funkweb Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Om du monterer 212 Evo, må du også dessverre montere hovedkortet av for å montere en bakplate. !!! Hadde du bare kjøpt PC'n i deler og heller la din kompis montere alt så sparer du en del lapper enn å la komplett gjøre det. Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg gjort gratis for deg Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Om du monterer 212 Evo, må du også dessverre montere hovedkortet av for å montere en bakplate. !!! Hadde du bare kjøpt PC'n i deler og heller la din kompis montere alt så sparer du en del lapper enn å la komplett gjøre det. Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg gjort gratis for deg Slutt å villed TS. R5 har CPU cutout, noe som har eksistert på kabinett i flerfoldige år nå. Han trenger ikke å ta ut noe som helst fra maskinen for å montere en 212 eller hvilken som helst annen CPU kjøler. Siden du ikke vet dette tror ikke jeg hadde stolt på deg til å montere noe som helst for å være dønn ærlig. Endret 19. august 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Som jeg allerede har sagt: Du kjøper ønsket CPU kjøler utenom og ettermonterer denne selv. - Røsk av stock-kjøleren og arkiver denne i søpla (eller ikke røsk men du skjønner hva jeg mener..) - Studer monteringsanvisning til den CPU kjøler du har kjøpt, eller se på youtube - Vask CPU med f.eks kondensfjerner (isopropanol) - Legg på en ert med termisk pasta på midten av CPU (pasta følger med CPU kjøler) - Monter bakplate og skru fast. Endret 19. august 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Om du monterer 212 Evo, må du også dessverre montere hovedkortet av for å montere en bakplate. !!! Hadde du bare kjøpt PC'n i deler og heller la din kompis montere alt så sparer du en del lapper enn å la komplett gjøre det. Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg gjort gratis for deg Slutt å villed TS. R5 har CPU cutout, noe som har eksistert på kabinett i flerfoldige år nå. Han trenger ikke å ta ut noe som helst fra maskinen for å montere en 212 eller hvilken som helst annen CPU kjøler. Siden du ikke vet dette tror ikke jeg hadde stolt på deg til å montere noe som helst for å være dønn ærlig. God poeng, jeg var for rask ute med å gi svar uten å tenke. Du trenger ikke å være en r******, dessuten har jeg montert mange PC for kompiser. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 R5 har jo faktisk verdensrekordforsøk i cutout Fjerne stock-kjøler Montere 212 Evo 1 Lenke til kommentar
After8 Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Takker! Det høres jo egentlig ganske greit ut Men er det en grunn til at du ikke anbefaler Cooler Master Nepton 120XL? Er det på grunn av prisen? Jeg må jo innrømme at Evoen ser mye kulere ut, og for meg så ser det ut som at den gir bedre effekt, uten at jeg har noe greie på akkurat det da. EDIT: Så videoen nå. Det ser veldig enkelt ut, men nå har jo han tatt ut hovedkortet og CPU fra kabinettet. Jeg regner med at det ikke skal være noe problem å montere kjøleren mens hovedkortet er koblet til kabinettet. Endret 19. august 2015 av After8 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Som Kyrre's bilde viser så har du et stort hulrom rett bak CPU. Du trenger dermed ikke å montere ut noe som helst for å få på ny kjøler. Skal du ha en AiO kjøling med noe tess så blir det noe dyrere. Ytelse og pris tatt i betraktning så kommer du ikke bedre ut enn 212. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Den er for dyr ift hva du får. Men den er ikke direkte dårlig. Ved høy OC vil den nok bråke en del da. Lenke til kommentar
After8 Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Skjønner. Jeg kan ikke akkurat si at jeg er så fan av alt for mye bråk, hehe. Da får det nok bli Evoen Jeg må rett og slett bare spørre nå når jeg har sjansen: Hva synes du om https://www.komplett.no/corsair-h75-hydro-series-cpu-kjler/852513?CKS=PCW da? Den er enda dyrere igjen. Endret 19. august 2015 av After8 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Kjøp denne i så fall. http://www.prisjakt.no/product.php?p=3200880 1 Lenke til kommentar
After8 Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Den ble enda dyrere igjen, hehe. Tror jeg går for Evoen. Men da tror jeg faktisk at jeg skal bestille denne PC-en! Tusen hjertelig takk for all hjelp! Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Les litt lengre ned på siden her, skylake har lavere max OC enn haswell refresh. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1667781&page=8 Vær så snill å kom med bevis før du snakker. Du snakker mye tull, og OT nå syns jeg... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Den ble enda dyrere igjen, hehe. Tror jeg går for Evoen. Men da tror jeg faktisk at jeg skal bestille denne PC-en! Tusen hjertelig takk for all hjelp! Er en bra pc dette, men ville bare si hvilken cpu kjøler jeg valgte til mine 3770K som kjører nå på 4200: https://www.komplett.no/cooler-master-hyper-tx3-evo-cpu-kjler/657094 Men den 212 er bedre. tempen er ca 70c med rom temp på 29c. PS: har byttet ut viftene med denne: https://www.komplett.no/noctua-nf-b9-redux-1600-pwm-92mm-vifte/816931 Så da blir dette dyrere, men gadd ikke å ta ut hk for 212. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Les litt lengre ned på siden her, skylake har lavere max OC enn haswell refresh. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1667781&page=8 Vær så snill å kom med bevis før du snakker. Du snakker mye tull, og OT nå syns jeg... Du viser meg en video av en person som klokker opp til 4.6GHz på core, og ikke får mer ut av det? Det viser jo bare at skylake klokker dårligere, 4,6 er jo ikke spesielt bra... Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 ^^ Hvis d leser her i forumet er det mange som må bruke 1.340+volt på 4.6ghz på haswell refresh så det kan jo da diskuteres Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) ^^ Hvis d leser her i forumet er det mange som må bruke 1.340+volt på 4.6ghz på haswell refresh så det kan jo da diskuteres Du vet det finnes prosessorer som overklokker dårlig på haswell, og skylake? Vi snakker om gjennomsnittet her, ikke hva en person på forumet her må ha for å få den på 4,6GHz. Kommer ikke til å diskutere det mer i denne tråden, hvis du vil diskutere det mer, så send meg pm. Eller ta det opp i skylake tråden. Endret 21. august 2015 av Bjonness406 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Slutt nå folkens, vi vet at noen klokker bedre enn andre. Men er ikke det TS spør om. Mine 3770K kjører fint på 4.2 bare ved å trykke på en knapp. Si heller det til TS. Overklokking for dummies kaller jeg det, hehe Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 ^^ Hvis d leser her i forumet er det mange som må bruke 1.340+volt på 4.6ghz på haswell refresh så det kan jo da diskuteres Du vet det finnes prosessorer som overklokker dårlig på haswell, og skylake?Vi snakker om gjennomsnittet her, ikke hva en person på forumet her må ha for å få den på 4,6GHz. Kommer ikke til å diskutere det mer i denne tråden, hvis du vil diskutere det mer, så send meg pm. Eller ta det opp i skylake tråden. Poenget mitt er att gjennomsnittet er det samme! Begge har 4.6-4.8 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Haswell-E 4.9Ghz max stable OC 1.390V FTW! Haswell-E 4.8Ghz max stable OC 1.365V FTW! Haswell-E 4.7Ghz max stable OC 1.290V FTW! Gamefinder, Du har jo en Cpu som motbeviser det du selv sier, 4.7Ghz 1.290V Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 4670K'n jeg hadde var ganske god. Kjørte den på 50-49-48-48 på de 4 kjernene stabilt (Per Core) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå