Schreiber Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Jeg pleide å bruke QXL en god del for å samle retrospill, men de har jo kuket det til så til de grader i det siste. Klarer ikke engang finne kategorier i spillene lengre. Finn har jeg bare hatt dårlig erfaring med, og stoler ikke helt på eBay. Er det noen alternativer til disse nettauksjonene? Eventuelt sider hvor man får kjøpt retrospill? Har sett på retroland og retrogaming (begge norske), men de har fint lite spill tilgjengelig. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) amazon Så lenge du kan betale med PayPal på Ebay så er det helt trygt da de har egne garantier som gjør at du får tilbake pengene hvis noe skjer. Edit; http://retrospelbutiken.se/store/main.php Og selgere på Ebay som har minimum noen hundre tilbakemeldinger og 98%+ positive er trygt. Har kjøpt fra ganske "lugubre" folk og de med høy andel positive tilbakemeldinger har jeg alltid fått raskt svar av og god hjelp. Mye bedre og raskere enn mange seriøse norske aktører. Endret 19. august 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 http://www.tradera.com/ Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Ebay, sjekk rating på selgere og betal med Paypal. Da er du sikker. Paypal gir deg pengene igjen om det er noen problemer med ordren (mottar feil ting, ikke mottar noe i det hele tatt osv.). Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Kanskje dumt spørsmål, men hvordan handler man egentlig på eBay? Trenger jeg ha direkte kontakt med selger? Hvordan vet man at de sender til Norge? Er flere år siden jeg brukte eBay sist. Btw takk for tips. Skal sjekke de andre stedene dere linket til. Endret 19. august 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Det er en fane litt under prisen der det står "shipping" eller noe. Du bare legger ting i handlekurven og betaler med PayPal på samme måte som i "alle" andre butikker Husk at MVA grensen er 350,- med frakt inkludert. Mer enn det så blir det +25% og ca 150,- i fortollingsgebyr Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Takk, skal teste det. Prøvde de to svenske sidene, men fikk bare feilmelding da jeg skulle legge inn postnummer. Sikkert fordi det er i Norge. Jaja, eBay it is. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Du bare sender en e-post til de svenskene så fikser de det. Kan hende du må surre med bankoverføring eller sende cash i posten. Har gjort det før fra Danmark og det har aldri vært noe problem Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Takk, har sent en mail, så får vi se. Testet eBay, og har allerede funnet Metroid: Zero Mission til GameBoy til en hundrelapp. Det lover jo bra. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Dersom du lager bruker på Ebay står det Shipping to: Norway og pris under prisen på selve varen, dersom den sendes til Norge Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Fikk svar fra retrospelbutiken, og de sender nok bare til Sverige. Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Om du er interessert i brukte spill finnes det mange slike kjøp og salg grupper av retro spill på facebook. Endret 19. august 2015 av SpongeFrog Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Da trenger jeg vel en FB-konto? Gidder nok ikke lage en kun for retrospill, hvis det er gode alternativer. Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Trodde alle hadde Facebook acount i 2015 Jaja, du finner garantert mye bra på ebay, lite tips er å kjøpe fra uk så blir det mye billigere 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Har verken FB, twitter, myspace eller snapchat konto. Eller noen som helst annen. Har knapt mobil. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 Danskane måtte krype til korset, og gamle gode qxl er tilbake. Lenke til kommentar
OBriensRetro Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Hei Schreiber, Har selv solgt på QXL i mange år og er glad den gamle versjonen er tilbake. Om du er ute etter gamle spill, så ta gjerne en titt på nettbutikken O'Briens Retro & Vintage. I tillegg til bøker, blader og samleobjekter, finner du spill til de fleste gamle plattformer. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå