Emsal Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Fikk akkurat en mail fra steam med blant annet If you haven’t recently tried to login to the Steam client… from the computer located at 178.94.22.89 (UA) Jeg er usikker om den mailen kommer om de skrive rett eller feil passord? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Skift passord og aktiver to-faktorautorisering via fks Steam appen til mobil. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Kjedelig da , bytta passordet for ikke så lenge siden. Er ikke første ganga jeg får slik mail fra steam. Får melding på mob fra facebook i ny og ne også om å resette passordet. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Ser ut som at noen prøver og få tak i steam kontoen din, skift passord og sett opp steam gurad, om du ikke har det. http://whatismyipaddress.com/ip/178.94.22.89sporte adressa til Ukraina. Er også mulig at du har en key logger på pcen, anbefaler deg og søke med Malwarebytes på pcen din. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 (endret) De prøver å få tak i den ja, men har de passordet? EDIT: Finnes det forresten en logginn historikk? Endret 19. august 2015 av Emsal Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Er mulig at de har klart det, vanskelig og svare på det. Har ikke funnet noe konkret som lager historikk, mulig at du må ta kontakt med support . Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Så den mailen kan komme selv om de bare prøver å logge inn med feil passord? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Er mulig at de har klart og logge seg inn uten Steam guard er aktiv, om du ikke har det. Når jeg logger inn på ny pc eller nettleser så får jeg denne: We've received a request to access your Steam account from a new computeror web browser. To complete this process, enter the following special access code into theauthorization dialog before trying to log in again: If you did not attempt this action, please change your password immediately. Thanks for helping us maintain the security of your account. The Steam Support Teamhttp://www.steampowered.com Endret 19. august 2015 av sirhedly Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Hadde du fått samme mailen hvis du hadde skrevet feil passord? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Nei, får ikke det vil kun få det om passordet er rett. Har nettopp prøvd i en annen nettleser. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Skift gjerne passord på epost kontoen også. Har du Outlook så aktiver verifisiering via mobil via tekst melding. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Noen folk fra Australia prøvde å logge inn på din steam konto! De vet hva ditt brukernavn er, men har skrevet inn feil passord. Hadde de skrevet inn riktig passord ville du ha fått kode confirmation mail istedenfor. Hackerne har skrevet feil passord altfor mange ganger og derfor får du en advarsel mail fra steam. Endret 19. august 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Spørsmålet her er vel om mailen kom fra Steam eller ikke. En vanlig taktikk er å sende sånne mailer i hytt og pine til alle de kan få tak i adressen til, og legge ved en link til noe du skal trykke på, Denne linken kan fint gå til en falsk Steam-side der du endrer passordet ditt. Gjør du det, sjekker de enkelt hva det gamle passordet ditt er, og vips har de tilgang til kontoen din. Derfor: ALDRI bytt passord på nettet via linken du får i en sånn mail (hvis de har en). Åpne heller Steam-klienten og bytt passord derfra. Btw som et annet passord tips har vel vi alle sikkerhetsspørsmål her og der. Et tips her er å lyve så det renner. Alle kan finne ut hva pikenavnet til moren din er, men hvem kan gjette at den første bilen din var Batmobilen, og du gikk på skole på Mars? Endret 19. august 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Jeg sjekket nå Steam. Hackerne har ditt passord og brukernavn, men de har ikke tilgang til din mailadresse. Dette fikk jeg opp fra steam. Så din steam har blitt komprimisert av hackerne. Endret 19. august 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Ok, takk for hjelpa, har et annet passord på mailen min. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Fikk samme Mail i natt, kl 01:45 Skumle greier :/ Det sære er at den epost-adressen jeg brukte for å lage Steam-kontoen, for nærmere 10-12 år siden, ikke lenger er i bruk, og har ikke vært det på godt over halvparten av den perioden. Hvordan de har snappa opp den begriper jeg ikke. Endret 20. august 2015 av OlaHaldor Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 20. august 2015 Forfatter Del Skrevet 20. august 2015 Fikk samme Mail i natt, kl 01:45 Skumle greier :/ Det sære er at den epost-adressen jeg brukte for å lage Steam-kontoen, for nærmere 10-12 år siden, ikke lenger er i bruk, og har ikke vært det på godt over halvparten av den perioden. Hvordan de har snappa opp den begriper jeg ikke. Det er vel ikke passordet på mailen de har snappet akkurat? Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Nei - steam kommuniserer til en eksisterende e-post - men e-postadressen som også er mitt brukernavn, er urgammelt. Brukeren min er så gammel at jeg ikke kan logge inn med det jeg har valgt som brukernavn på Steam - kun epostadressen jeg brukte originalt. Så hvordan de har funnet den gamle adressen er utenfor min forstand. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Fikk samme Mail i natt, kl 01:45 Skumle greier :/ Det sære er at den epost-adressen jeg brukte for å lage Steam-kontoen, for nærmere 10-12 år siden, ikke lenger er i bruk, og har ikke vært det på godt over halvparten av den perioden. Hvordan de har snappa opp den begriper jeg ikke. Er akkurat dette jeg snakker om. Hvordan vet du at mailen er fra Steam? Det er nok mer sannsynlig at folkene som sendte mailen rappet en drøss mail-adresser for mange år siden, men har ventet med å bruke dem til nå. De trenger ikke engang ha fått mail-adressen din fra Steam. Det er fort gjort å få tak i en lang liste med mail-adresser, og så sjekke hvilke av de mest kjente stedene (Steam, Origin osv) adressen funker på. Prøver de å resette passordet blir de bedt om å skrive inn en adresse. Hvis denne adressen ikke finnes, stoppes alt der og da. Men hvis mailen faktisk blir sendt til adressen de prøver, vet de at den adressen er koblet mot Steam. Da trenger de bare passordet, og det er som regel lett nok å finne frem til - blandt annet ved å bruke en falsk mail fra Steam med keylogger (for å sjekke hvilke taster du bruker når du skriver "nytt" passord.) Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Fikk akkurat en ny epost om samme sak. Flere som har? Har siden sist endret passord og aktivert 2-trinns innlogging. Endret 24. august 2015 av OlaHaldor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå