Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lite kjemi med daten, hvordan ta det opp?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger litt råd fra dere gutter og menn her inne.

Det har seg sånn at jeg var på date i går med en fyr jeg liker veldig godt. Han er alt det jeg ser etter, trodde jeg. Når vi var på daten, som var første date, kjente jeg veldig lite tiltrekning. Klarte ikke unngå å se på han som bare en venn.

Jeg er redd dette har å gjøre med at jeg ikke liker utseendet hans spesielt godt, han er søt, men håret hans ser ikke ut og han burde virkelig skaffa seg voks i håret for å gjøre noe med det. Desverre kan jeg ikke si dette til han da jeg synes det er slemt og vil være som å si han ikke er bra nok som han er.

Jeg kunne virkelig ønske jeg ble tiltrukket, for jeg virkelig digger personligheten hans. Han er egentlig helt fantastisk, men det er ingen tiltrekning. Så jeg har bestemt meg for å dra på en date til. Men det jeg lurer på er hvordan jeg da skal gå frem om jeg ikke får den da heller.

På slutten av den første daten ga han meg ett par kyss, og jeg kjente null og niks. Men siden jeg vil føle noe så må jeg prøve en date til. Skjer ingenting da så må jeg bare si det til han. Jeg vet jo han liker meg litt, og vil ikke såre han mer en nødvendig, jeg bør vel si det når vi avslutter daten så jeg sier det ansikt til ansikt? Hvordan bør jeg legge det frem på en best mulig måte?

Eller bør jeg si det når vi er hver for oss? Er ikke det veldig feigt og slemt ovenfor han?

Anonymous poster hash: 0acd7...5d4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er en mann du dater hvorfor ville han tatt seg nær av om du nevner håret hans? Hvis dette er så viktig for deg kanskje spørre om du kan fixe det før neste date?

Presentasjon er noe som er viktigere for dere kvinner, menn bryr seg mest om innhold. Det er bare slik det er, og vi er alle slaver av vår biologi.

Hvis det viser seg å ikke fungerer mellom dere er det mest humane du kan gjøre å avslutte det så fort som mulig.​

Lenke til kommentar

Hvis du ikke blir våt i musa av ham fordi han ikke bruker voks i håret så er det deg det er noe galt med. Nåtidens "idealmennesker" som er på reklamer etc har virkelig vridd hodene våre. Det er virkelig artig å lese ditt innlegg TS når jeg tenker på hvor mange som klager på at menn bare vil ha modelliknende damer.

Frø "spøk" til revolver så bør du tenke deg om. Hvis han er bra på alle måter og du ikke får "følelsen" pga håret så er han antagelig ikke den rette for deg ;)

PS; Det er alltid lettere å bli avvist hurtig før man får skikkelige følelser. Prøv å fortelle ham om håret, en mann burde ikke være så nærtagende at det er noe problem (!!!!(?))

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du ikke blir våt i musa av ham fordi han ikke bruker voks i håret så er det deg det er noe galt med. Nåtidens "idealmennesker" som er på reklamer etc har virkelig vridd hodene våre. Det er virkelig artig å lese ditt innlegg TS når jeg tenker på hvor mange som klager på at menn bare vil ha modelliknende damer.

Frø "spøk" til revolver så bør du tenke deg om. Hvis han er bra på alle måter og du ikke får "følelsen" pga håret så er han antagelig ikke den rette for deg ;)

PS; Det er alltid lettere å bli avvist hurtig før man får skikkelige følelser. Prøv å fortelle ham om håret, en mann burde ikke være så nærtagende at det er noe problem (!!!!(?))

Jeg vet det er helt latterlig. Han ser ikke ut som en modell akkurat, men han er kjempesøt. Jeg tror innerst inne at min irritasjon av håret kommer av mangelen på følelser. Men vil ikke mangle dem. Jeg vil like han som mer enn venn.

Jeg skal og avslutte det tidlig om det ikke fungerer, men ønsker en date til med han for å se om det er mer da. Kan jo være at begge var nervøse som gjorde at det ble lite følelser der også, håper jeg.

TS

Anonymous poster hash: 0acd7...5d4

Lenke til kommentar

Jepp, skal ikke alltid stole på førsteinntrykket :) Nervøsitet har mye å si for jenter (og gutter sikkert) så er det også sant at mangelen på følelser kan få deg til å se feil på en fyr du ikke liker på "den måten". Husk også at følelsene som skal til for å oppnå et godt forhold er sterkt overdrevet i dagens samfunn, du kan jo teste å være sammen med ham en stund og se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Grunnen til at du fester deg ved håret hans er fordi du ikke kjenner noen attraksjon, og finner dermed ubevisst "feil" ved utseendet hans for å rettferdiggjøre det ovenfor deg selv. Attraksjon kan ikke alltid kvantifiseres, noen ganger bare er den ikke der selv om man ikke forstår hvorfor.

Det beste å gjøre er å være ærlig. "Du er en kjempeflott fyr, men jeg kjenner ingen gnist."

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde noen klaget på håret mitt i slike tilfeller hadde det nok ikke blitt oss, for å si det slik.
Jeg klarer fint selv å se i speilet og finne mange feil med meg selv. Jeg skulle nok klart dette med en første-date også. Og om andre-date kommer med slikt vås, da ville jeg tolket vedkommende dithen at han/hun er uhorvelig overfladisk eller har et selvbilde hvor det ikke finnes feil. Begge er show-stoppers for videre kontakt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...