TKongen Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Jeg lurte på om du mente ergonomisk, slik som en ergonomisk mus er. Altså noe annet enn at den er liten og lett. Jeg tenker på f.eks maskiner som Lenovo sine Yoga PCer. Eller slik som Dell sine XPS 13. De har en liten lang fot bak maskinen som gjør at den står litt skrått, slik at tastaturet blir en anelse mer skrått som vanlige tastaturer. Samtidig har den karbonfiber på den flaten tastaturet er, selv om den ellers er i aluminium. Ellers vet jeg godt om de andre aspektene ved en MBA. Slik det er nå, så er det faktisk MBA som er maskinen der du må akseptere kompromisser. Da snakker jeg for den modellen spesielt, da MacBook og rMBP fortsatt er svært gode (så lenge du ikke skal ha dedikert GPU på rMBP, da får du en ikke så gøy overraskelse...). Chiclet eller island style er ellers standard. Musetaster er også noe som har forsvunnet fra mange modeller. Se i samme prisklasse som MBA, det er sjeldent. Det finnes ellers også PCer som ikke benytter seg av fn-knappene for slike spesialtaster. Det har heller ingenting å gjøre med Apple som produsent. Det har med windows som OS, og OSX som OS. Windows har mange flere taster som henger igjen fra fortiden og blir sjeldent brukt. Det er ikke å tenke nytt å bare ikke inkludere disse. Alle disse "ekstra" tastene du nevner Apple har med er helt standard på større tastatur. På bærbar derimot varierer det mer hvilken løsning som velges. Ellers har jo egentlig Apple bare byttet om på om funksjonstasten er den som aktiveres ved trykk, eller spesialfunksjonene. Altså blir det en vurdering om stille lyd og lysstyrke eller funksjonstaster er viktigst. Jeg er jo enig i at det beste er å la funksjonstastene komme i andre rekke. Med mindre en driver med utvikling eller lignende, men det er jo minoriteten. De har dessuten kunnskap nok til å bytte tilbake i så fall. Windows maser ikke om oppdateringer lengre, og har ikke på en stund Windows er også like problemfritt som OSX, som vil si litt problemer på begge. Det går selvfølgelig an å ha en personlig erfaring med "aldri" feil på begge OS, men generelt vil du alltid oppleve litt problemer med begge. Ofte forårsaket av 3. part som er utenfor Apple/MS sin kontroll. På windows har du jo selvsagt langt flere 3. part som kan gjøre at ting fungerer dårligere, så du har større potensiale til å selv gjøre at maskinen din får ekstra problemer. Samsung selger ikke lengre laptoper i Europa. Det gjør derimot Dell. Med deres nye XPS 13 så er den både betraktelig lettere og mindre enn MBA med samme skjermstørrelse. Touchpad og tastatur er og på samme nivå som MBA, og til tross for størrelsen har den altså lengre batteritid. Du trenger heller ikke å akseptere ting som en lavoppløst TN skjerm. Det jeg lurte på var altså ikke disse aspektene, men om du mente at den hadde en fordel som var spesiell. En fordel ingen andre har. Fordi MBA kan ikke sies å være liten og lett lengre, heller ikke ha stor touchpad. Det var muligens slik før, men ikke nå lengre, siden Apple ikke har oppdatert maskinen på utrolig mange år. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 For dere som fortsatt lurer så er det nettop den holdningen om at Apple sine bærbare er perfekt til alt ( som enkelt utøver) som irriterer. så lenge man sier at det funger bra nokk for meg så er det greit , men når det utøves holdninger om at Mac os er det perfekte os et og Windows er bare skit ( med mange verre argumenter ) så blir man irritert så har man holdningen Apple selv utøver mot kundene sine som bygger opp under det hele det best oset vill ville være når man henter det beste fra både windows og mac os ( uansett utgave ) 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Som enkelte utøver. Så fordi noen mener at Windows/Android er perfekt, så er holdningen om at Windows/Android er perfekt til alt noe som irriterer? Virker som om du irriterer deg over småting, som kommer fra noen mennesker. Hvorfor blir du så irritert over at noen mener noe? Kan du ikke da bare være den modne og la folk mene det de vil uten å ta alle over en kam? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 JA hvor vidt det er småting kommer an på hvordan man ser det i alle tilfeller så er det mange små ting satt i en gruppe Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Ikke bruk mye tid på å diskutere med elgen, Freddjoh. Han irriterer seg over det han kaller dårlige holdninger fordi noen foretrekker et annet mobiltelefonmerke enn han selv, samtidig som han mangler fullstendig respekt for andres meninger, ønsker og behov. Han ser selvsagt ikke selv at hans opptreden er et kroneksempel på motbydelige holdninger, jeg antar det kommer av at han ikke ser skogen for bare trær... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Ikke bruk mye tid på å diskutere med elgen, Freddjoh. Han irriterer seg over det han kaller dårlige holdninger fordi noen foretrekker et annet mobiltelefonmerke enn han selv, samtidig som han mangler fullstendig respekt for andres meninger, ønsker og behov. Han ser selvsagt ikke selv at hans opptreden er et kroneksempel på motbydelige holdninger, jeg antar det kommer av at han ikke ser skogen for bare trær... Du sier det bare fordi du ikke er noe bedre selv man har flere selskap som satser nesten bare på design , der funksjonene kommer lit i bakleksa ( men de er ikke glemt ) man har selskaper som satser på funksjoner , der designen kommer lit etter og så har man alle andre som bare setter sammen noen man har Bang og olufsen som fokuserer veldig på design man har panasonic , sonnty,samsung , philips, med flere satser mest på funksjoner og så har man al de andre som bare skrur samme noen og så har man Apple som kommer sted mellom B&O og panasonic m,m, Både B&O og Apple har høye priser på produktene sine hvor god servicen hos B&O er vet jeg ikke Derimot har mye tydet på at srvicen hos Apple er lit ullen siden Apple også i stor grad kopier andre så lurer man på hvorfor de skal være så unike alle andre som mediene fremstiller det da er det jo bare cocacola effekten som gjenstår 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Noen som har lyst til å trekke denne diskusjonen tilbake til trådens tema? Eller bør man bare vente en stund og se hva Apple Music kan komme til å bli. Hvis man skal vente litt, så bør man jo kanskje sette av noen før man kan komme med en slags konklusjon. For det tar tid å etablere en tjeneste. Så kanskje man heller skal fortsette å synse litt rundt de tallene som foreligger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541 Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Prøvde Apple Music, men likte ikke helt brukergrensesnittet, til tross for at jeg er vant med å bruke iTunes. Det hjelper heller ikke med små irritasjonsmomenter som at det av og til tar 4-5 forsøk før en sang blir lagret i spillelisten. Et annet problem med AM for min del, er at min urgamle iPhone ikke kan oppgraderes til det nyeste iOS, og da kan jeg heller ikke bruke tjenesten på mobilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg