Gå til innhold

Hvorfor er HEL-VE-TE sensurert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leve sensureringen! Jeg er møkk lei av å høre på kvisete idioter som ikke har vett eller ordforråd nok til å uttrykke seg på en ordentlig måte. Banning er *patetisk*. Det er dårlige innbytterord som folk bruker overdrevent mye og hovedsakelig av folk som ikke greier å snakke norsk bra nok for en vanlig diskusjon.

 

Det å la folk velge om de vil se sensuren eller ikke er like idiotisk som å kun la dem som vil det se postcounten. De av oss som ta aktiverte den for å slippe å se all den drittsnakkingen til alle mindreårige her på forumet ville fått sensurens flotte oversettelser i annenhver setning.

 

Her på forumet er det dessuten noe som heter Retningsregler. De sier at man skal være snille og høflige med hverandre. Hvis vi fjerner sensuren åpner vi opp for muligheten til at folk svarer på poster med "****** så ******* dårlig skittspørsmål din horete kødd" osv. Nå slipper vi dem fordi alle kan se hvor utrolig latterlig det ser ut, og vi kanskje kan tvinge folk frem til å argumentere og snakke på en mer sivilisert måte.

Se det ja, ventet vel på denne også ja. Selv om jeg egentli hadde lyst til å la være å synke til ditt nivå, så skal jeg nå alikavel si ifra hvorfor folk som deg er blandt de personer jeg anser som dummeste av de dumme. Folk som deg med dine fordommer og fordømmende holdninger, sitter der og tror de er bedre enn andre. FYSJ!!!

Jeg er rett å slett fornærmet over at du i et hele tatt kaller mitt SPRÅK og måten jeg snakker på i hverdagen for latterlig. Har et ordforråd som jeg bruker i hverdagen som i alle fall ikke er mindre enn ditt, og ja jeg banner mye. Er kanskje ikke noe fint å høre på, men det er med på å definere den personen jeg er og vil være.

 

Jeg ler av deg og dine bittre tvangstanker, min høfflighet har du i alle fall ikke fortjent.

Lenke til kommentar
Leve sensureringen! Jeg er møkk lei av å høre på kvisete idioter som ikke har vett eller ordforråd nok til å uttrykke seg på en ordentlig måte. Banning er *patetisk*. Det er dårlige innbytterord som folk bruker overdrevent mye og hovedsakelig av folk som ikke greier å snakke norsk bra nok for en vanlig diskusjon.

 

Det å la folk velge om de vil se sensuren eller ikke er like idiotisk som å kun la dem som vil det se postcounten. De av oss som ta aktiverte den for å slippe å se all den drittsnakkingen til alle mindreårige her på forumet ville fått sensurens flotte oversettelser i annenhver setning.

 

Her på forumet er det dessuten noe som heter Retningsregler. De sier at man skal være snille og høflige med hverandre. Hvis vi fjerner sensuren åpner vi opp for muligheten til at folk svarer på poster med "****** så ******* dårlig skittspørsmål din horete kødd" osv. Nå slipper vi dem fordi alle kan se hvor utrolig latterlig det ser ut, og vi kanskje kan tvinge folk frem til å argumentere og snakke på en mer sivilisert måte.

Syns heller ikke det er nødvendig å bruke banneord når du heller kan si "din horete kødd" ;)

Lenke til kommentar
makan til folk skal klage på da....utrolig at så små problemer kan lage så store diskusjoner. Er meir aktivitet på poster som dette enn det er på de som faktisk er om data\hardware osv.

det er forde vi normenn er verdensmestre i å klage..

For ikke å si krangle..

 

Anbefaler at denne tråden enten:

 

A) Stenges

B) Flyttes til Off-Topic delen - Søppel

Lenke til kommentar
JEG ER IKKE NERDETE KRISTEN, men vet at det går an å snakke litt mer sofistikert, banning er tegn på dårlig ordforråd....

 

Og det er en grunn til at ordet bør sensureres? Hvorfor er det et krav at alle skal bruke såkalte sofistikerte ord? '******' fungerer perfekt til å uttrykke sinne, eller at noe gikk dårlig og evt. en referanse til den religionbaserte plassen ******.

 

At ordet '******' ikke er et sofistikert ord er din påstand. Kanskje hardware burde sette opp en liste over hvilke ord som er sofistikerte og ikke slik at alle kan lære å skrive "riktig".

 

Jeg synes man burde holde seg til sperrer som er begrenset av det norske lovverket. Så lenge det er talefrihet og ingen lov som sier at banning er forbudt, er det teit å skulle sensurere ordet. Det er klart at litt moderering bør være med, tenker da på feilposting og totalt off-topic innlegg først og fremst. Jeg synest bare det er litt merkelig at hardware skal lage sine egne regler for hva som er rett og galt å si.

Endret av drall
Lenke til kommentar

Støtter sensueren av banning. Banning på dette forumet har ingenting med ytringsfrihet å gjøre - ytringsfrihet har med retten til å formidle synspunkter.

 

Det viser seg jo at desto mer folk her på forumet bruker banneord (eller standard omskrivninger), desto mer opphisset er de og desto mindre istand til å formulere presise og interessante innlegg.

 

Så til dere som savner muligheten til å banne her på forumet så dypt - se det heller som en mulighet. Den tiden som du bruker til å omformulere kan benyttes kreativt. Din kritikk av f.eks. "databutikken" kan bli enda mer slående om du bruker humor og ironi - banning har lett for å virke patetisk og stå i veien for budskapet.

Endret av titus
Lenke til kommentar
Hm, ting kan tyde på at poenget mitt gikk de fleste hus forbi. Altså: Jo mer man skyver banning under bordet, jo styggere forblir det. Jo flere sammenhenger man tillater det, jo mer harmløst blir det. Ordene mister sin kraft altså. Kan anbefale denne gode artikkelen i Guardian, for språkinteresserte.

Jeg, for min del, er ikke interessert i at dette skal skje. Jeg er ikke kristen og når jeg snakker banner jeg en del, sett situasjonen an selvfølgelig. Men å bruke banneord fordi at de skal miste sin egentlig betydning synes jeg er forkastelig. Jeg vil at når jeg banner så skal mottakerne vite at jeg uttrykker meg på det sterkeste. Joda, har noen sterke adjektiver som sannsynligvis kunne erstattet banneordene, men rent muntlig har banning noe for seg :roll:

 

Jeg banner kanskje mer enn jeg burde når jeg snakker, men på et forum som angår hardware har jeg (nesten) aldri problemer med å utelate banneord. Kommer jeg til det stykket prøver jeg heller å reformulere hele posten.

 

Angående Psilocybe sin problemstilling så hadde jo Yummy en heller genial løsning ;) Diskusjonen kan fortsette selv om det til tider ikke blir grammatisk riktig.

Lenke til kommentar

JEG ER IKKE NERDETE KRISTEN, men vet at det går an å snakke litt mer sofistikert, banning er tegn på dårlig ordforråd....

Typisk påstand som slenges ut, men jeg har aldri sett den dokumentert (jeg mistenker at folk har den fra foreldre eller fra lærere som prøver å holde språket pent blant de yngre).

Lenke til kommentar

Til dem som mener at det er snakk om ytringsfrihet:

 

Prøv å skriv et innlegg til en avis hvor du bruker mye banneord og se om det kommer på trykk. 1-2, kanskje. Men da kun hvis du bruker det for å virkelig understreke et sentralt argument eller rettet kritikk.

 

Til en viss grad blir det det samme, og det har absolutt ingenting med ytringsfrihet å gjøre.

Lenke til kommentar
Støtter sensueren av banning. Banning på dette forumet har ingenting med ytringsfrihet å gjøre - ytringsfrihet har med retten til å formidle synspunkter.

 

Det viser seg jo at desto mer folk her på forumet bruker banneord (eller standard omskrivninger), desto mer opphisset er de og desto mindre istand til å formulere presise og interessante innlegg.

 

Så til dere som savner muligheten til å banne her på forumet så dypt - se det heller som en mulighet. Den tiden som du bruker til å omformulere kan benyttes kreativt. Din kritikk av f.eks. "databutikken" kan bli enda mer slående om du bruker humor og ironi - banning har lett for å virke patetisk og stå i veien for budskapet.

Mange gode poeng du har titus. Det er sjelden banneord formidler stort mer enn at poster er i en agitert tilstand. Vennligst prøv å beskrive problemet / din egen sinnstilstand på en mer "sofistikert" :-) / underholdende måte. Det gjør forumet (i alle fall for meg) en mer trivelig plass å være. Overstadig bruk av banneord tar fokus bort fra problembeskrivelsen og gjør det også lettere å hisse opp andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...