Anderspr0 Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Nettopp bygget ny pc for andre gang. Får ikke boe signal til skjerm. Sjekker alle ledninger, prøvd med hdmi og vga, med og uten skjermkort, byttet på ramplasseringer, bygget helt ned og opp osv. Ser at gpuens vifter ikke snurrer, men det lyser på gpu. Hk har bare 4 pins, ikke 8. Legger ved bilder av specs og koblinger. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Ser pci-e kontaktene dine slik? Prøvd å ta ut kontakten og bruke den nærmeste kontakten? Altså den første kontakten på kabelen som får strøm.!?! Trenger ikke å bytte på ram, de ser ut til å være på riktig sted Dimm2 og 4 (så sant ram'en din er ddr3 dual channel) Endret 17. august 2015 av funkweb Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Prøvd og sette skjermkortet i PCI-E slot nr 2 bare for å utelukke at feilen ligger her? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Prøvd og sette skjermkortet i PCI-E slot nr 2 bare for å utelukke at feilen ligger her? Det går ikke, da passer den ikke i sporet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Ta ut skjermkortet. Reset BIOS Forsøk så å starte på integrert grafikk Fungerer det så oppdater BIOS og sett inn skjermkort. Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 For å oppdatere bios trenger man vell internett? Med en helt ny hdd, så må man installere driver for internett? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Last ned bios på en minnepinne fra en Laptop f.eks? Les manualen til hovedkortet ditt vedr flash av bios. Harddisk har ingenting med dette å gjøre. Men får du bilde på skjermen når du resatte bios og kun kjører på onboard grafikk ? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Han kan oppdatere BIOS om han kommer seg til BIOS setup. Men slik jeg forsto det så får han ikke noe signal til skjermen sin. Men om han kommer seg dit, så har BIOS setup et valg der som heter: M-FLASH. Denne menyen lar deg oppdatere BIOS med USB flash disk. (Du må seff. laste ned det nye versionen ned til minnepinnen din) Men som tidligere i en annen post, never jeg at jeg kommer ALDRI til å oppdatere bios, hverken for noen eller min egen. Alle hovedkort som komme til deg SKAL SKAL SKAL funke, med mindre det virkelig er noe galt med den. Endret 18. august 2015 av funkweb Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Prøvd og sette skjermkortet i PCI-E slot nr 2 bare for å utelukke at feilen ligger her? Det går ikke, da passer den ikke i sporet. Joda den passer i pcie slott 2. Men det du skal si oss er hva er hk navnet. Ser det er msi, men ikke mere, ser litt av nr men trenger alt. Msi er enkelt å oppdatere bios om det er det som er problemet. Endret 18. august 2015 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Prøvd og sette skjermkortet i PCI-E slot nr 2 bare for å utelukke at feilen ligger her? Det går ikke, da passer den ikke i sporet. Joda den passer i pcie slott 2. Men det du skal si oss er hva er hk navnet. Det vet jeg, og det er akkurat det bildet jeg posta rett fra manualen for det hovedkortet, så NEI det passer ikke. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Er det ikke dette kortet TS har da? http://www.msi.com/product/mb/B85M-E45.html#hero-overview I så fall bare en PCIE (x16) Endret 18. august 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Er det ikke dette kortet TS har da? http://www.msi.com/product/mb/B85M-E45.html#hero-overview I så fall bare en PCIE (x16) Helt riktig det, det er det kortet han har, han kan da ikke bruke GTX 960 på de andre sporene som kjetil tror Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Jeg tror ingenting, derfor jeg etterlyste hk navnet, Alle blåe er pcie 16 eller 2x8x8 som mine har. Og den andre er psie 2.0 om ikke jeg ser feil, er slik på mine msi kort. Endret 18. august 2015 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Om ikke jeg husker feil bør, ram brikkene stå i de to blåe slottene. Endret 18. august 2015 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Mener de står riktig. Slot 2 og 4 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Well, slik jeg forstår det, her viser en youtube klipp (Kopiert rett fra manualen for det hovedkortet) MSI: Howto install DDR3 Her tar han de svarte og ikke blå og det viser også manualen. Så han har satt de riktig sted. Endret 18. august 2015 av funkweb Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Okay, mine står i slot 1 og 3. z77a gd55. 9st Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Har du prøvd å plugge ut skjermkortet og kun starte opp cpu og minne (pass på at skjermen er koblet til hovedkortet)? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Okay, mine står i slot 1 og 3. z77a gd55. 9st Da har jeg nyhet for deg, jeg lasted nemlig ned manualen for ditt hovedkort, tok en skjermbilde, se her: Dual-channel mode population rule. Godt mulig du bruker standar nå? sett dem i spor 2 og 4 og dual er enabled. Kanksje du vil merke systemet går LITT fortere? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Prøvd flere skjermutganger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå