ethomassen Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Gammel velbrukt slipestein Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Får meg til å tenke på Jon Eikemo's opplesing av Jacob Sandes "Slipesteinen". Sjelden vare nå til dags dette. Fint å få slipesteinen foreviget. Vennlig hilsen Ragnar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Artig finesse å bruke et sykkelhul til sveiv! Kanskje den har vært koblet til elva via reimer og skovelhjul? Jeg liker godt slipesteiner Flott bilde Elisabeth! 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Sipsteinvæilsen går og går og nå er det je som dræg sveiva i år. Jada, kom til å tenke på slipsteinsvæilsen til Prøysen her - for ikke å glemme alle de ganger jeg sjøl har dratt slipstein som guttunge. Sykkelhjulet får meg til å tenke på eat bestefar min hadde laget et hjul som han brukte på vannpompa på bruket oppi Solør. Det fikk jeg lov å bruke. Da jeg etter ferien kom til legen for kontroll hadde polioarmen min blitt mye bedre. Da måtte mor tegne hjulet for legen. Der kunne historien vært slutt. men mange år senere var jeg på Østlandske vanførehjem som det het da, nå Otterstad. Jeg var der for å spille bordtennis i serien som flyttet seg fra by til by på østlandet. Da fikk jeg plutselig øye på et stort hjul med håndtak og forsto med en gang at her hadde bestefars pompehjul blitt et treningsapparat. Roar 1 Lenke til kommentar
ethomassen Skrevet 20. august 2015 Forfatter Del Skrevet 20. august 2015 Artig finesse å bruke et sykkelhul til sveiv! Kanskje den har vært koblet til elva via reimer og skovelhjul? Jeg liker godt slipesteiner Flott bilde Elisabeth! Ikke til elva,men til den vesle elektromotoren som sees på bildet-den drev sykkelhjulet med reim. Min far hadde noe lignende hjemme hos oss i min barndom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg