Kajac Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Hei folk! Jeg har nettopp kjøpt en bruktbil, som jeg oppdaget at bærekulen venstre side foran er slitt (slark i). I følge papirene jeg fikk med bilen, ble denne kulen byttet i august i fjor på et autorisert bilverksted (ca 14 000 km siden). Altså kun ett år siden. Har jeg mulighet til å reklamere på verkstedsjobben, og få dekket bytte av ny kule? Det er vel åpenbart meningen at disse kulene skal vare mer enn et år. Takk for svar 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Hvis du har kvitteringen ville jeg dratt til bilverkstedet asap og tatt det opp med de. I verste fall får du nei, og da kan du jo tenke litt på hvor vanskelig man skal være. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Du kan velge å ta reklamasjonen mot bilselger eller mot verkstedet. Og ja, du har krav på å få det fikset. Husk å ha en hyggelig innstilling, så fikser det seg nok Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 22. august 2015 Forfatter Del Skrevet 22. august 2015 Har vært i kontakt med verkstedet, og de synes det hørtes ut som en reklamasjonssak, men kunne ikke si det sikkert før de hadde byttet bærekulen. Jeg synes det virker litt suspekt, for da kan de jo egentlig si at "nei, det er ikke en reklamasjonssak likevel, nå må du betale for arbeidet". Jeg har litt dårlig erfaring med denne verkstedskjeden, og vil ta alle mine forhåndsregler så jeg ikke ender opp med å betale noe. Må jeg det, velger jeg et annet verksted. Bilselger var en særdeles hyggelig kar, og jeg mener han er helt skyldfri i dette, siden han hadde (og viste) kvittering på at arbeidet var gjort av et (godkjent) verksted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå