Gå til innhold

Hvorfor er HEL-VE-TE sensurert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nope, tydeligvis ikke. Men "fa£n i helvetet" blir liksom.. ikke helt det samme.

Nei, men hva er det egentlig du skal banne etter? SOm du sa, i ditt første innlegg i denne tråden, diskusjonen om "Kommer han/hun til helvetet?"...

 

Dessuten:

Fa[size=3]en[/size] i hel[size=3]vete[/size]

Blir til:

Faen i helvete

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar

Altså hw.no-nettverket prøver å være det mest seriøse av sitt slag her til lands og for å få dette til mener jeg det er ganske nødvendig med litt sensur som dette i forumene.:woot: Dette er slik at folk ikke skal snu første gangen de kommer hit fordi halvparten som står er bare banning fra barnslige mennesker som ikke kan noen ting om å formulere seg eller uttrykke seg forståelig ved hjelp av mer normale norske ord.

 

Og det er forresten helt på sin plass med advarsler til dem som likevel banner veldig mye, enten ved bruk av de ordene som ikke er sensurert eller ved å bruke slik kode som nettopp ble nevnt her.

Lenke til kommentar
Dette er slik at folk ikke skal snu første gangen de kommer hit fordi halvparten som står er bare banning fra barnslige mennesker som ikke kan noen ting om å formulere seg eller uttrykke seg forståelig ved hjelp av mer normale norske ord.

 

Vel, dersom forumbrukerne flest er så barnslige som du ser ut til å tro er det kanskje like greit at seriøse nykommere får denne advarselen med en gang så de kan holde seg vekk?

Lenke til kommentar
Vel, dersom forumbrukerne flest er så barnslige som du ser ut til å tro er det kanskje like greit at seriøse nykommere får denne advarselen med en gang så de kan holde seg vekk?

Tror dette utsagnet peker seg ut som "mest meningsløse argument noensinne", sett i forhold til temaet i tråden.

 

Ellers høres det jo ut som en grei refleksjon. :lol:

Lenke til kommentar
Vel, dersom forumbrukerne flest er så barnslige som du ser ut til å tro er det kanskje like greit at seriøse nykommere får denne advarselen med en gang så de kan holde seg vekk?

Tror dette utsagnet peker seg ut som "mest meningsløse argument noensinne", sett i forhold til temaet i tråden.

 

Ellers høres det jo ut som en grei refleksjon. :lol:

 

Meningsløst sier du. Eller kanskje du bare ikke har forstått meningen?. Men vi tar teskjevarianten: Han jeg kommenterte kjørte argumentet om at man må ha sensur slik at ikke nye, potensielle forumbrukere snur i døren, fordi alt de ser er useriøse meldinger krydret med uintelligent banning. Det virker altså på han som om bare man fjerner sensuren så vil "hell be unleashed" på forumet og det vil bli orgier i banning.

 

Dette er på en måte å vise mistillit til hardware.no-communityen. Dette er ikke noe partsinnlegg i debatten om sensur, men jeg stoler ihvertfall mer på dømmekraften til den gjennomsnittelige bruker enn vedkommende gjør. Dette minner litt om elitens frykt for massene i gamle dager, tenk demokrati, for et forferdelig konsept, hva vil skje hvis disse menneskene får makten? La gå at man kanskje ville se noen flere useriøse innlegg på forumet, men jeg føler meg rimelig sikker på at ikke staute forum-medlemmer forandrer seg til ville dyr bare fordi får muligheten til å bruke en håndfull flere ord enn de kan per i dag.

Endret av NuB
Lenke til kommentar

For å si det sånn, Vice... Det der har vært brukt helt siden sensur ble innført helt i begynnelsen av phpBB2-forumet her. Så det var nok ingen verdensrevolusjon...

Selvfølgelig ingen revolusjon, det var tross alt ikke jeg som utbasunerte dette som en "nyhet" i denne tråden. Jeg har brukt dette før og har også sett det i bruk av andre.

Lenke til kommentar
Helt enig!!

 

Når S*atan og H*elvete er sensurert burde også G*ud og H*immelen hvert sensurert synes nå jeg...

 

Om folk tar skade av å høre disse ordene er det noe fryktelig galt...

ok...........det sier en som heter Lucifer666, hvertfall ingen tvil om hvor synspunktet hans står. Skulle nesten tru han var aktiv sattanist, jaja, folk må få lov til å mene de sykeste ting.

 

Edit: rettet skrivefeil

Endret av Gabba
Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i at banning i den muntlige formen man bruker i det daglige (ihvertfall fra Midt-Norge og oppover) ikke har noe å gjøre på et hardware-forum selv om jeg referer til bl.a hesters avlsorgan ol. ellers. Når det er sagt så synes jeg at H-ordet ikke er et bannord i samme forstand - det referer faktisk til noe så søkt som en plass hvor fortapte sjeler kommer når man dør og kan fint brukes i overført betydning. Gitt følgende post-scenario:

 

-Hjelp! Hver gang jeg starter et spill så kræsjer windows

-Sjekk at du har installert drivere bla bla bla

-Har gjort alt det! Kan skjermkortet mitt ha gått til H-ordet?

 

Edit: Sånn jeg ser det går hardware du plukker ut (pga alder osv) til himmelen mens hardware som dør av seg selv brått og ukontrollert går til H-ordet :lol:

 

Synes det er en helt "clean" bruk av ordet og regner med at få eller ingen - sett bort fra eventuelle medlemmer fra småbygdene på sørvestlandet :p: - blir støtt.

 

Poenget mitt er at H-ordet har en legitim plass i forhold til andre ord som referer til forlystelsessenter osv.

Endret av superdigg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...