Gå til innhold

Gaming/heimestudio pc til rundt 20000kr

Anbefalte innlegg

Heisann!

Flott om nokon her inne hadde komt med innspill til denna lista:http://www.prisjakt.no/list.php?l=194406&view=m

Har ikkje lagt til skjermkort enda, da eg enten går for eit gtx 980 eller 970 sli

Er det forresten nokon som har trua på denne? http://site.ekwb.com/news/623/19/EK-Predator-is-setting-a-new-standard-for-AIO-liquid-cooling/

NB; Kjøper pcn i oktober/november, så er det noko komponenter eg absolutt burde vente på er det berre å synge ut:)

På forhånd takk

-Stigandr

Endret av stigandr78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser veldig bra oppsett ut det, men skal du vente til november kanskje likegreit å prøve å få en del brukt?

Intel Core i7-4960X koster veldig mye ny pris, men brukt koster den ikke så mye hvis du vurder sokkel 2011 på bruktmarkedet.

Er lite som skiller de 2 prosessorene men man får mye mere for pengene ved bruktkjøp hvis man ikke trenger å ha det nyeste.

Eller ville jeg sjekket i7-5960X da til bruktpris

Lenke til kommentar

Sliter litt med å finne hovudkort til 2011 sokkel 4960x, eller er det berre meg?

5960x er jo berre rå, så ja takk:) menn akk så dyr

går ein for 7500 på finn akkurat no

Trur nok eg går for ein 5820k

har sett på 5930k også, men synest prishoppet er alt for stort for så lite

skal berre ha 1 eller 2 grafikk kort uansett

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å spandere på deg en ekstra vifte til R5-kabinettet. Det er lurt å sørge for mer luft inn enn ut og koster deg ikke mer enn et par hundrelapper. Har du sett på define S i stedet? - kan være verdt å vurdere.

Om ikke et par tusenlapper er veldig viktig ville jeg ha gått for Gtx970sli eller Gtx980Ti. Gikk selv for Ti og angrer ikke et sekund, ikke like mye verdi for pengene som to 970 men du slipper en del issues som følger med SLI.

Lenke til kommentar

Hei mrp89!

Ja hadde tenkt å kjøpe ein ekstra 140 vifte i front, så takk for att du minte meg på det:)

Har også sett på Define S, men eg lyte nok ha plass til optisk drev i front for brenning av cd-r osv(studio biten)

Og så har eg nok tyna meg til det lengste, så noko 980ti blir det ikkje:) tenkte å gå for ein 970 først, og så kjøpe ein til når økonomien har plass for det.

Ka slags issues er det egentlig snakk om når det gjelder SLI? driver issues?

og er det skremmende omfattende?

Lenke til kommentar

spare opp til 980 TI skulle det stå ja...heilt enig på att det er lite vits med 980 når du får nesten det samme for 2 lapper mindre.

ja kunne jo kjøpt eit eksternt drev, men ASUSen eg har på lista har støtte for M-DISC/blå stråle

Einaste eksterne eg fant med M-DISC/blå stråle support kosta fort 2000,(https://www.asus.com/Optical-Drives-Storage/BW16D1HU_PRO/)

Ka andre forskjeller er det mellom FD sin R5 og Define S utenom att dei har revet ut plass for harddisker og optiske drev?

skjønner jo att det blir bedre luftflyt i kabinettet, men det går jo an å flekke ut det meste på R5 også da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...