Kurt Lekanger Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 ASRock Beebox er også den første NUC-en med USB Type-C.TEST: ASRock Beebox N3000-NUC Lenke til kommentar
Benji_9 Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Støtter den alle nye lydformater via HDMI? Tenker på TrueHD, DTS-HD osv. Har en gammel dator med Coaxial utgang til forsterker og da er det ikke nok båndbredde for disse lydformatene.. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Jeg savner, kanskje i konklusjonen, en diskusjon om gode alternativer i forskjellige bruksområder. Hvis man f.eks er interessert i en ren Kodi-maskin (videoavspiller), er dette tingen, eller finnes det billigere (og bedre) alternativer? Kan denne brukes som steam-machine å streame spill? 2 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Jeg savner, kanskje i konklusjonen, en diskusjon om gode alternativer i forskjellige bruksområder. Hvis man f.eks er interessert i en ren Kodi-maskin (videoavspiller), er dette tingen, eller finnes det billigere (og bedre) alternativer? Kan denne brukes som steam-machine å streame spill? Hei! Jeg har ikke testet Steam streaming enda, men kan få det til ila en dag eller to. Har dog testet Xbox one streaming ned til denne og det fungerer meget bra. Jeg har testet Beebox N3000 og N3150 like god opplevelse på begge 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Vet det kanskje blir litt bom å foreslå, men ville den klart å drive spillet GTA 5 i noen som helst oppløsning? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Vet det kanskje blir litt bom å foreslå, men ville den klart å drive spillet GTA 5 i noen som helst oppløsning? med 3 fps kanskje Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Har denne HDMI 2.0 støtte på en eller begge HDMI-utgangene? Fant ikke noe ved et raskt google-søk. Lenke til kommentar
ThreePinkApples Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Dere sier den spiller av 4K uten problemer. Er dette ved HEVC eller H.264? Lenke til kommentar
3irik Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Jeg vil mene at om en maskin kun klarer å spille av 4K video "med hakking" (som jeg går ut i fra at betyr <24fps?) så klarer den faktisk ikke å spille av 4K video. 1 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Jeg vil mene at om en maskin kun klarer å spille av 4K video "med hakking" (som jeg går ut i fra at betyr I artikkelen står det følgende: Vi prøvde å spille av 4K-video da vi testet Beebox, og maskinen håndterte dette helt fint – som produsenten hadde lovet. Men dette er likevel ikke en spesielt kraftig PC. Vi merket at enkelte operasjoner i noen tilfeller kunne hakke litt og at det var litt ventetid nå og da som du ikke merker på kraftigere PC-er. Jeg tolker ikke det som at 4K-avspilling er hakkete, men heller andre operasjoner (åpning og bruk av andre tunge programmer, kanskje?). I pluss/minus-oppsummeringen står det også at maskinen "klarer jevn 4K". Endret 19. august 2015 av Skavold 3 Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Savner som flere her en test med Steam in-home streaming i 1080p og 4k, da mtp bildeflyt og evt inputlag på tastatur/mus/spake. Og om 4k materialet var i HEVC eller x/h.264. Ellers fin gjennomgang. Nærmer seg en brukbar boks nå, 4k støtte og kraft nok til steam-streaming samt vifteløs, så blir det kjøp! 1 Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Jeg vil mene at om en maskin kun klarer å spille av 4K video "med hakking" (som jeg går ut i fra at betyr Video hakket ikke. Men det er av og til litt ventetid og "lag" ved åpning av tyngre programmer, veksling mellom ulike programmer, osv. 2 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 I følge en annen test, så var ikke ytelsen god nok til 4K.Har noe forandret seg? Fra videoavspillingstest:Naturally, 1080p content is more demanding and we look for at least 25fps for flawless playback. The Beebox just scraped by with 25.6fps suggesting that high quality 1080p will be the limit for this mini PC. Altså; når den fikk en 1080p-video og skulle spille den av så fort som overhodet mulig, klarte den bare 25,6 fps. Fra summary:Cons: The advertised 4K playback requires HEVC hardware decoding support to work. Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Dere sier den spiller av 4K uten problemer. Er dette ved HEVC eller H.264? Det var H.264. Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 I følge en annen test, så var ikke ytelsen god nok til 4K. Har noe forandret seg? Fra videoavspillingstest: Naturally, 1080p content is more demanding and we look for at least 25fps for flawless playback. The Beebox just scraped by with 25.6fps suggesting that high quality 1080p will be the limit for this mini PC. Altså; når den fikk en 1080p-video og skulle spille den av så fort som overhodet mulig, klarte den bare 25,6 fps. Fra summary: Cons: The advertised 4K playback requires HEVC hardware decoding support to work. Vi målte ikke ytelsen på 4K-avspilling, men spilte av noen diverse 4K-filmklipp (H.264) og vurderte det visuelt. Ingenting å si på flyten i bildet. Men som nevnt i testen er dette ingen kraftig PC, så for de med høye krav vil det nok være naturlig å se seg om etter noe annet (men antagelig da også dyrere) Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Har denne HDMI 2.0 støtte på en eller begge HDMI-utgangene? Fant ikke noe ved et raskt google-søk. Nei, mener det er HDMI 1.4. Braswell-plattformen støtter såvidt jeg vet ikke HDMI 2.0. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Testet dere kodi, som veldig mange bruker til HTPC? Jeg tenker da på menyer og flyt i programmet, samt avspilling av 4k Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Testet dere kodi, som veldig mange bruker til HTPC? Jeg tenker da på menyer og flyt i programmet, samt avspilling av 4k Ja, Kodi, VLC, Plex og Windows Media Player. Kodi fungerte fint, også med tanke på flyt i programmet. 2 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Jeg vil mene at om en maskin kun klarer å spille av 4K video "med hakking" (som jeg går ut i fra at betyr Jeg tolker ikke det som at 4K-avspilling er hakkete, men heller andre operasjoner (åpning og bruk av andre tunge programmer, kanskje?). I pluss/minus-oppsummeringen står det også at maskinen "klarer jevn 4K". Video hakket ikke. Men det er av og til litt ventetid og "lag" ved åpning av tyngre programmer, veksling mellom ulike programmer, osv. Jeg forstår at jeg var uklar. Jeg refererte til ingressen: Lydløse ASRock Beebox spiller 4K-video uten hakking Det insinuerer vel at det finnes mange andre maskiner som spiller 4K-video MED hakking? Det synes jeg ikke at kan regnes som å spille 4K-video. Endret 19. august 2015 av 3irik Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Hva slags bitrate og slikt var det snakk om? Hva tror dere om en full blu-ray rip eller mkv-film med H.264/AVC på rundt 40 Mbps? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå