nems Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Hei Jeg sitter på høyskolenett (Uninett) og de kjører IPTV multicast. Jeg får ikke dette til å funke gjennom Asus routeren min som jeg bruker bla. fordi det ikke er trådløsdekning på rommet. Noen som har tips til dette? Det jeg har funnet via google og i menyene er: Endret 19. august 2015 av nemo81 Lenke til kommentar
MrMountainLurk Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Kjenner ikke spesifikt til Uninett, men forsøk med: Choose IPTV STB Port: Ethernetporten på ruteren du kobler TVboksen din til Use DHCP routes: Disable Enable multicast routing (IGMP Proxy): Enable Enable efficient multicast...(IGMP Snooping): Enable (Usikker på hva denne faktisk gjør, test gjerne med disable også) UDP Proxy: 0 Lenke til kommentar
nems Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Den settingen for IPTV STB port gir valget mellom LAN portene internt. Greia er at jeg skal bruke VLC for å se multicasten, dette er supportert av Uninett. Det som er litt uvanlig er at man har egen router på rommet.. Prøvde å slå av og på de to multicast settingene uten hell.. Lenke til kommentar
MrMountainLurk Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 _troooor_ ikke den støtter multicast på WiFi. Forsøk å sett til en av Lanportene dine, og en ledning fra den til PCen din. Mulig det skal fungerer, men aner ikke hvordan det blir med vanlig internett da... Lenke til kommentar
nems Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Prøvde det samtidig istad. Gjør jeg det så dør internett, og jeg får fortsatt ikke stream.. Det morsomme var at når jeg satt det tilbake igjen så krasja routeren så jeg måtte resette den.. Ikke alltid like god den firmwaren. Når det er sagt: Det må være noen her som har erfaring med dette? Uninett er jo på samtlige høyskoler i Norge (ellerno).. Endret 19. august 2015 av nemo81 Lenke til kommentar
MrMountainLurk Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 En knotete løsning kan være å bruke en unmanaged svitsj (dum svitsj) og ha ledning fra den til PCen, og en annen ledning fra svitsjen til routeren. Men om det er så vanlig, bør det jo være noen som vet noe om det ja? Er det ikke en orakeltjeneste el. som kan hjelpe på universitetet? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 http://forskningsnett.uninett.no/tv/kanaler.html regner med det at er det der? da er det kun lokalt (kabel only) var nu det sist jeg sjekket så, wireless kan du bare glemme. Lenke til kommentar
MrMountainLurk Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 https://www.uninett.no/iptv Ikke trådløstKvaliteten på videostrømmene er meget god, ~10Mbps. Likevel, p.g.a. multicast, belaster de nettet minimalt. Mobile enheter med trådløs aksess sliter dessverre med å motta TV via multicast per idag. Hva om du setter Asusen i bromodus? Da er det ikke sikkert den bryr seg om signalene den videresender er multicast eller ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå