Gå til innhold

Bartons med Multiplier lock

Kenneth_S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan faktisk se ut til å stemme. Fikk et splitter nytt eksemplar i hus i går, og multiplieren lar seg ikke sette høyere enn *11.

Vet ikke om dette har sammenheng med at jeg pt kjører NF7 v.1.2, men skal teste på v.2.0 senere i dag.

Men før eller siden er det vel en smarting som finner ut hvordan den kan låses opp?

Lar det seg ikke gjøre så er det jo litt trist, ikke minst fordi min nye CPU ser ut til å være av det "glade" slaget. Kjører greit 2,2Ghz på 1,7volt, med fsb på 200.

Kommer tilbake med spec´s senere.

Her er de: AXDA2500DKV4D Z354607250082

AQZFA 0342 TPMV

Så får den / de som kan analysere dette kanskje si noe om det?

Ellers skiller den seg fra min gamle AQUCA 0309 SPAW ved at fargen er grønn, man kan skimte layout på PCB under fargen, dessuten har den noen andre små detaljer som avviker fra min gamle.

Er veldig i tvil om hvem av disse jeg skal beholde, så om noen kan si noe om det, så syng ut!

Lenke til kommentar

Her er de XP2500+ som er låst:

locked:

AQXCA 0340

AQXFA 0339

AQXFA 0340 MPMW

AQXFA 0334 (?, since there are no other reports of pre week 39 locks)

AQYFA 0340

AQYFA 0341

AQYFA 0342

AQYFA 0343 RPMW

AQZEA 0341

AQZFA 0342 UPMW

AQZFA 0339 UPMW

unlocked:

AQZEA 0334

AQZEA 0339 UPMW

AQZFA 0340 UPMW

AQXFA 0336

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
AMD innså vel at de ikke kunne fortsette å gi vekk 3200+ prosessorer.

Problemet var at enkelte retailere drev å solgte "remarked" cpuer, dvs de merket om CPUene og solgte de med en høyere XP rating enn AMD hadde gitt, og dermed kunne ta seg bedre betalt. Sørgelig med sant.

Dette kunne selvfølgelig ikke AMD sitte å se på, da det ville gå ut over AMDs rykte dersom de CPUene ikke var stabile med den hastigheten de var ommerket til.

En sørgelig dag nyhet for overklokkere...

Regards

Raimo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...