ostenxx Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Hei. Var ute på kjøretur i dag med min Renault Kangoo 2007 varebil. Under kjøreturen hørte jeg litt piping fra bremsen foran (antakelig førersiden), men det ga seg etter en kraftig oppbremsing. Senere på dagen kjøre jeg over ulendt underlag (brostein) og fikk en kortvarig (20 - 25 sek) repetiv dunkelyd fra hjulopphenget en plass. Dette ga seg også fort. Løftet bilen opp vha. garasjejekken senere på dagen, men fant ingenting galt ved inspeksjon. Renset like greit bremseskivene og klosser med rensespray mens jeg holdt på. Strammet til hjulbolter. Noen som vet hva som kan ha forårsaket det? Jeg tenker nok selv det mest trolig er dritt/grus mellom bremseskive og kaliper, men vet det ikke sikkert. Jeg har ikke hatt problemet i etterkant. Ingen betydning om jeg kjører på ulendt underlag, bremser opp, akselererer eller svinger. Til opplysning ble endeledd byttet i fjor sommer på merkeverksted, og kontroll av hjuloppheng og drivknuter viste ingen feil. Bilen er vedlikeholdt hos merkeverksted i henhold til serviceprogram. EDIT: Ser ut til å ha vært småstein mellom bremseskive og kaliper. Bilen fungerer som den skal. Setter denne tråden som løst. Endret 19. august 2015 av ostenxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå