Huffe Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Hei Håper det er lov å poste slike forespørsler her på forumet. Pga manglende strømplugg fra PSU har jeg behov for en strømkabel (overgang). Er det en vennlig sjel her på forumet som bor i Bergen og har anledning til å donere en slik en? Jeg kan dessverre ikke tilby en økonomisk kompensasjon, men et fast håndtrykk eller en varm klem er jeg raus med. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Hei Håper det er lov å poste slike forespørsler her på forumet. Pga manglende strømplugg fra PSU har jeg behov for en strømkabel (overgang). Er det en vennlig sjel her på forumet som bor i Bergen og har anledning til å donere en slik en? Jeg kan dessverre ikke tilby en økonomisk kompensasjon, men et fast håndtrykk eller en varm klem er jeg raus med. Tusen takk for hjelpen. Hvilken Psu? Kanskje jeg har noe. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Skal du sykle til Bergen da? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Skal du sykle til Bergen da? Selvsagt, trim er jo greit. Posten koster meg 30Kr (elns) mot å være snill om jeg har den aktuelle kabelen. Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Jeg var kanskje litt upresis: Jeg mente en sånn overgang som vanligvis følger med skjermkort Det som hører til skjermkortet er 6 pin, ikke 8 som på bildet... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Så du trenger en 6 pins, eller 8 pins? Men ikke alle kabler passer overens, og jeg tror jeg skal ha et par fra forskjellige modeller, så jeg trenger å vite din modell serru:) Endret 18. august 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Han trenger molex til PCIE 6 pin. 6 pin delen er lik, fordi det er "skjermkort-siden" ikke "PSU-siden" det er snakk om her. Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 (endret) PSUen er av en billig/gammel type som ikke har eget PCI-E strømuttak som man er vant til. Jeg må derfor benytte av de 4-pin (?) kontaktene som henger og slenger for å hente strøm til skjermkortet derfra. Modellen vet jeg ikke da det kom med kabinettet, men den har disse 4-pin kontaktene som gir strøm til vifter og sånt. Dette er ikke en modulær PSU altså. Endret 18. august 2015 av Huffe Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Her fant jeg korrekt skjøt Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 ^^ Har en sånn tror jeg kan sjekke Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Jeg er målløs. Her var det mange vennlige sjeler Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Har 4Stk av de kablene jeg. Kom med Gigabyte kortene mine. Send meg en PM med adresse så skal jeg se om jeg kan få sendt de til deg imorgen om du klarer litt vente tid? Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Skal bare tørke gledestårene mine, så får du en PM :-) Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Disse molex pluggene kan være ganske dårlige/løse noen ganger. Vær forsiktig og prøv å lirke pluggen litt på plass først til pinnene entrer og så kan du bruke mer kraft. Når du har fått den helt sammen så prøv å dra og skyv forsiktig på en og en ledning mens du holder i selve plastdelen og se om den andre ledninga i andre enden også følger med ut og inn. Flere ganger har jeg hatt strømtrøbbel på eldre pc-er med molex plugger og jeg har da funnet ut at pinnene har vært slappe/helt løse slik at en liten bevegelse på ledningene/pluggene kunne føre til et kort strømbrudd og påfølgende krasj. Men det er normalt at pinnene er løse i forhold til plastpluggen, men når to plugger er satt sammen så skal to tilhørende pinner/ledninger følge hverandre når du drar/skyver den ene ut og inn. Endret 18. august 2015 av SteinarN Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Beklager men det følgte ingen med på mine strix. Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 SteinarN, det er ikke noe galt med Psu. Den bare mangler PCI-E strømkabel. Jeg trengte kun en skjøt. Det ordnet seg. Jeg får en fra mr. Thorkildsen :-) Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 SteinarN, det er ikke noe galt med Psu. Den bare mangler PCI-E strømkabel. Jeg trengte kun en skjøt. Det ordnet seg. Jeg får en fra mr. Thorkildsen :-) Det jeg forsøkte å forklare var bare når man skal plugge i disse molex kontaktene, at det er en litt dårlig plugg som det lett blir dårlig kontakt i. Den hvite, flate 4-pin kontakten i ene enden av din overgang er en molex kontakt. Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Aah, nå skjønner jeg. Jeg skal ha det ikke mente når jeg mottar molexen. Jeg har ikke fra Før av. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå