Gå til innhold

Nytt HK til rask system

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenker å oppgradere maskin innmaten og vil da gjøre som alltid før slå litt på stortromma så den holder i mange år.

Tenker å kjøpe 16gb DDR4 ram 16GB

Intel 750 SSD PCI-E 400GB da jeg ser denne har veldig rask responstid iht vanlig SSD SATA

intel i6700 cpu

Har per dags dato Radeon DualX R9 280 skjermkort som jeg tror skal fungere fint med nye systemet

Men er litt usikker på hvilket hovedkort jeg skal velge.

Må være socket 1151 og støtte for DDR4, resten er jeg åpen for forslag :)

Takker på forhånd for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har planer om å kjøpe en liknende rigg selv, og sitter faktisk akkurat nå og bestiller deler. :)

Det å anbefale et hovedkort er litt vanskelig siden det kan variere litt hva en faktisk trenger av hovedkortet. Mitt valg falt på ASUS MAXIMUS VIII HERO, men det er ikke nødvendigvis det riktige hovedkortet for deg.

Når gjelder ditt valg av SSD derimot så ville jeg nok ha styrt unna. Selv om denne SSDen er fantastisk rask i tester så er den praktiske forskjellen mellom denne og en "vanlig" SSD veldig liten. Dessuten trenger den av en eller annen grunn mye lengre tid for å starte Windows enn andre SSDer. Se f.eks denne testen.
Hadde planer om å kjøpe akkurat den samme selv, men gidder ikke å bruke over 4k på en SSD hvis den eneste praktiske forskjellen er en lengre oppstarttid på maskinen. :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...