Delvis Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Har en brødrister akkurat lik denne. Link Hvor lang garanti er det på noe sånt? Da jeg skulle slå den på nå, var den plutselig helt dau. Kjøpt for 2,5 år siden. Var helt sikker på det var 3 års garanti på sånt, eller er det 2? Ser ut som det er enten 2 eller 5 år når jeg søker på nettet?Ikke at det er noen stor sak, men hadde vært greit å vite. Har jeg rett på ny, vil jeg ha det. Men har ikke lyst å gå opp med den hvis jeg får beskjed at garantien er utgått Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Har du kvitteringa? Selvsagt. Hvis ikke var jo ingen vits å lure på det Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Da er det bare å prøve seg. Skulle garantien eventuelt være mindre enn 3 år, så kan du likevel reklamere på produktet. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Poenget er nettopp at jeg ønsker ikke "prøve meg". Jeg er ute etter å vite om jeg faktisk har reklamasjonsrett, eller om jeg ikke har det.Regelverket er vel klart vil jeg tro, men fant ikke klart svar selv. Henvender meg altså til noen som eventuelt har kompetanse til å kan si dette med sikkerhet Lenke til kommentar
skripis Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) ...hvor lenge er det forventet at en brødrister skal vare? Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon. En brødrister er nok ventet å lev lenger enn to år... Men, jeg ser det nå slik at en brødrister til 179,- skal man være glad virker i ett halvt år. Uansett så må det nok her utvises skjønn - noe fasitsvar finnes ikke. Innenfor garantitiden er Biltema veldig lite kranglelystne, men på reklamasjon tror jeg det blir verre. Kjøp ny. Endret 18. august 2015 av skripis 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 . Men, jeg ser det nå slik at en brødrister til 179,- skal man være glad virker i ett halvt år. Uansett så må det nok her utvises skjønn - noe fasitsvar finnes ikke. Innenfor garantitiden er Biltema veldig lite kranglelystne, men på reklamasjon tror jeg det blir verre. Kjøp ny. Akkurat. tar ikke chansen på å få et nei/argument på noe til kr 179. Dropper det og kjøper ny. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 HTar ikke sjansen?Enten så sier de nei, eller så får du ny brødrister( eller tilsvarende ). Er ikke verre 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 (endret) HTar ikke sjansen? Enten så sier de nei, eller så får du ny brødrister( eller tilsvarende ). Er ikke verre Jo syns det at det er verre. Hvis de skulle si nei altså. Skal jo tilbake dit flere ganger senere, og da vil jeg skjems av at jeg var kommet der med en sånn billig sak, fått nei og måtte snu igjen. Likedan hvis de skulle gitt et motvillig ja, noe sånt som: "Jaaa.. egentlig gjør vi ikke det med slike etter 2 år, men det får gå for denne gang" Neitakk, det er det ikke verdt. Endret 18. august 2015 av Delvis Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Hehe, jeg er ofte innom biltema med ting til huset som ryker. Eksempelvis lyspærer til bilen( som jeg ikke har kjøpt nye på mange år). Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Heh, en slik brødrister kjøpte vi til jobben og. Den fungerte 1 gang Men det var enklere for meg å skru den opp å reparere den dårlige kontakten, enn å dra tilbake med den. Har fungert flott siden. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Jo syns det at det er verre. Hvis de skulle si nei altså. Skal jo tilbake dit flere ganger senere, og da vil jeg skjems av at jeg var kommet der med en sånn billig sak, fått nei og måtte snu igjen. Likedan hvis de skulle gitt et motvillig ja, noe sånt som: "Jaaa.. egentlig gjør vi ikke det med slike etter 2 år, men det får gå for denne gang" Neitakk, det er det ikke verdt. Kor liten plass bur du på viss du trur at dei på Biltema hugsar deg personleg frå gong til gong? Får du eit ja, so takkar du og smilar. Får du nei, so takkar du og smilar. Viss dei skulle hugse deg neste gong, so vil dei hugse deg som den hyggelige karen som ikkje var vanskeleg når ting gjekk deg imot. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Min erfaring er at både Biltema og Clas Ohlson går langt ut over forventning når det gjelder reklamasjoner / levere ting tilbake. Leverte seinest en godt brukt vinkelsliper i retur til Clas Ohlson og fikk ny uten kvittering. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Jo det greit nok alt det der. Men noe til under 200 kr, og så er det en brødrister. Selv om du har fått så og si alle brødrester ut så blir det litt sånn .. ja, ikke sant. Komme med noe man har brukt brød/mat i 2,5 år og spørre om et skjønnsbasert "ja"?Nei. nei.. mitt valg blir å la være. Er ikke verd å risikere en flau opplevelse for. Kanskje vil det være mange folk rundt, kanskje tilmed kjente folk. Og så kan det bli en sånn flau opplevelse som jeg kommer til å plages av i ettertid. Det er ikke kr 179 verdt.Kjøper heller en ny bedre en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå