Gjest Slettet+2534 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) 1Uansett, var det ikke bevis nok at med denne gode gamle norske skattemodellen så kom vi best ut av det av alle europeiske land (inkl USA) når finanskrisa herjet som verst? Husker ikke folk to år tilbake? Er ideologi viktigere enn resultat? Nå var det vel et oljefond på flere tusen milliarder kroner som fikk Norge gjennom finanskrisa, ikke skattemodellen. Selv en full sjømann skulle klart det med så mye penger på bok, så da blir det litt feil å gi æren til skattemodellen eller utvalgte politikere. Uten oljefondet/oljeinntektene hadde Norge i verste fall vært i samme båt som Hellas, og i beste fall som Sverige. Kilde: Finanskrisen rammer Norge mindre enn andre land. For å dempe oppgangen i ledigheten foreslår Regjeringen å øke bruken av oljeinntekter med ytterligere 9,5 milliarder kroner. – Samlet bruker vi nå nesten 130 milliarder kroner fra oljeinntektene for å sikre folks arbeidsplasser. Vi styrker kommuneøkonomien, vi øker antallet studieplasser og setter inn flere arbeidsmarkedstiltak, sier finansminister Kristin Halvorsen. Endret 21. august 2015 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Nei jeg kan ikke vise nøyaktig til hva i den økonomiske politikken til Norge som fungerte så bra siden jeg jobber med IT og ikke økonomi. Jeg har derimot en kompis som jobber med dette som ellers er konservativ men som ikke kan annet enn å innrømme at Norge taklet finanskrisa ekstremt bra med sin sosialdemokratiske økonomiske modell og som samfunnsøkonomer flest, har dette samme synet på saken. Så kan vi jo snu det på hodet og se hvor mye skryt FRP får for sine hodeløse budsjetter og republikaner tankegang av fagfolk.. Hadde dert ikke vært for Høyre så hadde dette blitt alvorlig for Norge og ingenting å lefle med. Vi må lære av hva som fungerer best her for oss. Syntes det er rart om du er interessert i politikk at du klarte å ikke få med deg hvordan Norge taklet finanskrisa under Stoltenberg regjeringen. La meg prøve på en annen måte. Brukte staten mer penger per skattekrone, eller brukte den mindre? Hint: Svaret er mer. Konsensus blant økonomer er at pengepolitikk er mer effektivt enn finanspolitikk til å håndtere kriser, men at dette ikke nødvendigvis er tilfellet når vi nærmer oss zero lower bound (ZLB). Å bruke mer penger per skattekrone kalles ekspansiv finanspolitikk. Dette kan man gjøre på to måter: 1. Bruke mer penger, eller 2. senke skattene. Man kan selvsagt også kombinere dette. Å øke skattene vil være det motsatte, og er ekvivalent med å bruke mindre penger. Du kan google 'austerity' for å få en smakebit på hvor populært dette har vært. Dette er kontraktiv finanspolitikk. Å bruke mer penger men samtidig øke skattene tilsvarende vil være nøytral finanspolitikk, og derfor ikke et virkemiddel mot kriser. Det var ikke dette Norge fikk skryt for, fordi det ikke skjedde. Høres ut som du har detaljkunskap rundt dette og da lurer jeg på hva det var Norge gjorde som de fikk skryt for? Hvilke grep ble tatt som gjorde at vi kom oss så smertefritt igjennom krisa kontra andre land? Regner med at det ikke bare var ren flaks, men litt dyktighet oppi dette også. Og nå som vi har lagt finanskrisa bak oss og i utgangspunktet bare kunne cruise videre så klarer jo blå-blå med Siv Jensen som finansminister (av alle ting) å kjøre Norge i minus (ref nyhetene igår, første gang Norge går negativt på lang tid). Grep har blitt gjort, konsekvensene ser vi i norsk økonomi. Det er tydelig at noen beregner mere riktig i forhold til hva vår økonomi trenger kontra andre. Jeg kunne ikke gitt mer faen i hvem som gjør hva underveis, kun resultat og det snakker vel for seg selv her. 1Uansett, var det ikke bevis nok at med denne gode gamle norske skattemodellen så kom vi best ut av det av alle europeiske land (inkl USA) når finanskrisa herjet som verst? Husker ikke folk to år tilbake? Er ideologi viktigere enn resultat? Nå var det vel et oljefond på flere tusen milliarder kroner som fikk Norge gjennom finanskrisa, ikke skattemodellen. Selv en full sjømann skulle klart det med så mye penger på bok, så da blir det litt feil å gi æren til skattemodellen eller utvalgte politikere. Uten oljefondet/oljeinntektene hadde Norge i verste fall vært i samme båt som Hellas, og i beste fall som Sverige. Kilde: Finanskrisen rammer Norge mindre enn andre land. For å dempe oppgangen i ledigheten foreslår Regjeringen å øke bruken av oljeinntekter med ytterligere 9,5 milliarder kroner. – Samlet bruker vi nå nesten 130 milliarder kroner fra oljeinntektene for å sikre folks arbeidsplasser. Vi styrker kommuneøkonomien, vi øker antallet studieplasser og setter inn flere arbeidsmarkedstiltak, sier finansminister Kristin Halvorsen. Fungerte det ja. Dvs riktig prioriteringer av oljepenger satt inn i riktige sektorer og som styrket norsk økonomi. Regjeringen med Jensen i spissen hadde gjort dette annerledes og det er ikke godt å si hvordan Norge hadde sett ut i dag med de politiske amatørene i FRP bak roret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Jeg så ikke nyhetene i går. Kunne du gitt meg en lenke eller noe til en side/artikkel som bekrefter det du sier: at Siv har "kjørt Norge i minus"?! Jeg prøvde å søke litt selv men fant ikke en sånn artikkel. Endret 21. august 2015 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Jeg så ikke nyhetene i går. Kunne du gitt meg en lenke eller noe til en side/artikkel som bekrefter det du sier: at Siv har "kjørt Norge i minus"?! Jeg prøvde å søke litt selv men fant ikke en sånn artikkel. TV2 nyhetskanalen rapporterte om negativt resultat på 0,1 men det var nok bare krisemaksimering i kjent stil ifra det holdet. Tror de egentlig mente det var 0,1 negativt resultat i forhold til beregnet vekst. Det er det man får igjen for å se på tv2 eller lese nettavisen, populister som forteller deg halve sannheten og tåkelegger resten etter eget godtbefinnende. Uansett så vitner det jo om vanskelige tider i norsk økonomi som ellers i verden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 At det blir vanskeligere tider fremover er ganske åpenbart, synes jeg da. Det er derfor det i tiden fremover bør bli større fokus på å kutte kostnader og drive mer effektivt. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Fungerte det ja. Dvs riktig prioriteringer av oljepenger satt inn i riktige sektorer og som styrket norsk økonomi. Regjeringen med Jensen i spissen hadde gjort dette annerledes og det er ikke godt å si hvordan Norge hadde sett ut i dag med de politiske amatørene i FRP bak roret. Fungerte og fungerte. Det største bragden de fikk til var vel å ansette 100.000 i offentlig sektor, noe vi vil svi for nå som markedene vi handler med svikter og råvareprisen på det vi eksporterer går i dass. Kina dabber akterut - Som var den viktigste bidragsyteren til at Norge gjorde det bra under og etter finanskrisen. Ikke hva de rødgrønne gjorde. Kina sørget for høy oljepris, sterk krone, fantastisk handelsbalanse, rett og slett historiens fest i Norge. Nå er alle disse faktorene borte. Kina går i dass, kronen er svak og oljeprisen meget lav. Endret 21. august 2015 av Hyd 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Fungerte det ja. Dvs riktig prioriteringer av oljepenger satt inn i riktige sektorer og som styrket norsk økonomi. Regjeringen med Jensen i spissen hadde gjort dette annerledes og det er ikke godt å si hvordan Norge hadde sett ut i dag med de politiske amatørene i FRP bak roret. Fungerte og fungerte. Det største bragden de fikk til var vel å ansette 100.000 i offentlig sektor, noe vi vil svi for nå som markedene vi handler med svikter og råvareprisen på det vi eksporterer går i dass. Kina dabber akterut - Som var den viktigste bidragsyteren til at Norge gjorde det bra under og etter finanskrisen. Ikke hva de rødgrønne gjorde. Kina sørget for høy oljepris, sterk krone, fantastisk handelsbalanse, rett og slett historiens fest i Norge. Nå er alle disse faktorene borte. Kina går i dass, kronen er svak og oljeprisen meget lav. Da blir det vel desto viktigere med ett edruelig trygt økonomisk styre, noe god sysselsetting i offentlige sektor vil bidra med. Tror kanskje det viktigste vi gjør i slike tider er ihvertfall å ta grep og ikke bare la det skure og gå som det virker som at liberalister tidvis har trua på. Det tror jeg er bortimot det aller farligste man kan gjøre, mens derimot klare retningslinjer og tiltak, styrking av offentlig sektor og å opprettholde ett høyt skattenivå så staten får økonomisk handlingsrom virker å være en fine tiltak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Hvordan skal man finansiere alle disse offentlige jobbene når oljeinntektene faller? Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Kilde: Finanskrisen rammer Norge mindre enn andre land. For å dempe oppgangen i ledigheten foreslår Regjeringen å øke bruken av oljeinntekter med ytterligere 9,5 milliarder kroner. – Samlet bruker vi nå nesten 130 milliarder kroner fra oljeinntektene for å sikre folks arbeidsplasser. Vi styrker kommuneøkonomien, vi øker antallet studieplasser og setter inn flere arbeidsmarkedstiltak, sier finansminister Kristin Halvorsen. Så fra politisk språk til vanlig språk som alle mennesker kan forstå. Arbeidsmarkedstiltak er kurs hos NAV. Penger rett ned i toalettet med andre ord. Hadde [arbeidsmarkedstiltak/Nav Kurs] fungert ville det ikke eksistert noen arbeidsledige mennesker i Norge. De arbeidsledige kommer og tar NAV kurs, men de får aldri jobb. Arbeidsledigheten øker og minsker ikke. NAV kurs er ubrukelig og bortkastet penger. Betal heller de arbeidsledige 2500 kroner i måneden slik at de kan kjøpe mat. Så kan man bli kvitt NAV kurs for dette koster en formue og fører ikke mennesker ut i jobb. Endret 21. august 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Fungerte det ja. Dvs riktig prioriteringer av oljepenger satt inn i riktige sektorer og som styrket norsk økonomi. Regjeringen med Jensen i spissen hadde gjort dette annerledes og det er ikke godt å si hvordan Norge hadde sett ut i dag med de politiske amatørene i FRP bak roret. Fungerte og fungerte. Det største bragden de fikk til var vel å ansette 100.000 i offentlig sektor, noe vi vil svi for nå som markedene vi handler med svikter og råvareprisen på det vi eksporterer går i dass. Kina dabber akterut - Som var den viktigste bidragsyteren til at Norge gjorde det bra under og etter finanskrisen. Ikke hva de rødgrønne gjorde. Kina sørget for høy oljepris, sterk krone, fantastisk handelsbalanse, rett og slett historiens fest i Norge. Nå er alle disse faktorene borte. Kina går i dass, kronen er svak og oljeprisen meget lav. Da blir det vel desto viktigere med ett edruelig trygt økonomisk styre, noe god sysselsetting i offentlige sektor vil bidra med. Tror kanskje det viktigste vi gjør i slike tider er ihvertfall å ta grep og ikke bare la det skure og gå som det virker som at liberalister tidvis har trua på. Det tror jeg er bortimot det aller farligste man kan gjøre, mens derimot klare retningslinjer og tiltak, styrking av offentlig sektor og å opprettholde ett høyt skattenivå så staten får økonomisk handlingsrom virker å være en fine tiltak. Det er ingenting trygt og edruelig med å bygge en offentlig sektor som ikke lenger kan finansieres av det private. Det offentlige er som sagt betalt av andre. Vi har en overadministrert stat i dette landet. Det viktigste vi kan gjøre er å skape vekst i det private. Jeg syns personlig at det er en aldri så liten tragedie at de rødgrønne ikke hadde mer fokus på dette når de regjerte. Ingen tidligere regjering og kanskje vi aldri får en regjering igjen, som har hatt et slikt økonomisk spillerom som de hadde i perioden. Kan selvfølgelig være uenige, men jeg mener uttrykk som "sosialismen vil til slutt gå tom for folk sine penger" er ganske passende. Man skaper ikke vekst med et stadig høyere skattenivå som må til for å finansiere den stadig større staten. Det er dømt til å feile. Nå er vi på skjæringspunktet hvor utgiftene er større enn inntektene. Vi er en Hellas i slow motion. Fordelen vi har over Hellas er at vi kan enda snu før det går så ille 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Det Norge trenger nå er enda flere skatter, trygdede og byråkrater. Det er jo det vi skal leve av etter oljen :-) Ikke industri, næringsliv, grundere eller innovasjon. Det er bare for rike egoister 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Fungerte det ja. Dvs riktig prioriteringer av oljepenger satt inn i riktige sektorer og som styrket norsk økonomi. Regjeringen med Jensen i spissen hadde gjort dette annerledes og det er ikke godt å si hvordan Norge hadde sett ut i dag med de politiske amatørene i FRP bak roret. Fungerte og fungerte. Det største bragden de fikk til var vel å ansette 100.000 i offentlig sektor, noe vi vil svi for nå som markedene vi handler med svikter og råvareprisen på det vi eksporterer går i dass. Kina dabber akterut - Som var den viktigste bidragsyteren til at Norge gjorde det bra under og etter finanskrisen. Ikke hva de rødgrønne gjorde. Kina sørget for høy oljepris, sterk krone, fantastisk handelsbalanse, rett og slett historiens fest i Norge. Nå er alle disse faktorene borte. Kina går i dass, kronen er svak og oljeprisen meget lav. Da blir det vel desto viktigere med ett edruelig trygt økonomisk styre, noe god sysselsetting i offentlige sektor vil bidra med. Tror kanskje det viktigste vi gjør i slike tider er ihvertfall å ta grep og ikke bare la det skure og gå som det virker som at liberalister tidvis har trua på. Det tror jeg er bortimot det aller farligste man kan gjøre, mens derimot klare retningslinjer og tiltak, styrking av offentlig sektor og å opprettholde ett høyt skattenivå så staten får økonomisk handlingsrom virker å være en fine tiltak. Det er ingenting trygt og edruelig med å bygge en offentlig sektor som ikke lenger kan finansieres av det private. Det offentlige er som sagt betalt av andre. Vi har en overadministrert stat i dette landet. Det viktigste vi kan gjøre er å skape vekst i det private. Jeg syns personlig at det er en aldri så liten tragedie at de rødgrønne ikke hadde mer fokus på dette når de regjerte. Ingen tidligere regjering og kanskje vi aldri får en regjering igjen, som har hatt et slikt økonomisk spillerom som de hadde i perioden. Kan selvfølgelig være uenige, men jeg mener uttrykk som "sosialismen vil til slutt gå tom for folk sine penger" er ganske passende. Man skaper ikke vekst med et stadig høyere skattenivå som må til for å finansiere den stadig større staten. Det er dømt til å feile. Nå er vi på skjæringspunktet hvor utgiftene er større enn inntektene. Vi er en Hellas i slow motion. Fordelen vi har over Hellas er at vi kan enda snu før det går så ille Syntes å ha hørt denne analogien av høyresiden så lenge jeg kan huske, før og etter hver eneste opp og neddtur. Men så har det jo gått bra hver gang da så noe riktig gjør nok venstresiden som jo har hatt styringa det meste av etterkrigsstiden. Never change a winning team? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Hvordan skal man finansiere alle disse offentlige jobbene når oljeinntektene faller? Ett høyt og edruelig skattenivå gjør at staten får økonomisk handlingsrom og kan legge forutsetningene til rette også for det private. Om vi ikke har en sterk stat og god statlig sysselsetting så er det kjørt om alvorlige nedgangstider melder seg. Det er ingen til å holde igjen og jeg kan se for meg en evig nedadgående spiral hvor vi har tatt ifra staten de verktøyene de hadde hatt til å kompansere for svake resultater i privat sektor. Om alt går til h...... (noe ingenting tyder på i Norge pr nå) og det ikke skulle være mer å hente hos IMF, så blir vel tilslutt planøkonomi eneste reelle alternativet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Ett høyt og edruelig skattenivå gjør at staten får økonomisk handlingsrom og kan legge forutsetningene til rette også for det private. Om vi ikke har en sterk stat og god statlig sysselsetting så er det kjørt om alvorlige nedgangstider melder seg. Det er ingen til å holde igjen og jeg kan se for meg en evig nedadgående spiral hvor vi har tatt ifra staten de verktøyene de hadde hatt til å kompansere for svake resultater i privat sektor. Om alt går til h...... (noe ingenting tyder på i Norge pr nå) og det ikke skulle være mer å hente hos IMF, så blir vel tilslutt planøkonomi eneste reelle alternativet. Okei, la oss for en liten stund si at det du skriver her stemmer; da har jeg et par spørsmål. Hva er et "høyt og edruelig skattenivå"? Hvem er det som skal bestemme dette? Er det en absolutt øvre grense på hvor høye skattene og avgiftene være? Hvordan vet man at skattene er for høye slik at det kveler privat verdiskapning? Hva med de menneskene som skal sitte og forvalte disse pengene, hvorfor er de bedre egnet til å forvalte nevnte penger enn de private aktørene som pengene kommer fra? Hvor skal staten få pengene fra når privat sektor har blitt så svekket pga stadige høyere skatter at det ikke er mer penger å hente? Blir man automatisk alutristisk, klok, vis, etc bare fordi at man blir valgt til et offentlige embete? Endret 21. august 2015 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) snip Om alt går til h...... (noe ingenting tyder på i Norge pr nå) Ingenting tyder på? Du har fått med deg at ALLE (edit: nei ikke absolutt alle, men veldig mange) kutter stillinger? Både konsulenter og faste ansatte. Og ikke få heller. Hvis ikke det tyder på at ting holder på å skje er jeg interessert i å høre hva som faktisk kan tyde på at det går til "h......" ? Endret 21. august 2015 av wampster Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Ett høyt og edruelig skattenivå gjør at staten får økonomisk handlingsrom og kan legge forutsetningene til rette også for det private. Om vi ikke har en sterk stat og god statlig sysselsetting så er det kjørt om alvorlige nedgangstider melder seg. Det er ingen til å holde igjen og jeg kan se for meg en evig nedadgående spiral hvor vi har tatt ifra staten de verktøyene de hadde hatt til å kompansere for svake resultater i privat sektor. Om alt går til h...... (noe ingenting tyder på i Norge pr nå) og det ikke skulle være mer å hente hos IMF, så blir vel tilslutt planøkonomi eneste reelle alternativet. Okei, la oss for en liten stund si at det du skriver her stemmer; da har jeg et par spørsmål. Hva er et "høyt og edruelig skattenivå"? Hvem er det som skal bestemme dette? Er det en absolutt øvre grense på hvor høye skattene og avgiftene være? Hvordan vet man at skattene er for høye slik at det kveler privat verdiskapning? Hva med de menneskene som skal sitte og forvalte disse pengene, hvorfor er de bedre egnet til å forvalte nevnte penger enn de private aktørene som pengene kommer fra? Hvor skal staten få pengene fra når privat sektor har blitt så svekket pga stadige høyere skatter at det ikke er mer penger å hente? Blir man automatisk alutristisk, klok, vis, etc bare fordi at man blir valgt til et offentlige embete? Da jeg er sysselsatt så det holder her så har jeg ikke tid til å gruble over hele tentamen din nå, men kan vel si at jeg føler det er vanskelig å sette ett tall på hva ett skattenivå generelt sett bør være på da det er relativt til verden og økonomien i Norge. At vi har truffet bra med det nivået vi har hatt er det jo ting som tyder på. Det virker altså som at å sette den ned når motgangen melder seg er feil bøte i og med at det motsatte har fungert så bra i Norge gjennom gode og onde dager Og det er ingen absolutt øvre grense, men ett eller annet sted vi gå ett skjæringspunkt hvor det vil føre til resesjon. Det hele blir litt hypotetisk da folk vil grine og bære seg og kaste regjeringen lenge før vi nærmer oss ett slikt kunstig høyt nivå. Hvor dette skjæringspunktet går har vi profesjonelle til å beregne, tror ikke du og jeg skal prøve oss på det her. Og nei, man blir ikke autoklok av å ha ett offentlig embete, men sjansen er vel at verken du eller jeg eller noen andre ønsker å sette inn ett kjøtthue i en slik stilling, dermed finner man som oftest flinke folk i viktige statlige stillinger. Endret 21. august 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) snip Om alt går til h...... (noe ingenting tyder på i Norge pr nå) Ingenting tyder på? Du har fått med deg at ALLE (edit: nei ikke absolutt alle, men veldig mange) kutter stillinger? Både konsulenter og faste ansatte. Og ikke få heller. Hvis ikke det tyder på at ting holder på å skje er jeg interessert i å høre hva som faktisk kan tyde på at det går til "h......" ? Du er en av de som tror det går til helvete hver gang det butter litt ja, får se da vøtt, tror ikke du trenger å hamstre inn boksemat riktig enda Endret 21. august 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 snip Om alt går til h...... (noe ingenting tyder på i Norge pr nå) Ingenting tyder på? Du har fått med deg at ALLE (edit: nei ikke absolutt alle, men veldig mange) kutter stillinger? Både konsulenter og faste ansatte. Og ikke få heller. Hvis ikke det tyder på at ting holder på å skje er jeg interessert i å høre hva som faktisk kan tyde på at det går til "h......" ? Du er en av de som tror det går til helvete hver gang det butter litt ja, får se da vøtt, tror ikke du trenger å hamstre inn boksemat riktig enda God diskusjons-teknikk.. Ikke svare på spørsmålet/ene men påstå å vite hva andre gjør/mener i steden. Men det er jammen bra du forteller meg at jeg ikke trenger å hamstre boksemat riktig enda... Herregud, slutt å troll og prøv å kom med noe konstruktivt/verdig å skrive. Og til en forandring kanskje du kunne svart på spørsmålet også. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 dermed finner man som oftest flinke folk i viktige statlige stillinger. Med tanke på at vi (blant annet) har hatt en hjelpepleier som finansminister før (som etter min mening er en nokså viktig statlig stilling) så kan vi stryke det av listen din ihvertfall. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 snip Om alt går til h...... (noe ingenting tyder på i Norge pr nå) Ingenting tyder på? Du har fått med deg at ALLE (edit: nei ikke absolutt alle, men veldig mange) kutter stillinger? Både konsulenter og faste ansatte. Og ikke få heller. Hvis ikke det tyder på at ting holder på å skje er jeg interessert i å høre hva som faktisk kan tyde på at det går til "h......" ? Du er en av de som tror det går til helvete hver gang det butter litt ja, får se da vøtt, tror ikke du trenger å hamstre inn boksemat riktig enda God diskusjons-teknikk.. Ikke svare på spørsmålet/ene men påstå å vite hva andre gjør/mener i steden. Men det er jammen bra du forteller meg at jeg ikke trenger å hamstre boksemat riktig enda... Herregud, slutt å troll og prøv å kom med noe konstruktivt/verdig å skrive. Og til en forandring kanskje du kunne svart på spørsmålet også. Såpass humørløs på en fredag? Har svart alle etter beste evne jeg, bare ikke deg og deilig at det er helt opp til meg. dermed finner man som oftest flinke folk i viktige statlige stillinger. Med tanke på at vi (blant annet) har hatt en hjelpepleier som finansminister før (som etter min mening er en nokså viktig statlig stilling) så kan vi stryke det av listen din ihvertfall. Les deg opp på hvordan det gikk med Norge mens "vi bare hadde en tidligere hjelpepleier" som finansminister først du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå