Twigz Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Jeg har oppgradert fra 8.1 pro til 10, men hva skjer med 8.1 lisens nøkkelen, blir den frigjort så jeg kan bruke den på en annen pc? Noen som har noen peil?? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Nei, den blir ikke frigjort. Når man oppgraderer er det den gjeldende lisensen for Windows 7, 8 eller 8.1 som blir brukt som lisens og som gjøres om til en Windows 10 lisens. Kan vel si at du bytter bort din 8.1 lisens med en Windows 10 lisens. Men du går ikke fra å ha 1 lisens til plutselig ha 2 lisenser. Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Helt sikker på at du ikke har både Windows 8.1 og 10 lisens på en og samme nøkkel da? Det jeg mener, at du kan velge hvilke du skal installere men du kan ikke ha begge aktive samtidig (for da får du ikke aktivert windows lisensen). Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Helt sikker på at du ikke har både Windows 8.1 og 10 lisens på en og samme nøkkel da? Det jeg mener, at du kan velge hvilke du skal installere men du kan ikke ha begge aktive samtidig (for da får du ikke aktivert windows lisensen). Mener i allefall å ha sett en plass at du kan reversere oppgraderingen i inntil 30 dager. Da regner jeg med windows 8 lisensen "dør" etter det tidspunktet. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Ved oppgradering konverteres den forrige lisensen opp, men man gis en angrefrist. Det betyr ikke at man har to lisenser, og det betyr ikke at lisensen dør, kun at angrefristen opphører. Edit: typo. Endret 19. august 2015 av xRun Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Dette er allerede svart på i denne tråden: Oppgradere til windows 10, mulig å beholde windows 7? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå