Gå til innhold

Hvorfor er HEL-VE-TE sensurert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å sensurere enkelte ord, er en god ting.

 

Ordene virker vel ikke støtende på majoriteten av forumbrukerne, men det bidrar til å holde et profesjonelt preg på forumet. Dessuten, som noen har skrevet før meg, slipper vi alle eksperimenterende kvisete fjortiser som har lært seg nye ord.

 

Naturlig ordbruk eller ei, jeg synes det er mye triveligere å surfe sånn det er nå.

Kvisete fjortiser? Du snakker som du kjenner alle? Jeg er ikke fjortis, men kviser er noe alle har.. /hatt

Lenke til kommentar

Uff... ja det er synd på dere som ikke kan få lov til å bruke banneordene deres.. Jeg synes ikke banneord har noen ekstra effekt på et forum som hardware.no uansett. Og kan IKKE finne en anledning her på forumet hvor det ikke finnes gode synonymer som kan erstatte disse banneordene,

 

Det som derimot er skummelt er dersom hw.no bestemmer seg for å bytte ut tekst så den får en annen mening..

for eksemplel bytte ut ocshoot.no med overklokking.no og på den måten villede oss brukere.

Var dette en sak for en stund tilbake? Er ikke sikker har lest lignende en plass..

Lenke til kommentar

Personlig er ikke jeg kristen og derfor betyr ikke ord som som er diskutert her noe for meg i religiøs sammenheng.. Det at det finnes mange her i norge som er kristne burde ikke påvirke meg synes nå jeg ihvertfall..

 

Folk som har noe imot disse ordene burde lære seg å overse dem.. Jeg må støtt og stadig overse de kristne som skal ut med sitt budskap enten de står på døra eller på det lokale kjøpesenteret.. Andre religioner kommer jo selfølgelig også inn i bildet, men da i mindre grad..

 

I norge har vi lov til å si hva vi vil.. (På papiret ihvertfall) I praksis er selvfølgelig saken en helt annen.. Det er ingenting som er svart/hvitt her i verden, selv om kanskje enkelte tror det..

 

Noen nevnte "kvistete fjortiser" i en tidligere post her.. Hadde jeg vært fjortis og kvisete hadde jeg kanskje tatt meg nær av det og ser ikke at denne kommentaren skal være noe bedre enn en eller annen tulling som blir irritert på hovedkortet sitt og bruker diverse banneord..

 

Noen av mine meninger.. Ikke alle er enige, men det er da bare bra.. Hva skulle vi gjort om alle var like og ingen satt igang diskusjoner?! =)

Lenke til kommentar

Jeg tror nok det er lurt å fjerne den sensuren da.. men bare husk det at moderator kan legge deg vekk hvis "de" skulle synes dette ble FOR grovt.. det gjorde de med meg og jeg banner ikke mye lengre.. men synes jeg må ha mulighet til dette da det er en god måte å formidle HVA du EGENTLIG mener og slikt.. men ikke misbruk det...

 

Hat*r Kristne freaks... respekterer religionen.. men ikke tro at de respekterer at vi ikke er så freaky som dem(kristne). Hvorfor må vi alltid innrette oss etter de da??? Kanskje det ville være lurt å la oss ha det ordforrådet vi vil ha men bare så lenge det ikke blir sjikane ut av det da.. :yes:

Endret av Dazem
Lenke til kommentar
Personlig er ikke jeg kristen og derfor betyr ikke ord som som er diskutert her noe for meg i religiøs sammenheng.. Det at det finnes mange her i norge som er kristne burde ikke påvirke meg synes nå jeg ihvertfall..

(...)

Er helt enig i dette. Er ikke kristen, så ord som f*en og h*lvete er ikke "stygge" for meg (ord som h*re og f*tte er en annen sak). Grunnen til at slike ord er "stygge" i utgangspunktet er at man påkaller djevelen. De fleste på dette forumet vet at ikke djevelen kommer når man sier f*en...

 

Synes ihvertfall sensuren burde rettes opp litt. F*en burde feks. sensureres til "f***" istedenfor "******" som det blir nå.

Lenke til kommentar

Å jesus! DER kom standard posten!

 

Hadde du forventet noe annet, gitt at du kommer med standardsytingen?

 

 

Ellers så klarte jo LarsC å komme med standard svaret; gratulerer det var gjennomtenkt og nyvinnende!

 

Du er virkelig sarkasmens mester, gitt. Selvfølgelig er det ikke nyvinnende, og hvorfor skulle det være det? Det er ikke første gangen dette tas opp. Selv om jeg er en ivrig forkjemper av ytringsfriheten, er jeg i stand til å forstå at forumet har regler bestemt av en gruppe mennesker som står ansvarlig på flere måter for forumets innhold, og kan egentlig gjøre hva de vil med det.

 

Poenget er at forumet er en gratis tjeneste (for oss brukere), og jeg synes det blir for dumt å gjentatte ganger syte og klage på ting som har vært oppe, blitt debattert og lagt døde etter ganske klare beskjeder fra de høye herrer (ref: sytingen til Cornel om banning og sensur).

 

Nøkkelordet er 'gjentatte ganger', bare for å gjøre det klart. At måter å forbedre forumet på, selv om det er for et antatt mindretall av brukerene (ikke at jeg påstår at dette gjelder i dette tilfellet), blir tatt opp er bare fint, det.

 

Personlig er jeg ikke kristen og synes ikke banning er støtende i det hele tatt.

Det er til tider en nokså flat måte å uttrykke seg på (nordlendinger er unntatt), men en god 'fa€n i he|vete!' kan av og til kan være veldig forløsende for så mangt.

 

Kristendomsargumentet (du skal ikke misbruke Guds navn) er dessuten helt meningsløst, for 'banning' forbindes ikke lengre med 'herregud' etc.

 

Men tråden har sporet litt av. Jeg er enig med trådstarter, he|vete burde ikke være med i autosensuren, imo.

 

 

Synes du ikke det er en brukerrett å komme med kritikk eller ønsker om forbedring her på forumet?

 

Selvfølgelig synes jeg at kritikk er en fin ting, helst av den konstruktive sorten. Se over.

 

Edit: Leif!

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Selv synes jeg banning er vulgært og unødvendig - man klarer seg HELT fint uten. Derfor stiller jeg meg negativ til å fjerne sensuren (dog - vi kan alltids finne gode kompromisser dersom det er praktisk mulig).

 

"helvet3" er sensurert, men "helvetet" er ikke sensurert. Ergo kan dere benytte den bestemte formen av ordet i diskusjoner - case solved.

 

Dette har vært tatt opp gang på gang på gang på gang, og resultatet har alltid vært det samme: de fleste synes det er helt greit at vi har sensur på banneord, eller folk bryr seg ikke. Det har funket veldig bra i flere år nå, så jeg ser ingen grunn til å endre en god praksis.

 

Nei, kjære brukere: Bruk kreativiteten og fantasien når dere har lyst å påkalle alle mørke makter, deres oldemor og svigermor på en gang. Da kan det hende at du kommer fram til et uttrykk som får deg til å smile, og da blir dagen bedre. :)

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg et forum uten sensur. Men det betinger en viss seriøsitet fra de som poster. Jeg er ikke særlig begeistret for at folk bruker banning og SMS-språk i tid og utide. En post med mye banning gir inntrykk av manglende seriøsitet av den som poster. Kanskje banning og bruk av frivole ord bør tillates i større grad i offtopic-seksjonen *grin*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...