Stigma Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Hei, Jeg eier en eldre MT15i Sony ericson Xperia og har i den siste tidn opplevd noen problemer med den. Hendelsesforløpet / symptomene er som følger: - Mobilen fungerer fint når den først er på, men selv om den tilsynelatende har mer en nok strøm så slår den seg helt av og blir uresponsiv (vil ikke start igjen normalt) ved tilfeldige tidspunkt. Jeg ladet den i forgårs for eksempel - bruke den relativt lite. Dagen etterpå hørte jeg på litt musikk og sist jeg sjekket batteriet var det rundt 70-80% (hvilket normalt ville indikere minst 24 timer med lett bruk gjenværende) men så slo den seg av mens jeg hørte på musikken og ble da uresponsiv. - Når den blir slik så er det vanskelig å få liv i den igjen. Det kommer ingen lade-lys om jeg sitter den på lading. Den kommer til live igjen før eller siden (dette har hendt flere ganger) men jeg vet ikke helt hva som gjør at den kommer tilbake. Jeg prøver å ta ut batteriet og kortene og sette den på plass osv. Som regel fungerer dette før eller siden etter mye tukling - men jeg finner ikke noe konkret mønster. - Når den til slutt kommer tilbake til live og viser ladelys indikerer den rødt ladelys. Dette mener jeg burde indikere tomt eller lavt batteri (den kan også vise orange og grønt). Dette virker merkelig siden batteriet skulle ha relativt høy ladning når den stoppet opp. Etter dette kan den lade opp normalt og brukes normalt... til den før eller siden konker ut noen dager senere igjen. - Målte batteriet med multimeter. Det viste 3.91volt (dette var etter den konket ut rundt på hva jeg tipper er rundt 60 eller 70% i følge måleren på mobilen. På batteriet står det 3.7volt og 4.2 volt. Jeg tror sistnevnte er maks ladespenning. Batteiet er type BA700. - Har testet med to forskjellige ladere, uten effekt. Har ikke kunnet utelukke selve kabelen dog - men jeg har ikke opplevd noe som direkte ville indikere at feilen var i denne (dataoverføringer eller lading har aldri stoppet opp når de først er i gang, og å røre på ledningen virker ikke å endre noe fra eller til på ladeproblemet). Nåværende status er at mobilen er uresponsiv og lader ikke. Den virker å være vanskeligere å få liv i enn tidligere. Jeg er datanerd og ikke mobilnerd - så jeg vil spørre de som har litt mer erfaring om hjelp her. Hva er sansynlig problemkilde? Jeg kan få fatt i et nytt batteri på nett rimelig billig om nødvendig. Batteriet har dog ikke vist tegn på å være veldig slitt - men kan det være at microchippen i batteriet som kontrollerer ladeprosessen er skadet? Ville det gitt denne typen symptomer? Har renset batterikontaktene for sikkerhets skyld - uten effekt. Hvis jeg forsøkte å lade uten batteri - skulle det kommet et lys på mobilen av noe slag? Jeg er veldig usikker på om btteriet kan være feilårsaken eller ikke - så om noen vet om noen måte å teste dette på.... Mobilen har vært pen behandlet og ikke vært utsatt for betydelige fall eller fukt. Håper noen kan hjelpe meg med å feilsøke så jeg kan få råd om hva jeg bør forsøke -Stigma Endret 19. august 2015 av Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. august 2015 Forfatter Del Skrevet 21. august 2015 (endret) *bump* Anyone? EDIT fikk også utelukket USB kabelen, men uten at det endret noe. -Stigma Endret 21. august 2015 av Stigma Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Hvor lenge har du hatt den? Problemer du beskriver var ganske typiske på en del Sony Ericsson modeller fra den tidsperioden hvor Neo kom ut husker jeg, men grunnen til feilene varierte, hender de rett og slett bare streiker når de blir noen år gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå