Gå til innhold

– Halvparten av Apple Music-brukerne har sluttet å bruke tjenesten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i dag har nok disse brukrne et lit mer nyansert syn på det

De aller fleste oppegående brukere har alltid hatt et nyansert syn på dette.

så du mener at flere av Apple sin bruker ikke er helt oppgående , når de påstår Apple er perfekt i alt ?

( et logisk svar ville være : "Det fungerer fint for meg , hvordan det er for andre vet jeg ikke "

Endret av den andre elgen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo ikke unaturlig å tro at du har det beste du kan få. Hvis du tester og leser rundt på nettet osv, så vil det jo alltids finnes et produkt som er bedre enn de andre. Jeg tviler ikke et sekund på at folk som har GTX Titan X tror de har det beste skjermkortet på forbrukermarkedet (kan argumenteres med at det egentlig er 980 Ti). Det er jo og en allmenn oppfattelse blant alle som vet noe om produktet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

så du mener at flere av Apple sin bruker ikke er helt oppgående , når de påstår Apple er perfekt i alt ?

Nei, elgen, det er ikke det jeg mener. Du skal få et forsøk til på å være voksen...

nei vel , men når man alt for ofte hører at man er en "idiot"  ell .l hvis man ikke  bruker lappe sine produkter til forskjellige ting så begynner man å lure

Det har også vær flere tilfeller der Apple skulle bestem den perfekte størrelsen på mobilskjermen .

de andre tok fei hvis de ikke matchet Apple sin størrelse på 3.5 tommer

da er det noen som er for mye styr av Apple og ikke evner å ta egne valg

så enten er det en lov eller så er det en religion de ikke er klar over at de har meld seg inn i

for ordens skyld det er mange som bruker produkter fra Apple som er mer nyanser på det .

det du påstår er at ingen er Apple fann  helt opp i himmelen og ser ikke utenfor boksen

man vet fra tidligere at slik personer finnes

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lappe som du sier har jo en del kunder som aldri vurderer noe annet. De må jo ha gjort ett elller annet med disse kundene en gang for å få dem så til de grader på kroken. Den er langt nede i spiserøret virker det som. De fleste av disse påstår at det er enklest å bruke og er livredd for å prøve noe annet. En del fremstår som lettere redd for noe nytt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lappe som du sier har jo en del kunder som aldri vurderer noe annet. De må jo ha gjort ett elller annet med disse kundene en gang for å få dem så til de grader på kroken. Den er langt nede i spiserøret virker det som. De fleste av disse påstår at det er enklest å bruke og er livredd for å prøve noe annet. En del fremstår som lettere redd for noe nytt.

Eller så har de kanskje, som meg, forsøkt omtrent alt mulig annet i 20-30 år med mye frustrasjon og problemer og endelig funnet noe som fungerer så perfekt som man kan forvente av data, og at det faktisk er Apple som leverer akkurat dette.

Da er det jo ganske naturlig egentlig å holde seg til noe man vet fungerer.

Lenke til kommentar

Hw.no har jo idag en guide på hvordan man skal skru av fornying på apple music abbonement, enkelt å bruke, jada, er så enkelt at man må ha en guide for å slå av noe som er bra "dypt" nede å litt vanskelig å finne for folk.

Det er nok også en perfekt løsning å gjemme slike ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar

hvis Apple er så perfekt som du påstår hvorfor er det fortsatt så mange som velger alt annet en Apple

Det er hvertfall personer som tør å teste ut ting  i motsetning til de som for mange år siden fant ut at de ikke skulle holde seg til noe annet en Apple uansett hvordan det gikk

slik holdninger irritere meg

Endret av den andre elgen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det aller meste av kurante og ukurante operativsystemer.
Amiga, er utall Linux-distroer, alle Windows-utgaver for hjemmebrukere, ja til og med eksperimentelle hobby-os som ReactOS, Haiku og Syllable.
Mobilen og nettbrettet er Sony med Android.

Jeg påstår ikke at noen av disse er perfekte, men alle mine enheter er valgt fordi de passer mine behov best.

Nettbrett og mobil er Sony fordi de er vanntette og har bra batteri, samt god ytelse, og kjører Android med de appene jeg behøver.

Jeg har to laptoper, der den ene er en 13" Macbook Air, og den andre er Asus X200, oppgradert fra Windows 8 til 10.
Macen har utrolig bra TouchPad og tastatur, og hele greia er frest ut av et stykke aluminium. Den er lett, solid og funksjonell. Det passer mine behov perfekt, for jeg reiser mye, og bruker ikke datamus. Mac er den mest ergonomiske laptopen, og operativsystemet er raskt og stabilt, i motsetning til mange Windows-versjoner.

Jeg har foretatt bevisste og gjennomtenkte valg av datautstyr, og har kjøpt det utstyret som passer meg best.

Din påstand om at Apple-brukere ikke tester nye ting faller på sin egen urimelighet. Mange Windows-brukere passer bedre til den beskrivelsen, det er jo de som følger strømmen.

De som selv foretrekker Mac bruker gjerne Windows i tillegg, f.eks. på jobb eller en reserve-PC.

De har prøvd begge deler, og gjort et bevisst valg.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvis Apple er så perfekt som du påstår hvorfor er det fortsatt så mange som velger alt annet en Apple

Det er hvertfall personer som tør å teste ut ting i motsetning til de som for mange år siden fant ut at de ikke skulle helde seg til noe annet en Apple uansett hvordan det gikk

Basert på tidligere "diskusjoner" med deg vil jeg anta at du forstår veldig lite av markedsmekanismer, forretningsstrategiske valg, avtaler med partnerapparat/forhandlernett, kundebehov og slike type ting. Det er nok derfor du lurer på hvorfor noen velger noe annet enn andre velger. Det er heller ikke noe særlig poeng å forsøke å forklare deg det, vi er mange som har forsøkt uten at det har resultert i noe som helst forståelse hos deg.

Jeg vet ikke hvilke holdninger du mener irriterer deg, men hvis det er holdningen om at det er ganske naturlig at man kjøper det man er fornøyd med, så er jeg usikker på om det er noe godt grunnlag for irritasjonen din.

Du har jo selv sagt at du aldri har eid et produkt fra Apple, og at dette i tillegg er noe du er glad for. Da er du vel selv et godt eksempel på de holdningene du irriterer deg over. Har du spurt deg selv om hvorfor du handler og opptrer som du gjør siden du irriterer deg over dette?

Endret av rogkas
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det er hvertfall personer som tør å teste ut ting  i motsetning til de som for mange år siden fant ut at de ikke skulle helde seg til noe annet en Apple uansett hvordan det gikk

Din holdning er utrolig negativ. Du prøver å få alle som liker Appleprodukter til å fremstå som idioter fordi de er fornøyd.  Er det virkelig så ille at de er fornøyd? Antar at de fleste Applebrukere har brukt mye anet og til slutt kommet frem til at det var Appleproduktet de var mest fornøyd med. Men da mener du at de bare er teite.

Hvorfor er det så utrolig vanskelig for deg å forstå at noen mennesker har et annet behov enn akkurat deg? Som faktisk setter pris på den minimalistiske designe og brukergrensesnittet som Apple faktisk har på sine produkter. Ikke alle i hele verden trenger at telefonen eller nettbrettet skal koke buljong i bilde appen.

Selv bruker jeg Android, IOS, Windows og OSX. Men jeg tør ikke skrive hva jeg foretrekker, for da skal du kalle meg en idiot. For det er jo ikke det samme som du foretrekker. Og alle som foretrekker noe annet enn deg er jo bare tjukke i huet. For du har rett alltid, ikke sant?

Og hvor er det Rogkas påstår at Apple er så perfekte, som du påstår? Man kan vel like et produkt uten å mene at produsenten er perfekt?

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Mac er den mest ergonomiske laptopen, og operativsystemet er raskt og stabilt, i motsetning til mange Windows-versjoner.

Interessant. Hva legger du i begrepet mest ergonomiske laptop? (Jeg spør bare av nysgjerrighet her, jeg prøver ikke å kritisere eller lignende)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Som sagt så reiser jeg en del, så en viktig del av ergonomien er at Macbook Air er lett og tynn.

Da er den lettere å frakte, lettere å flytte, lettere å plassere på brettet på seteryggen foran meg på toget.....

Om du ikke har prøvd en Mac, kan jeg også opplyse at den har en helt spesiell touchpad.

Den er ekstra stor, veldig følsom, og støtter mange ulige fingerbevegelser.

F.eks. ved å føre fire fingre oppover over touchpaden, får jeg opp alle kjørende programmer.

Ved å føre to fingre opp/ned, scroller jeg i nettsider.

Touchpaden har ikke musetaster som de fleste andre laptoper, i stedet kan jeg "tappe" fingeren på touchpaden for å venstreklikke.

Jeg "tapper" to fingre for høyreklikk.

Som sagt så bruker jeg ikke datamus, så det er viktig for meg å ha markedets beste touchpad. Mac har veldig god touchpad, noe som gjør databruken mye mer ergonomisk.

Mac har også litt annerledes tastatur.

Tastene er adskilt, gode å skrive på, lyser i mørket, men viktigst av alt: annerledes layout.

Selvsagt er det QWERTY, det er ikke det jeg mener.

Men Apple tør å tenke nytt, og utstyrer ikke maskinene med terminalknapper som Scroll Lock.

I stedet har Mac fått taster som passer til dagens behov, inkludert egne volumtaster som kan betjenes uten å holde nede Fn-tasten, egne medietaser som på en kassettspiller, egne taster for lysstyrke og det selvlysende tastaturet.

Laderen sitter fast med magnet, så når noen snubler i ledningen, faller ikke hele den dyre maskinen min ned på gulvet. Popp, sier det. Det har nok reddet mange Macer fra et fall mot parketten.

Batteriet er blant de beste på markedet.

Alle disse tingene er med og gjør Macbook Air til den rette maskinen for meg.

Det finnes PCer fra bl.a. Samsung som likner, og som kanskje har noen av disse egenskapene. Men Mac har alle disse egenskapene.

Pluss et minimalistisk og effektivt operativsystem som "aldri" har problemer, og "aldri" maser om oppdateringer slik Windows gjør.

Jeg ønsker at alle tar et bevisst valg basert på egne behov. Det har jeg gjort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...