Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 19. august 2015 Rapporter Del Skrevet 19. august 2015 Hei! Har en sykkelhjelm jeg bruker til vanlig. Den har gått i bakken et par ganger, og ulike deler er knust av. Disse er selvfølgelig limt på igjen. Vil en "sammenlappet" hjelm beskytte like godt som en hjelm uten brister, eller bør jeg se meg om etter en ny en? Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 19. august 2015 Rapporter Del Skrevet 19. august 2015 Tviler på at den er like sterk som når den er ny. Når det gjelder motorsykkelhjelmer så er det iallefall engangsbruk. Så om du vil ha best mulig beskyttelse ville jeg sett meg etter en ny hjelm. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 19. august 2015 Rapporter Del Skrevet 19. august 2015 Hei! Har en sykkelhjelm jeg bruker til vanlig. Den har gått i bakken et par ganger, og ulike deler er knust av. Disse er selvfølgelig limt på igjen. Vil en "sammenlappet" hjelm beskytte like godt som en hjelm uten brister, eller bør jeg se meg om etter en ny en? Ingen hjelm er 'sikker' i den forstand at den gir noen slags garanti mot hodeskade. Den kan imidlertid være oppbrukt, og slik du beskriver den er din hjelm definetivt oppbrukt. EPS* hjelmer (Som de aller fleste sykkelhjelmer faller under) deformeres permanent når de absorberer støt. *) Expanded polystyrene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå