Gå til innhold

SNIKTITT: Cities: Skylines After Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er mildt sagt ekstremt imponert over C:S så langt. For en som meg som aldri har vært borti andre simuleringsspill en The Sims, har dette spillet vært en fantastisk opplevelse. Jeg spilte kanskje litt for mye av det da det kom, så mistet muligens litt piffen og har ikke spilt det på et par måneder. Men denne utvidelsespakken gjør kanskje at jeg må ta turen tilbake til byene mine.8

Lenke til kommentar

Hadde vært moro å lage ett par bydeler ved kysten, med hoteller mot stranden, fått charterturister. Sitter nå på en by med rundt 40000 innbyggere, og kjenner slitet med å holde trafikken i sjakk tar mye tid for en som ikke er voldsomt flink med å skjønne flyten. Trodde jeg var kjempeklok når jeg anla oljeindustri med tog og greier, men det ble flust med vogntog på strekninga. Utfordrende, frustrerende og gøy

Lenke til kommentar

Hadde vært moro å lage ett par bydeler ved kysten, med hoteller mot stranden, fått charterturister. Sitter nå på en by med rundt 40000 innbyggere, og kjenner slitet med å holde trafikken i sjakk tar mye tid for en som ikke er voldsomt flink med å skjønne flyten. Trodde jeg var kjempeklok når jeg anla oljeindustri med tog og greier, men det ble flust med vogntog på strekninga. Utfordrende, frustrerende og gøy

Trafikken kan være litt kinkig. Jeg bygget etpar byer med ubegrenset med penger, og hvor jeg "forsket" meg litt fram. Olje er typisk enten til bruk for annen industri, eller eksport. Dersom lang vei fra egen industri til oljefelt, så enten flytter jeg industrien gradvis, eller bygger toglinje. Toglinje er også mye coolere enn veier, synes jeg.

Pass også på å ha motorvei(er) til veiforbindelsene mot omverdenen.

Husk å legge kommersielle soner, dersom mulig, imellom industri og befolkning ellers. Da unngår du mye trafikk (den går typisk: industri - kommersiell, kommersiell- befolkning.

De arbeidsreisende kan ta en kombinasjon av buss og metro, til begge områder.

Sjekk også veikryss; at mye trafikk blir routet gjennom ett og samme. Legg en ekstra vei eller to (gjerne under bakken i tunnel).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...