Gå til innhold

Fått et jobbtilbud. Lav startlønn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du ikkje frisk og rask i utgangspunktet så er det ikkje sikker ein arbeidsgivar vil ansette deg her i landet heller. Folk som er mykje sjuke kostar mykje pengar. Dessverre.

Det kan kanskje være, men i så tilfelle vil det være eit brudd på arbeidsmiljølova så lenge dei helsemessige opplysningane går utover det som er nødvendige for å utføre arbeidsoppgåvene.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke å få tråden inni i et nytt spor og avslutningsvis vil jeg bare si at hvis programmeringskompetanse var sterkt etterspurt i Norge vil det være reflektert i markedsprisen. Realiteten er at en kilo IT kompetanse har kostet cirka det samme i 15 år. Du forundrer deg over dette selv i ditt første innlegg siDDis. Om noen ønsker kan vi godt fortsette diskusjonen i en ny tråd. :)

Gratulerer til OP med ny jobb. :)

Vi bor i et litt annerledesland med små sosiale forskjeller, stor sosial mobilitet. Der høy utdanning og kompetanse ikke belønnes slik andre land gjør. Selv merker jeg etterspørselen da jeg får henvendelser om nye muligheter i andre firmaer nesten ukentlig og det er ikke uaktuelt å bytte jobb av egen vilje, i en tid folk i andre bransjer ville tenkt seg om en gang til.

Bare å ta en titt på finn, se hvor mange IT utvikling stillinger som ligger ute, sammenliknet med yrker det utdanner seg mange flere. Har også være noen positive artikler om etterspørselen etter IT kompetanse på DN og TU de siste ukene.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke å få tråden inni i et nytt spor og avslutningsvis vil jeg bare si at hvis programmeringskompetanse var sterkt etterspurt i Norge vil det være reflektert i markedsprisen. Realiteten er at en kilo IT kompetanse har kostet cirka det samme i 15 år. Du forundrer deg over dette selv i ditt første innlegg siDDis. Om noen ønsker kan vi godt fortsette diskusjonen i en ny tråd. :)

Gratulerer til OP med ny jobb. :)

Vi bor i et litt annerledesland med små sosiale forskjeller, stor sosial mobilitet. Der høy utdanning og kompetanse ikke belønnes slik andre land gjør. Selv merker jeg etterspørselen da jeg får henvendelser om nye muligheter i andre firmaer nesten ukentlig og det er ikke uaktuelt å bytte jobb av egen vilje, i en tid folk i andre bransjer ville tenkt seg om en gang til.

Bare å ta en titt på finn, se hvor mange IT utvikling stillinger som ligger ute, sammenliknet med yrker det utdanner seg mange flere. Har også være noen positive artikler om etterspørselen etter IT kompetanse på DN og TU de siste ukene.

Kan du være mer konkret? Hvilke språk/teknologier snakker vi?

Lenke til kommentar

Kan du være mer konkret? Hvilke språk/teknologier snakker vi?

Vi snakker Javautvikling. Typisk enterprise stacker med JavaEE, Spring, Hibernate, en-eller-annen appserver. Ser også at flere kunder går mer DevOps retning hvor man instrumenterer, tooler og måler "alt". Samt går fra monolittisk arkitektur til mikroservice basert.

Forespørsler har nesten utelukkende vært fra konsulentfirmaer, som rekrutterer bredt og som oftest ganske upersonlig.

Ordlyden er typisk: "Hei <navn>, vi har sett på CV'en din og den virker interessant. Vi opplever stor etterspørsel etter Javautviklere hos våre kunder og vil høre om du er interessert i nye muligheter og om du vil ta en prat med oss."

Det at de i de hele tatt rekrutterer er hele poenget her.

edit: apropos, så en veldig interessant stillingsutlysning fra Skatteetaten: DevOps-utvikler Java

Ikke dårlig kompensert heller for å være statlig!

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...