Gå til innhold

Mail fra Steam

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat en mail fra steam med blant annet

If you haven’t recently tried to login to the Steam client… from the computer located at 178.94.22.89 (UA)

Jeg er usikker om den mailen kommer om de skrive rett eller feil passord?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mulig at de har klart og logge seg inn uten Steam guard er aktiv, om du ikke har det.

Når jeg logger inn på ny pc eller nettleser så får jeg denne:

We've received a request to access your Steam account from a new computer
or web browser.

To complete this process, enter the following special access code into the
authorization dialog before trying to log in again:

If you did not attempt this action, please change your password immediately.

Thanks for helping us maintain the security of your account.

The Steam Support Team
http://www.steampowered.com

Endret av sirhedly
Lenke til kommentar

Noen folk fra Australia prøvde å logge inn på din steam konto! De vet hva ditt brukernavn er, men har skrevet inn feil passord. Hadde de skrevet inn riktig passord ville du ha fått kode confirmation mail istedenfor. Hackerne har skrevet feil passord altfor mange ganger og derfor får du en advarsel mail fra steam.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Spørsmålet her er vel om mailen kom fra Steam eller ikke. En vanlig taktikk er å sende sånne mailer i hytt og pine til alle de kan få tak i adressen til, og legge ved en link til noe du skal trykke på, Denne linken kan fint gå til en falsk Steam-side der du endrer passordet ditt. Gjør du det, sjekker de enkelt hva det gamle passordet ditt er, og vips har de tilgang til kontoen din. Derfor: ALDRI bytt passord på nettet via linken du får i en sånn mail (hvis de har en). Åpne heller Steam-klienten og bytt passord derfra.

Btw som et annet passord tips har vel vi alle sikkerhetsspørsmål her og der. Et tips her er å lyve så det renner. Alle kan finne ut hva pikenavnet til moren din er, men hvem kan gjette at den første bilen din var Batmobilen, og du gikk på skole på Mars? :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Fikk samme Mail i natt, kl 01:45

Skumle greier :/

Det sære er at den epost-adressen jeg brukte for å lage Steam-kontoen, for nærmere 10-12 år siden, ikke lenger er i bruk, og har ikke vært det på godt over halvparten av den perioden. Hvordan de har snappa opp den begriper jeg ikke.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Det sære er at den epost-adressen jeg brukte for å lage Steam-kontoen, for nærmere 10-12 år siden, ikke lenger er i bruk, og har ikke vært det på godt over halvparten av den perioden. Hvordan de har snappa opp den begriper jeg ikke.

Det er vel ikke passordet på mailen de har snappet akkurat?

Lenke til kommentar

Nei - steam kommuniserer til en eksisterende e-post - men e-postadressen som også er mitt brukernavn, er urgammelt. Brukeren min er så gammel at jeg ikke kan logge inn med det jeg har valgt som brukernavn på Steam - kun epostadressen jeg brukte originalt. Så hvordan de har funnet den gamle adressen er utenfor min forstand.

Lenke til kommentar

Er akkurat dette jeg snakker om. Hvordan vet du at mailen er fra Steam? Det er nok mer sannsynlig at folkene som sendte mailen rappet en drøss mail-adresser for mange år siden, men har ventet med å bruke dem til nå. De trenger ikke engang ha fått mail-adressen din fra Steam. Det er fort gjort å få tak i en lang liste med mail-adresser, og så sjekke hvilke av de mest kjente stedene (Steam, Origin osv) adressen funker på. Prøver de å resette passordet blir de bedt om å skrive inn en adresse. Hvis denne adressen ikke finnes, stoppes alt der og da. Men hvis mailen faktisk blir sendt til adressen de prøver, vet de at den adressen er koblet mot Steam. Da trenger de bare passordet, og det er som regel lett nok å finne frem til - blandt annet ved å bruke en falsk mail fra Steam med keylogger (for å sjekke hvilke taster du bruker når du skriver "nytt" passord.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...