almond Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 okei... leste nettopp at en nyutdannet dataingeniør tjener ca. 109000 USD pr år i USA, og ca. 60000 £ i storbritania. kossen kan de tjene mer enn i Norge mens vi bor i en av de rikeste landene i europa? Kanskje jeg må flytte til usa for å virkelig føle at jeg har brukt 3 år av livet mitt på noe brukelig? forresten, det står 665000 på utdanning.no for dataingeniører så jeg regner med at man må ha 3 år erfaring for å får sånn beløp? Det blir for dumt å sammenlikne USA og Norge, ta heller Europa i så fall, men da ser det nok enda verre ut. Å dra hele USA over samme kam blir også litt dumt. Lønningene i Silicon Valley og omegn er mye høyere enn de fleste steder ellers i USA, men de drar opp gjennomsnittet veldig fordi det er så mange dataingeniører der. Akkurat som i Norge hvor du fint begynner på 500k i Oslo med toppkarakterer, mens i Vestfold e.l. ikke mer enn 400k. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Jeg håper virkelig det. Jeg har jobbet mye med skole i de siste 3 årene og løftet meg selv opp fra 2'ere og 3'ere i videregående til A og B i universitetet, og har slitet veldig med penga i den perioden, det er derfor jeg lurer på hvor mye jeg skal få i timen. jeg kommer sikkert til å takke ja til en jobb som gir meg mer enn 230 - 250 i timen, ellers må jeg vurdere å flytte til et land som setter pris i dataingeniører.Har du det, eller drømmer du om å være i den situasjonen? For det var da voldsomt så kjapt du ble ferdig med bacheloren, sånn i forhold til hvor du var i mai. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1668242&hl= 3 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 (endret) Synes trådstarter krever mye. Med den holdningen så tror jeg du (og IT-bransjen) er best tjent at du skaffer deg sertifikat klasse D. Endret 16. september 2015 av xibriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå