EngineeringStudent Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Hei, Jeg lurer på om noen av dere som har noe tips om interessante personer. Jeg skal skrive en oppgave i februar 2016 (konteeksamen) og skal skrive featureoppgave. I den sammenheng, vil jeg forbedre meg på forhånd, og jobbe med den til den tid. Har dere tips om hva slags personer dere (folket) mener er interessante? Høres kanskje ut som et litt dumt spm å stille her, men tar sjangsen allikevel Takk på forhånd ) Lenke til kommentar
AfricanQueen Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Obama, Malcolm X, Tupac, eller Oprah... Just my opinion, håper eksamen går strålende:) Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Bertrand Russell Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Al Capone, Edward Snowden, Nelson Mandela.... eller kansje Jonathan Goldsmith Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Obama, Malcolm X, Tupac, eller Oprah... Just my opinion, håper eksamen går strålende:) Nei. De personene der har blitt skrevet om så mye at det trekker ned bare det. Å skrive om mindre kjente personligheter som har gjort mye for verden er mer interesant og vil trekke opp. Leo Szilard, Nicolas Steno, Joseph Lister, Thomas Midgley. Caligula er også en spennende fyr som kanskje er litt mer kjent enn de andre jeg nevnte, men han er skikkelig artig å lese om. Totalt sinnsyk fyr. Det er også mange andre relativt ukjente romerske caesarer her er en liste Lykke til Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Holder en finger på Nicola Tesla. Under er en ganske korrekt fremstilling av livet hans (i spoilertekst for å ikke lobotomere tråden fullstending) Lenke til kommentar
Curumo Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Hva med noen norske personligheter? Welhaven/Wergeland - det er masse å skrive om en av disse, både deres forfatterskap, deres feide og deres betydning for samtiden og ettertiden. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Lett skrudde Aleister Crowley er et annet tips fra meg Lenke til kommentar
MrCamo Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Stephen Hawking, Steve Jobs, Albert Einstein og Henrik VIII av England. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Stalin, Putin, ABB, Dalai Lama, Mahatma Gandhi, Robin Hood(vet ikke om det er en ekte person, og om du kan ta med fiktive), Socrates, Aristotoles, Abraham Lincoln, JFK. Det finnes mange interessante personer, så du har litt å velge mellom. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Hvis det skal være velgjørere, hva med Armauer Hansen, eller Ignaz Semmelweiss ? Eller Hiltgunt Zassenhaus ? Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Vidkun Quisling. Lenke til kommentar
mthor Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Ikke mange kvinner i denne tråden, nei. Angela Merkel, Audrey Hepburn, Marie Curie, Frida Kahlo, Nellie Bly, Erna Solberg, Livia Drusilla, Wu Zetian, Isle Koch, Maria Leon "Chata", Biljana Plavsic Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Charles Taze Russell, Marcus Thrane, Abraham Lincoln, Halldis Moren Vesaas, Hildegard av Bingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå