje. Har prøvd flere tilbydere av IP-telefoni og ingen av de er gode nok, så jeg skjønner at de ønsker fast-telefoni. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Har prøvd 3 forskjellige selv (før vi gikk over til kun mobil), og dersom man har en separat ATA med QoS mellom modem og router, slik at ATA alltid får nødvendig båndbredde, er lydkvalitet og stabilitet like bra. Dersom ATA må dele båndbredden med andre enheter er det mer varierende. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. august 2015 Forfatter Del Skrevet 22. august 2015 Prisforskjellen mellom VoIP og analog er ikke stor når man uansett må betale 89,-i linjeleie Separat ATA hva menes med det ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Det er to løsninger for IP-telefon (IPT), enten VOPI (voice over private internet) eller VOIP (voice over IP). Dersom man velger VOPI, må man ha samme leverandør av internett og IPT. For eks fra Telenor får man en 8702 eller 2812 som har 2 telefonuttak. Med VOIP kan man velge leverandør av internett og IPT uavhengig av hverandre, men trenger et separat adatper (ATA-analog telephone adapter) som gjør det mulig å koble analoge telefoner til internett: https://en.wikipedia.org/wiki/Analog_telephone_adapter. Noen ATA har innebygget router, og kobles mellom modem og router (krever at man ikke har multimodem), og kan settes opp til å reservere en fast båndbredde til seg selv, på bekostning av annen trafikk. Normalt holder 128 kbps i begge retninger fint for IPT, så med de fleste bredbånd vil dette ikke være merkbart. Eksempel på ATA med router: https://vyvebroadband.com/wp-content/uploads/Linksys-Phone-Adapter-With-Router-Installation-Guide.pdf Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Vil man kunne få en bedre linje hvis man ikke har fast telefon og ADSL på samme linja og heller kjører IP telefon ? I og med at man slipper å splitte linja etc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Nei, dette har ingen betydning, det benyttes helt ulike teknologier. Man splitter ikke linja, men frekvensområdene som kjører på den. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 TS: Hvorfor ikke Telenor? Kanskje jeg har et tips å gi. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Nei, dette har ingen betydning, det benyttes helt ulike teknologier. Man splitter ikke linja, men frekvensområdene som kjører på den. Ok. Tenkte kanskje det ble noe forstyrrelser når det ble sendt flere frekvenser over samme kabel eller liknende TS: Hvorfor ikke Telenor? Kanskje jeg har et tips å gi. Grunnen var at de ville ha noe rimeligere om det var tilgjengelig. Nå har Telenor sagt seg villig til å gå ned 100 kroner per måned mot 12 mnd binding så det blir nok det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå