Dave90 Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Kom inn på UIO men jeg visste ikke at man måtte melde meg opp til emner før skolestart, nå er de obligatoriske emnene fulle, har jeg mista studieplassen min og retten til støtte fra lånekassen? Jeg må jo betale semesteravgift og melde meg til eksamen for å få utbetalt studielån? Jeg bare gikk inn på emner og meldte meg opp til 3 random eksamener Hva skal til for at jeg oppfyller kravene for studielån? Lenke til kommentar
blured Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 30 studiepoeng i halvåret. Altså tre fag ved UIO om de er 10 studiepoeng hver. Lenke til kommentar
operg Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Ta kontakt med studieveileder, hele greien høres skikkelig sær ut. Lenke til kommentar
blured Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Jeg forslår (som operg) at du stikker innom studieadministrasjonen for ditt fakultet i morgen tidlig. Synes ikke det er så rart at man mister undervisningsplassen sin i faget om man ikke bekrefter at man skal ta faget. De er vanligvis svært nøye på å minne studentene på at en må bekrefte oppmeldingen til fagene på StudentWeb. Så om TS har deltatt på noen infomøter (det første er obligatorisk, der en må signere at en har vært der), så er det litt merkelig at han ikke har fått det med seg. Selvfølgelig jævlig kjipt, men sånn er det... Det er riktignok slik at Studieadministrasjonen har muligheten til å overkjøre systemet. Men etter at første forelesning i et fag har vært (det har vel vært endel allerede, siden det nå alt er onsdag kveld), så åpner det for at privatister skal kunne melde seg opp til fagene, så mulig du ikke kan gjøre dette lenger (da de ikke akkurat kan kaste ut noe som har fått plassen på din bekostning...). Lenke til kommentar
Dave90 Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Skal gjøre det, Men da har jeg altså mista plassen? Nei jeg var ikke på infomøtet har vært syk helt siden starten av august noe jeg sa ifra om, men så dum som jeg er visste jeg ikke at jeg måtte melde meg på emner selv. Er det ivertfall fortsatt mulig å få studielån? Lenke til kommentar
blured Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Om du er meldt opp i 30 studiepoeng og betaler semesteravgiften så får du studielån. Deler av dette blir gjort om til stipend om du står på eksamenene. Men vanskelig å si om du har mistet muligheten din til å ta fagene, da det kommer veldig an på type studie. Noen studier har endel obligatorisk undervisning for å kunne gå opp til eksamen, hvilket det er begrenset plasser på. Om dette nå er helt fullt så er nok løpet kjørt. Men om du derimot går på et studie der alt er opp til deg selv (bare forelesninger som ikke er obligatoriske), så er nok sannsynligheten litt større for at du vil komme til å få melde deg opp i fagene igjen. Men viktigst er at du viser ansikt og tar initiativ selv, så sjekk når de åpner i morgen, og møt opp der da. 1 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 I alle tilfeller kan du ta enkeltemner: http://www.uio.no/studier/emner/ledige-plasser/index.html. Det burde være mulig å finne noe relevant der, kanskje til og med fag som er del av studiet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå