hl Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hva trenger jeg og hvordan lager jeg et søkeskjema på et lokalt intranett? Ansatte skal kunne søke på en annen ansatt og få frem telefonnummer og adresse. Hadde vært kjempefint om noen kunne guide meg igjennom dette Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Har du kunskap til php og mysql eller asp og access? om du kan php og mysql kan jeg hjelpe deg en del gjennom det... Lenke til kommentar
hl Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Har bare litt kjennskap til php, lite kjennskap til mysql, asp og access Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Kan jeg regne med at du har satt opp en mysql database og php da eller? Lenke til kommentar
hl Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Nei, jeg har ikke satt opp noen ting enda. Jeg er bare på planleggerstadiet. Jeg skal begynne helt fra scratch med intranettet, det skal være helt enkelt med noen få info sider og så hadde jeg tenkt å få laget et "search form" slik at man kan søke på et navn og da få opp telefonnummer og adresse. Jeg er ikke noe særlig inne på databaser og php, men håper å få dette til på ett eller annet vis :-) Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg vet det er mulig å gjøre det på en veldig enkel måte med accsess og asp i frontpage. Frontpagen lager de nødvendige kodene for dette opplegge så det skal ikke være vanskelig. Jeg foretrekker at du kjører IIS på hoved maskina og får frontpage til å hjelpe deg med resten! Det var et forslag da Lenke til kommentar
hl Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Det hørtes jo greit ut, må prøve! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå