Keyzer28 Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Er det noen som har noen erfaringer med å selge bilder her? Jeg ble kontaktet av dem for noen måneder siden med bilder de ville jeg skulle registrere, men jeg droppa å svare. De har mast litt, og jeg tenkte at det jo ikke skader å registrere disse bildene. Så jeg takket ja. Det resulterte i en mail der de har bedt meg om å sende bildene i bedre oppløsning (minst 3 megapixler). Det er litt arbeid, så før jeg eventuelt gidder å gjøre det: Har dette noe som helst for seg? Noen her inne har kanskje erfaringer med dette? Jeg har for øvrig aldri hatt ambisjoner om å selge bilder, så dette er eventuelt bare for moro. Lenke til kommentar
vnp Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Jeg har ikke erfaring i å selge bilder. Men for meg virker en slik forespørsel som at de har sett potensiale i å tjene litt på dine bilder. Samtidig som du også tjener litt. Selvfølgelig, om du ikke i utgangspunktet hadde tenkt å tjene noe på dem, så er det jo en "vinn" situasjon samtidig som du mister kontrollen over hva dine bilder brukes til. Det er nok ikke så viktig for alle, men for noen er det kjempeviktig. Om du f.eks. er miljøforkjemper så vil du kanskje ikke at bildene dine brukes av firma som forsøpler. Den retten til å "nekte" regner jeg med at du mister i slike avtaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå