Gå til innhold

Kan posten se pakkers innhold?


Anbefalte innlegg

Hadde bestilt ei bok fra cdon med litt for stor ramme for postkassen. Tok med hentelappen og kjørte på postkontoret (post i butikk), der ekspeditøren kommenterte "nå det blir det lesing ja". Når det er sagt, lurer jeg bare på en ting.

 

Kan *post i butikk*, se på skjermen ved scanning selveste innholdet i pakken ved utlevering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo ikke så vanskelig å kjenne at det er en bok, antagelig har ekspeditøren kjøpt bøker fra CDON selv også og vet hvordan bøker pakkes inn fra de.

 

Så vidt jeg vet har ikke posten noe som helst oversikt over hva som er inni vanlige pakker, men er ikke noe mysterium at h*n kjente at det var en bok :)

Hvordan var den pakket inn?

Om det er f.eks i en vanlig bobleplast-konvelutt kjenner man det jo med en gang...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde eg vore ekspeditør, og sett ein pakke frå CDON i bokstørrelse, hadde eg tenkt DVD før eg tenkte bok.

En DVD som er større enn en postkasse? :p nja

 

Trådstarter: Nei, kundebehandleren kan ikke se innhold i pakke. Eneste dem får opp er evt navn, hvilken pakke hyllen ligger i. ikke noe særlig annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

CDON sender fra utlandet...

tvilsomt

 

http://lmgtfy.com/?q=hvor+har+cdon+lager

 

De kan sende fra Pakistan om de vil, det vil ikke være fraktseddel på utsiden

 

Åh nei...

 

http://bloggfiler.no/lmsk91.blogg.no/images/518890-12-1306330491499-n700.jpg

 

Som jeg prøvde å si isted, Google er din venn. CDON, og mange andre aktører som sender fra utlandet, klistrer faktura og/eller tolldeklarasjon synlig på utsiden av pakken.

I de fleste tilfeller er det faktisk pålagt å feste en tolldeklarasjon ved postforsendelse av pakker over grensene.

Endret av skripis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som jeg prøvde å si isted, Google er din venn. CDON, og mange andre aktører som sender fra utlandet, klistrer faktura og/eller tolldeklarasjon synlig på utsiden av pakken.

I de fleste tilfeller er det faktisk pålagt å feste en tolldeklarasjon ved postforsendelse av pakker over grensene.

 

Veldig mange som selger fra Norge, men har lager i Sverige eller andre steder importerer disse selv, så vidersender fra lokalt lager i Norge uten tolldeklarasjoner, som feks. DustinHome.

 

Men det egentlig helt opp til den enkelte bedrift, hvilke rutiner de har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo ikke så vanskelig å kjenne at det er en bok, antagelig har ekspeditøren kjøpt bøker fra CDON selv også og vet hvordan bøker pakkes inn fra de.

 

Så vidt jeg vet har ikke posten noe som helst oversikt over hva som er inni vanlige pakker, men er ikke noe mysterium at h*n kjente at det var en bok :)

Hvordan var den pakket inn?

Om det er f.eks i en vanlig bobleplast-konvelutt kjenner man det jo med en gang...

Nei nei, det var flat eske i type A4 størrelse og ja den var tyngre enn en DVD film for å si det sånn, men det kunne jo kopi-papir for den saks skyld, det er jo ikke åpenbart at det er ei bok. Men fraktseddelen var utenpå pakka, dog bare navn og adressen.

 

Hva hadde ekspeditørens kommentar vært om du mottok pakke fra Kondomeriet?

"Åh så kult! Jeg har også Greedy girl vibratoren!"

Lenke til kommentar

 

Er jo ikke så vanskelig å kjenne at det er en bok, antagelig har ekspeditøren kjøpt bøker fra CDON selv også og vet hvordan bøker pakkes inn fra de.

 

Så vidt jeg vet har ikke posten noe som helst oversikt over hva som er inni vanlige pakker, men er ikke noe mysterium at h*n kjente at det var en bok :)

Hvordan var den pakket inn?

Om det er f.eks i en vanlig bobleplast-konvelutt kjenner man det jo med en gang...

Nei nei, det var flat eske i type A4 størrelse og ja den var tyngre enn en DVD film for å si det sånn, men det kunne jo kopi-papir for den saks skyld, det er jo ikke åpenbart at det er ei bok. Men fraktseddelen var utenpå pakka, dog bare navn og adressen.

 

Hva hadde ekspeditørens kommentar vært om du mottok pakke fra Kondomeriet?

"Åh så kult! Jeg har også Greedy girl vibratoren!"

 

Jeg har selv jobbet i Post-i-butikk i flere år mens jeg studerte, og der er ikke noe problem å skjønne hva som er i en pakke. Man får etterhvert grei oversikt om man ikke har IQ godt under snittet.

 

Spesielt om ekspeditøren ligner på deg, altså en som også kjøper fra CDON, og som vet hva de selger. Det er forsåvidt ganske harmløs kommentar synes jeg, og bare småsnakk for å virke vennlig. Det er ingen måte å vite hva som er i pakken utenom det man kan gjette ved å se på avsender og form/vekt. Om du kjøpte "Kama-Sutra for dummies" eller "Sun Tzu" forblir din hemmelighet (med mindre fraktseddel avslører deg)

 

Pakker man ikke vil at skal vise innhold, er som oftest diskret pakket fra sender. Tviler på at det faktisk står Kondomeriet med svære rosa bokstaver på pakken, men heller noe anonymt AS eller bare "K-nettbutikk" og et bostboksnummer som avsender. De er klar over at kjøper ønsker å være anonym, og tar derfor hensyn.

 

 

I de fleste tilfeller der pakken er sendt fra utlandet så skal pakken deklareres med innhold på følgeseddelen, som igjen skal stå utenpå pakken slik at tollvesenet kan sjekke den uten å åpne. Har selv kjøpt elektronikk fra Kina, med "Electronics/Gadgets/sex toys" på deklarasjonen. Da var det ett kretskort i pakken, men det var liten tvil om hva hun bak disken trodde det var :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...