EngineeringStudent Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Hei, Studerer nå journalistikk på nkh, men vurderer å bytte til siviløkonom ved BI eller jus ved UiO. Jeg blir stadig mer og mer usikker på yrkesvalget mitt. Vil jeg få en stabil jobb i dette yrket. Jeg vil jo ikke være freelancer hele livet. Begynner nå 2. året, men vurderer å ta opp noen fag som privatist eller forsatte 2 året her og så bytte neste år. Er vel forsent å søke på bi nå. (har forhørt meg der btw). For å starte på Juss, må jeg garantert ta opp ett par fag og forbedre snittet litt, men BI kommer jeg inn på. Hva synes dere? Forsette på journalistikk eller skifte yrke. Tenker på dette 24/7 nå, og lyst til å høre andres meninger Takk på forhånd Lenke til kommentar
MD123 Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Ta opp ett par fag og gå juss. Inflasjonen av siviløkonomer fremover (begynt allerede) er enorm. Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Går da vitterlig inflasjon i jurister også.. Velg etter evner og interesser, ikke forventninger om høy lønn, status o.l Lenke til kommentar
MD123 Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Helt enig Marcus; øyeblikksbilde er til og med verre for jurister, men på sikt blir det en utvanning av økonomer i mye høyere grad (flere skoler får siv.øk utdanning og flere og flere ingeniører som bytter beite). Også enig i at du burde velge etter evne og interesse først og fremst; velger man noe man overhodet ikke liker kommer man sjeldent noen vei uansett. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå