Gå til innhold

PCI-E strømkabel for skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei

Håper det er lov å poste slike forespørsler her på forumet.

Pga manglende strømplugg fra PSU har jeg behov for en strømkabel (overgang). Er det en vennlig sjel her på forumet som bor i Bergen og har anledning til å donere en slik en?

Jeg kan dessverre ikke tilby en økonomisk kompensasjon, men et fast håndtrykk eller en varm klem er jeg raus med.

Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Håper det er lov å poste slike forespørsler her på forumet.

Pga manglende strømplugg fra PSU har jeg behov for en strømkabel (overgang). Er det en vennlig sjel her på forumet som bor i Bergen og har anledning til å donere en slik en?

Jeg kan dessverre ikke tilby en økonomisk kompensasjon, men et fast håndtrykk eller en varm klem er jeg raus med.

Tusen takk for hjelpen.

Hvilken Psu? Kanskje jeg har noe.

Lenke til kommentar

PSUen er av en billig/gammel type som ikke har eget PCI-E strømuttak som man er vant til. Jeg må derfor benytte av de 4-pin (?) kontaktene som henger og slenger for å hente strøm til skjermkortet derfra.

Modellen vet jeg ikke da det kom med kabinettet, men den har disse 4-pin kontaktene som gir strøm til vifter og sånt.

Dette er ikke en modulær PSU altså.

Endret av Huffe
Lenke til kommentar

Disse molex pluggene kan være ganske dårlige/løse noen ganger. Vær forsiktig og prøv å lirke pluggen litt på plass først til pinnene entrer og så kan du bruke mer kraft. Når du har fått den helt sammen så prøv å dra og skyv forsiktig på en og en ledning mens du holder i selve plastdelen og se om den andre ledninga i andre enden også følger med ut og inn. Flere ganger har jeg hatt strømtrøbbel på eldre pc-er med molex plugger og jeg har da funnet ut at pinnene har vært slappe/helt løse slik at en liten bevegelse på ledningene/pluggene kunne føre til et kort strømbrudd og påfølgende krasj. Men det er normalt at pinnene er løse i forhold til plastpluggen, men når to plugger er satt sammen så skal to tilhørende pinner/ledninger følge hverandre når du drar/skyver den ene ut og inn.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

SteinarN, det er ikke noe galt med Psu. Den bare mangler PCI-E strømkabel. Jeg trengte kun en skjøt.

Det ordnet seg. Jeg får en fra mr. Thorkildsen :-)

Det jeg forsøkte å forklare var bare når man skal plugge i disse molex kontaktene, at det er en litt dårlig plugg som det lett blir dårlig kontakt i. Den hvite, flate 4-pin kontakten i ene enden av din overgang er en molex kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...