Gå til innhold

Hvilken kjøler burde jeg gå for, litt usikker her.

|SeVen|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte å kjøpe den Zalman-saken jeg også. Regner med den er en del bedre enn Sapphires standardkjøler.

Men er det noen som vet om den vifta følger med ribba hos Microplex? 3Dfxcool selger nemlig vifta og ribba separat... tror jeg sender en mail til Microplex jeg.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig usikker her, men sånn det ser ut til, virker det jo som zalman har en bedre løsning. Mye kostet den vifta ? Finner den ikke på microplex jeg.

Jeg ville ha satset på termaltake kjøleren!! den ser temmelig tøff ut samtidig som at den er god til å transportere vekk varme.

zalman kjøleren synes jeg da ikke passer helt siden kjølevifta er litt "feilplassert" etter min mening!

Konklusjon! : Sats heller på termaltake Giant II

Lenke til kommentar

Jeg har den Zalman-kjøleren på et Radeon 9700 np og er veldig fornøyd. Som kjøler er settet dårligere enn det som stod på kortet fra før. Når det kommer til støy er derimot settet veldig bra. Har kjørt den stabilt uten vifte noen uker. Nå har jeg montert viften på for sikkerhets skyld og kan ikke si at viften er hørbar. (Når det er sagt så overdøver PSUen det meste likevel.) Jeg så forresten i instruksjonsboken som fulgte med at det er anbefalt å bruke viften ved montering på Radeon 9800 pro.

Lenke til kommentar
ThermalTake Giant II

Max. Air Flow  11.35CFM

Noise  28dBA

Bearing Type  Sleeve bearing

Life Expectation 30,000 Hours 

Heatpipe Nickel-plating Copper Tube (Ø 5mm)

FAN Speed 5400±10% R.P.M

Zalman Heatpipe W/fan

Fan Speed

Silent Mode : 1400 RPM ± 10%

Normal Mode : 2800 RPM ± 10%

Noise Level

Silent Mode : 20 dB ± 10%

Normal Mode : 33 dB ± 10%

MTBF : 50,000 hrs.

Heatpipe: Gold Plated Copper Tube

Material: Aluminum

Hentet fra Zalman og ThermalTake's hjemmsider

I tillegg ser Zalman kjøleren bedre ut :) du trenger ikke å kjøre Zalman vifta på mer enn silent mode, den kjøler mer enn bra nok allerede da.

forøvrig så sitter det en plate på den andre siden av kortet med thermaltake kjøleren, så den kjøler på andre siden også. ser du på monteringsanvisningen til ThermalTake kjøleren så ser du det :)

lykke til med valget

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd noen av dem, men den ene bråker vesentlig mer enn den andre, og det er grunn god nok for meg til å bruke Zalman :) Jeg har ingen problemer med den. kortet mitt er kaldere nå enn før. (mulig det er fordi ATI hadde brukt minst 2dl goop på GPU'en og ikke satt vifta ordentlig på :grumpy: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...