Gå til innhold

Hva er timelønna for dataingeniører?

Anbefalte innlegg

okei... leste nettopp at en nyutdannet dataingeniør tjener ca. 109000 USD pr år i USA, og ca. 60000 £ i storbritania. kossen kan de tjene mer enn i Norge mens vi bor i en av de rikeste landene i europa? Kanskje jeg må flytte til usa for å virkelig føle at jeg har brukt 3 år av livet mitt på noe brukelig?

forresten, det står 665000 på utdanning.no for dataingeniører så jeg regner med at man må ha 3 år erfaring for å får sånn beløp?

Det blir for dumt å sammenlikne USA og Norge, ta heller Europa i så fall, men da ser det nok enda verre ut. Å dra hele USA over samme kam blir også litt dumt. Lønningene i Silicon Valley og omegn er mye høyere enn de fleste steder ellers i USA, men de drar opp gjennomsnittet veldig fordi det er så mange dataingeniører der. Akkurat som i Norge hvor du fint begynner på 500k i Oslo med toppkarakterer, mens i Vestfold e.l. ikke mer enn 400k.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg håper virkelig det. Jeg har jobbet mye med skole i de siste 3 årene og løftet meg selv opp fra 2'ere og 3'ere i videregående til A og B i universitetet, og har slitet veldig med penga i den perioden, det er derfor jeg lurer på hvor mye jeg skal få i timen.  jeg kommer sikkert til å takke ja til en jobb som gir meg mer enn 230 - 250 i timen, ellers må jeg vurdere å flytte til et land som setter pris i dataingeniører.

Har du det, eller drømmer du om å være i den situasjonen? For det var da voldsomt så kjapt du ble ferdig med bacheloren, sånn i forhold til hvor du var i mai. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1668242&hl=
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...