Gå til innhold

skal spille Neverwinter Nights, med høy oppløsning

GRendal

Anbefalte innlegg

skal spille NWN på høy oppløsning, gjerne 1600x1200 med AA og AF enabla.

har en p4 1,8 med 384 sdram og GF3 TI200, dette er ikke helt nok.

NWN er som dere veit OpenGL basert, har hørt Nvidia er litt bedre til dette.

drev å så litt på et Asus Gf4400 og et 9600 pro fireblade, veit ikke helt hva som er nok. Nå kommer jo Hordes of the Underdark ut og, dette skal vissnok kreve litt mer ( recommended i d gamle er minimum i d nye).

Hvis dere gadd gi meg noe hjelp mht. hva som var bra nok hadde jeg vært glad og fornøyd. cheers

axl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, selv sitter jeg med Radeon 9700 Pro, P4-2,53Ghz, 1Gb Geil Golden Dragon og en SATA disk. Med dette utstyret kan jeg bare glemme å kjøre NWN i 1600x1200 med AA og AF enablet. Framraten blir altfor lav. Til og med i 1280x1024 sliter jeg.

(Nå har jeg ikke prøvd siden CAT3.7 driverne i og med at min Samsung 193T ikke lar meg kjøre høyere enn 1280x1024)

Jeg får best ytelse og kvalitet ved 1024x768 med 4xAA og 8xAF. Da flyter det slik det skal. Nå er jeg riktignok rimelig kravstor også da... :roll:

des,OUT!

Lenke til kommentar

har hørt at ATI ikke er spesiellt bra til neverwinter nights, har visst vært endel tull med det spillet. et FX5900 kort tror jeg ville gjort seg bra der, ettersom det er et dx8 OpenGL basert spill.?

fant et Creative blaster FX5900 til 2400 på officeshop.no og et FX5900 ULTRA til 3000 akkurat. noe å vurdere

( jeg spiller omtrent BARE neverwinter NIghts og Temple of Elemental evil)

Lenke til kommentar

Det blir vel nesten samme hva du velger av de Nvidia baserte kortene, er vel kun klokkehastigheten som er forskjellen på de (rett på meg om jeg tar feil). Velg etter lommeboka du... :yes:

OffTopic: For å vise fps i NWN så må du få opp Konsollvinduet (er ike helt sikker på hvilken tast det var, men det står i manualen), deretter skriver du showfps og trykker enter.

des,OUT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...