Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrenset nettverk, "Wi-fi har ikke gyldig IP-konfigurasjon"

Anbefalte innlegg

Har i flere timet vært uten nettverk på laptopen, selv om nettet fungerer strålende på telefon og ipad. Det står at nettet er begrenset, og feilsøking gir som svar at "wi-fi har ikke gyldig IP-konfigurasjon". Tilsvarende beskjed med nettverkskabel. Jeg har prøvd å slå av ruteren i en halvtime, og jeg har restartet PCen.

Ipconfig /release --> No operation can be performed on Local Area Connection* 2 while it has its media disconnected.

Jeg skjønner ikke hva som er galt, jeg har ikke endret noen instillinger. Det har vært mye problem før dette også. Nettet har vært svært tregt på laptopen i det siste (siden jeg installerte Windows 10), og noen sider tar flere minutt å laste, mens andre laster umiddelbart. Dropbox kommer ingen vei med opplasting av filer, og google docs tror jeg er helt offline selv når jeg har internett (og lagrer derfor ikke dokumentene mine online... Har mistet litt arbeid pga. dette) . Noe er fryktelig galt med nettverksforbindelsen, og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å diagnostisere nærmere.

Pc: Acer Aspire V 15 Nitro - Black Edition

Router: ZyXEL P202HWT

Endret av thesnidr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv opplevde jeg lignende problemer med oppgradering til Win10. Fant ut at nettverksdriveren min hadde blitt oppgradert til 2015 for Win10. Etter at jeg valgte en eldre driver, så funket internettet med én gang. 

Kontrollpanel --> Enhetsbehandling --> (Under nettverkskort) høyreklikk på WiFi kortet --> Egenskaper --> Oppdater driver --> Søk på datamaskinen etter driverprogramvare --> La meg velge fra en liste over enhetsdrivere på datamaskinen. 

Her kan du prøve deg fram med ulike drivere, for å se om det fungerer ved bytte.

Eventuelt..

Gå til "Nettverkstilkoblinger" --> Høyreklikk på WiFi-kortet --> Egenskaper --> Finn "Internet Protocol versjon 4 (TCP/IPv4) --> Egenskaper --> Sjekk om det er innstilt til automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...