Raczer Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Jeg har min reciever stående inne i tv benken. Det er ikke veldig mye plass mellom reciveren og platen over(1-2cm). Recieveren blir derfor uhyre varm. Kan kjenne varmen oppå benkeplaten etter et par filmer. Jeg er ikke veldig happy med dette og vurderer å sette inn en liten vifte. På forhånd lurte jeg på om det er noen grunn til at det ikke er vifte i den orginalt. Er det på grunn av bråket viften lager? Lurer også på om det er noen ulemper med å sette inne en data vifte, uten om at jeg må blåse den ren for støv i ny og ned. Jeg har sjekket at det er plass til vifte inni. Planlegger å mate viften med en ekstern 12v stikkontakt. Har jeg evt. Oversett noen enklere løsninger enn denne macgyver løsningen. Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Jeg hadde en Onkyo som ble fryktelig varm, dette kom ikke av kjøleribbene til utgangen men snarere HDMI-kortet, hvor grafikkbrikken satt. En 12cm vifte på toppen som blåste ned fikset biff til meg. Vifte var det inni, men denne gikk aldri på. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 De er laget for å kjøles via lokket rundt, og følger man instruksjonene i manualen (sier 10 cm luft på sidene og over) så holder det. De tåler å bli varme, men det er anbefalt for levetiden at de ikke blir for varme. Jeg hadde ett lignende problem, og løste det med å ha 2 vifter som blåse forbi den fra baksiden. Du trenger ikke montere noen vifte inni selve forsterkeren. Finn ett par PC vifter som har 1000 rpm eller lavere så dytter de nok luft og de høres normalt ikke Lenke til kommentar
Raczer Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Installerte i dag, fungerer fint så langt og recieveren er foreløbig mye kjøligere! Kjøpte et støpsel med 6 forskjellige nivåer fra 3v-12v, ved å endre på den endrer jeg også hastigheten på vifta. Er ikke helt sikker på hva jeg gjør med løsninger for å skru den av/på, for der er mulighetene mange! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Enkelte receivere har egen 230v utgang bak på forsterkeren, det har blitt mindre vanlig. Disse var fine til akruatt slikt som dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå