andreasn Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Under hvert vindu i leiligheten min er det to metallpinner som ikke ser ut til å ha noen funksjon. Jeg lurer på å fjerne disse. De går inn i veggen øverst men er ikke festet til noe på undersiden. Har noen sett sånne før? Jeg lurer på om det kan være noe gamle fester til radiator/varmeovn. Se vedlagte bilder for hvordan disse ser ut. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Jeg har heller ikke sett slikt før og er tilbøyelig til å tro det er gamle fester til radioatorer. 6 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Det ser ut som at det er metallstykker som er støpt inn i muren, og som deretter er bøyd ned som feste for eit eller anna. Mest sannsynleg radiator sidan det er den einaste faste installasjonen som er vanlig å montere under vindu. Oppheng til radiator forklarer også kvifor festet er murt inn då radiatoren er svært tung. Eg trur at det vil være eit forholdsvis stort prosjekt å fjerne dei. Enten så må du meisle dei ut av mure og deretter mure/sparkle igjen holet, men du kan fort ende opp med eit svært stort hol sidan du ikkje veit kor langt inn dette går. Det andre alternativet er å kappe metallet, men då får du ein utstikkar som du må pusse ned før du kan sparkle veggen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Kan også være støtte til gamle vindusbrett før vinduer ble byttet, eller kanskje en festeanordning til rullegardin. Prøv å borre ut festeskruene/stiftene med et metallbor, begynn med et lite, og gå opp i dim til du har fått dem ut. De bør det bare være 2 hull å sparkle igjen. Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Jeg vil anta det som allerede er sagt; fester til radiator. Første tanken jeg hadde ifb med å fjerne de er å kutte dem intil veggen for så å sparkle og male veggen. Burde nok da ta resten av veggen og, kan fort se litt rart ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå