AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Har en kollega som må være muslim. Hun kler seg vestlig og går ikke med hijab, men hun har hatt et annet hodeplagg tidligere og da jeg snoket på Facebook-profilen leste jeg noe om å feire etter Ramadan. Hun er så søt og god. Veldig blid og positiv, og har en utstråling som nesten ingen andre har. Men hun er også modellpen, og der er vi ikke akkurat jevnbyrdige. Jeg har et mer ordinært, gjennomsnittlig utseende. Så jeg vil jo anta at jeg uansett er ganske sjanseløs på henne, siden hun er så attraktiv på alle måter. Men samtidig er hun så blid og hyggelig mot meg, og jeg ser henne aldri snakke med andre gutter/menn på jobben. Vi er veldig mange og de fleste er omtrent i samme alder, fra vgs-elever og opp til 35 eller noe. Da er det jo rart at det bare er meg hun snakker noe særlig med og ikke de andre guttene/mennene. Kanskje hun synes jeg virker ålreit å snakke litt med på jobb og that's it, jeg vet ikke. Jeg er 31 og jeg tror hun er 23. En viss aldersforskjell, men jeg vil jo ikke tro at aldersforskjellen ville vært noen hindring her. Men hvor dødfødt er det hvis hun er muslim? Man hører jo ofte snakk om at man må passe seg for onkler og fettere hvis man treffer en muslimsk dame, men sånn seriøst? Kanskje det er like greit å bare glemme henne og skylde på at dette uansett ikke ville gått fordi hun antagelig er muslim og jeg ikke har noen religiøs tro what so ever (ville vel vært et større problem om jeg for eksempel var kristen). Jeg kan jo nesten ikke konvertere til Islam heller... Anonymous poster hash: 1a48c...2d7 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 kompis av meg er norsk og gift med ei muslimsk jente, helt uproblematisk i en moderne utviklet vestlig muslimsk familie det... 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 Jeg har jo inntrykk av at hun ikke er særlig konservativ, men mer vestlig orientert, så det er ganske det at hun er så attraktiv som er den største hindringen. Anonymous poster hash: 1a48c...2d7 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Men hvor dødfødt er det hvis hun er muslim? Man hører jo ofte snakk om at man må passe seg for onkler og fettere hvis man treffer en muslimsk dame, men sånn seriøst? Ja, slik er de fleste muslimene. Kanskje det er like greit å bare glemme henne og skylde på at dette uansett ikke ville gått fordi hun antagelig er muslim og jeg ikke har noen religiøs tro what so ever (ville vel vært et større problem om jeg for eksempel var kristen). Jeg kan jo nesten ikke konvertere til Islam heller... Du må konvertere til Islam for å gifte deg med muslimsk jente. Hun kan ikke forlate Islam, da blir hun straffet - i verste fall. Endret 17. august 2015 av Fighterfriend 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 kanskje, ikke ganske* Anonymous poster hash: 1a48c...2d7 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Du lever bare en gang. HAr du lyst på henne synes jeg du i det minste kan prøve. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Jeg har jo inntrykk av at hun ikke er særlig konservativ, men mer vestlig orientert, så det er ganske det at hun er så attraktiv som er den største hindringen. Hun trenger ikke å være konservativ selv, men familien (mennene i familien) er som regel konservativ. Derfor kan hun være "vestlig" på jobben, og mer påpasslig hjemme. Jeg håper du har sett filmen Import-Export. Denne filmen viser deg hvordan du som ikke-muslimsk person kan gifte deg med muslimsk kvinne. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 Du lever bare en gang. HAr du lyst på henne synes jeg du i det minste kan prøve. Frister jo, men å drite seg fullstendig ut er ikke like fristende. Må kanskje manne meg opp til å vise mer interesse og initiativ, men tror jeg isåfall må gjøre det veldig gradvis. Og gradvis er kanskje ikke det som funker best sånn egentlig. Anonymous poster hash: 1a48c...2d7 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Du kan ikke la være å prøve å sjekke opp noen av frykt for å drite deg ut. Jeg skjønner godt det føles slik og fallhøyden føles større hvis det er noen som du virkelig har sansen for. Sier hun ja til date har du vunnet og sier hun nei har du i det minste prøvd deg og vist interesse. 1 Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Vet du egentlig noe om henne? Det kan godt være at familien heller ikke er så religiøse. Ser ateister feire jul og gå i kirka på julekvelden pga. tradisjon for eksempel. Det kan da være at det eneste som skiller henne og familien fra å virke "hel-norske" er utseende. Samtidig har jeg muslimske venner som ikke bruker hodeplagg, men er veldig religiøse. Skader ikke å prøve i hvert fall. Men gjør det på en fin måte slik at dere fortsatt kan ha et godt jobbmiljø hvis hun ikke ønsker det samme som deg. Siden dere jobber sammen kan du spørre henne om hun vil være med ut en fredag (ved lønning) og ta en pils. Hvis hun sier nei svarer du bare: "så dumt, er alltid gøy hvis flest mulig møter opp på lønningspils, så hvis du ombestemmer deg får du bare bli med!" Da har du reddet deg selv og samtidig fått en unnskyldning til å få med andre på noe sosialt. Svarer hun ja, drar selvfølgelig bare dere to. Endret 17. august 2015 av Hannah00 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Ser ingen grunn til å ikke prøve seg. Har selv datet med ei muslimsk (religiøs) jente og da var ikke religionen grunnen til at det skar seg (jeg er kristen). Bare å prøve seg, du har ingenting å tape (annet enn respekten fra Norge-for-nordmenn-søppelfolka). Men hvor dødfødt er det hvis hun er muslim? Man hører jo ofte snakk om at man må passe seg for onkler og fettere hvis man treffer en muslimsk dame, men sånn seriøst? Ja, slik er de fleste muslimene. Kanskje det er like greit å bare glemme henne og skylde på at dette uansett ikke ville gått fordi hun antagelig er muslim og jeg ikke har noen religiøs tro what so ever (ville vel vært et større problem om jeg for eksempel var kristen). Jeg kan jo nesten ikke konvertere til Islam heller... Du må konvertere til Islam for å gifte deg med muslimsk jente. Hun kan ikke forlate Islam, da blir hun straffet - i verste fall. Hørt at fightere bare gifter seg med fightere og spiser buser til frokost? Hørte det av mora til onkelen min, så det er nok sant. Endret 18. august 2015 av Aiven 6 Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Spør om hun er forlovet. Så har du svaret ditt. Hvis din kollega ikke er forlovet, så kjør på! At hun ikke bruker hijab på jobb, er et godt tegn på at familien ikke har hjernevasket henne. Endret 17. august 2015 av Rioter 2 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Jeg har jo inntrykk av at hun ikke er særlig konservativ, men mer vestlig orientert, så det er ganske det at hun er så attraktiv som er den største hindringen. Anonymous poster hash: 1a48c...2d7 Hadde hun vært muslimskorientert så hadde hun nok ikke snakket med noen mannfolk. og brukt hijab For å være sikker, date hun og snakk med faren. Antar jeg. Endret 18. august 2015 av Bundy Lenke til kommentar
Skole? Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Spør om hun er forlovet. Så har du svaret ditt. Hvis din kollega ikke er forlovet, så kjør på! At hun ikke bruker hijab på jobb, er et godt tegn på at familien ikke har hjernevasket henne. Dummeste jeg har hørt. Bare fordi noen går med hijbab så betyr det at familien har hjernevasket henne? 3 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Har en kollega som må være muslim. Hun kler seg vestlig og går ikke med hijab, men hun har hatt et annet hodeplagg tidligere og da jeg snoket på Facebook-profilen leste jeg noe om å feire etter Ramadan. Hun er så søt og god. Veldig blid og positiv, og har en utstråling som nesten ingen andre har. Men hun er også modellpen, og der er vi ikke akkurat jevnbyrdige. Jeg har et mer ordinært, gjennomsnittlig utseende. Så jeg vil jo anta at jeg uansett er ganske sjanseløs på henne, siden hun er så attraktiv på alle måter. Men samtidig er hun så blid og hyggelig mot meg, og jeg ser henne aldri snakke med andre gutter/menn på jobben. Vi er veldig mange og de fleste er omtrent i samme alder, fra vgs-elever og opp til 35 eller noe. Da er det jo rart at det bare er meg hun snakker noe særlig med og ikke de andre guttene/mennene. Kanskje hun synes jeg virker ålreit å snakke litt med på jobb og that's it, jeg vet ikke. Jeg er 31 og jeg tror hun er 23. En viss aldersforskjell, men jeg vil jo ikke tro at aldersforskjellen ville vært noen hindring her. Men hvor dødfødt er det hvis hun er muslim? Man hører jo ofte snakk om at man må passe seg for onkler og fettere hvis man treffer en muslimsk dame, men sånn seriøst? Kanskje det er like greit å bare glemme henne og skylde på at dette uansett ikke ville gått fordi hun antagelig er muslim og jeg ikke har noen religiøs tro what so ever (ville vel vært et større problem om jeg for eksempel var kristen). Jeg kan jo nesten ikke konvertere til Islam heller... Anonymous poster hash: 1a48c...2d7 Det kommer annpå hvilken muslimsk tro hun har, det er ikke alle kristne du passer med heller. Men sånn generelt så tror jeg det er en dårlig match, med mindre du er villig til å konvertere og bli muslim selv. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Har en kollega som må være muslim. Hun kler seg vestlig og går ikke med hijab, men hun har hatt et annet hodeplagg tidligere og da jeg snoket på Facebook-profilen leste jeg noe om å feire etter Ramadan. Hun er så søt og god. Veldig blid og positiv, og har en utstråling som nesten ingen andre har. Men hun er også modellpen, og der er vi ikke akkurat jevnbyrdige. Jeg har et mer ordinært, gjennomsnittlig utseende. Så jeg vil jo anta at jeg uansett er ganske sjanseløs på henne, siden hun er så attraktiv på alle måter. Men samtidig er hun så blid og hyggelig mot meg, og jeg ser henne aldri snakke med andre gutter/menn på jobben. Vi er veldig mange og de fleste er omtrent i samme alder, fra vgs-elever og opp til 35 eller noe. Da er det jo rart at det bare er meg hun snakker noe særlig med og ikke de andre guttene/mennene. Kanskje hun synes jeg virker ålreit å snakke litt med på jobb og that's it, jeg vet ikke. Jeg er 31 og jeg tror hun er 23. En viss aldersforskjell, men jeg vil jo ikke tro at aldersforskjellen ville vært noen hindring her. Men hvor dødfødt er det hvis hun er muslim? Man hører jo ofte snakk om at man må passe seg for onkler og fettere hvis man treffer en muslimsk dame, men sånn seriøst? Kanskje det er like greit å bare glemme henne og skylde på at dette uansett ikke ville gått fordi hun antagelig er muslim og jeg ikke har noen religiøs tro what so ever (ville vel vært et større problem om jeg for eksempel var kristen). Jeg kan jo nesten ikke konvertere til Islam heller... Anonymous poster hash: 1a48c...2d7 Det kommer annpå hvilken muslimsk tro hun har, det er ikke alle kristne du passer med heller. Men sånn generelt så tror jeg det er en dårlig match, med mindre du er villig til å konvertere og bli muslim selv. Fordommer lenge leve Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Fordommer lenge leve Det finnes utallige måter å være muslim på, for mange er det ikke mulig å være sammen med en ikke-muslimsk person. Men det er unntak, Hadia Tajik giftet seg med en ikke-muslimsk person, hun er blitt kritisert for å ikke praktisere sin angivelig muslimske tro. Selv kunne jeg ikke ha delt livet med en muslimsk dame, kulturforskjellen er for stor. Blant annet liker jeg ikke å faste og kunne dermed ikke feiret Ramadan på samme måte som damen. Om det er noen som har fordommer her så tror jeg det er du, hvor mange muslimer kjenner du? Og da tenker jeg ikke på oppvokst i Norge og ikke i et muslimsk land. Jeg har en venn som er muslim, og han er ålreit, men religion er ikke noe jeg vil vie mitt liv til. Endret 20. august 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Mange muslimer forlot Iran da ayatolla-regimet overtok, fordi de var moderne mennesker som syntes det ble for dumt. Disse oppfattes ikke som "ekte muslimer" av nordmenn fordi de ikke er eksotiske nok, og folk tror gjerne barna deres er adoptert heller enn annengenerasjons innvandrere. Endret 22. august 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Spør om hun er forlovet. Så har du svaret ditt. Hvis din kollega ikke er forlovet, så kjør på! At hun ikke bruker hijab på jobb, er et godt tegn på at familien ikke har hjernevasket henne. Dummeste jeg har hørt. Bare fordi noen går med hijbab så betyr det at familien har hjernevasket henne? Jeg tror ikke mange muslimske kvinner går med hijab frivillig akkuratt. Endret 21. august 2015 av Viking Chieftain of Gains 2 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Spør om hun er forlovet. Så har du svaret ditt. Hvis din kollega ikke er forlovet, så kjør på! At hun ikke bruker hijab på jobb, er et godt tegn på at familien ikke har hjernevasket henne. Dummeste jeg har hørt. Bare fordi noen går med hijbab så betyr det at familien har hjernevasket henne? Jeg tror ikke mange muslimske kvinner går med hijab frivillig akkuratt. Fordommer? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå