Monica Jansen Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Naboen som flyttet inn i desember er verre og verre for hver uke som går, og nå kaster han ut medisinene og brøler og smeller med dører og forstyrrer roen min. Han kaster pillene og nekter å ta dem. Jeg mener han bør bli lagt inn på psyk, men ingen av personalet gjør noe. Han blir bare verre og verre og det går utover meg som må sitte å høre på smellinger i veggen. Personalet vill jo bare være snill med ham, men uansett hva de gjør for denne utviklingshemmende tenåringen, så hjelper det ikke. Jeg kan ikke sitte her å ane fred å ingen fare med å se på tv, når tven overdøves av destruktive smell i hele leiligheten min. (Leilighetene er meget lytte også). En annen person fikk tilbud om å flytte på en bolig på en boligområde jeg hadde sagt til kommunen for lenge siden at jeg ville flytte til. Jeg var vissnokk først i køen der, men så fikk en annen dame leiligheten istedet. Og her sitter jeg, med mine lydømfintlige ører å må høre på denne sabla galskapen. Hva gjør jeg nå? 1 Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 Tillogmed så har jeg vitnet at han har slått personal. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Har du hørt med advokat? Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 Har du hørt med advokat? Nei, men jeg har laget sak om det og sendt til lokalavisa, i håp om at jeg får flytte/at hann får flytte snarest mulig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Har du hørt med advokat? Nei, men jeg har laget sak om det og sendt til lokalavisa, i håp om at jeg får flytte/at hann får flytte snarest mulig. Om saken i lokalavisa ikke fungerer anbefaler jeg deg å skaffe deg advokat slik at du kan lage en sak, lykke til. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Ring politiet. Er det ille nok leverer de han til akuttpsykiatrisk. Må de komme tilbake gang etter gang skapes det historikk. 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 kommunal bolig du bor i anntar jeg? 1 Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 kommunal bolig du bor i anntar jeg? Ja. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Ring politiet. Er det ille nok leverer de han til akuttpsykiatrisk. Må de komme tilbake gang etter gang skapes det historikk. Og det som skjer da er at han kastes ut og plasseres ... vent, det er jo et sånt sted han er på... Anonymous poster hash: a3c75...f54 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 tror ikke det er veldig mye å gjøre, er ofte rift om de plassene. Men jevnlig klaging og masing er kanskje til hjelp Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Og det som skjer da er at han kastes ut og plasseres ... vent, det er jo et sånt sted han er på... Eller kanskje sogar tvangsinnlegges på psykiatrisk. 3 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Hvis han har "bare" en middels diagnose som ADHD, skal det mye til for å tvangsinnlegge ham. Kanskje litt mer enn å ha slått en ansatt. Hvis noen overhodet gidder å gjøre noe med at han har slått en ansatt, er det vel enten politiets sak eller overordnede i helsevesenet sin sak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) ... Leier eller eier du? Dersom du leier så bør du flytte sporenstreks, evt kontakte advokat (kan bli dyrt). Dersom du eier så er situasjonen litt mer vanskelig. Da ville jeg først kontaktet styret og lagt frem saken. Styret er pliktig til å påse at beboerne ikke oppfører seg på en måte som er til overdreven sjenase for naboene. Et borettslag/sameie har myndighet til å tvangsutkaste beboere som ikke holder seg til regelverket. Endret 18. august 2015 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Leier eller eier du? Dersom du leier så bør du flytte sporenstreks, evt kontakte advokat (kan bli dyrt). Dersom du eier så er situasjonen litt mer vanskelig. Da ville jeg først kontaktet styret og lagt frem saken. Styret er pliktig til å påse at beboerne ikke oppfører seg på en måte som er til overdreven sjenase for naboene. Et borettslag/sameie har myndighet til å tvangsutkaste beboere som ikke holder seg til regelverket. Som du kanskje ser i signaturen hennes bor hun i omsorgsbolig. Så noe sjeanse/andre problemer med andre beboere er nok å forvente i en slik situasjon uten at man kan få de kastet ut. Men, har du tatt det opp mer personalet, Monica? Hørt om du kanskje kan få byttet leilighet om de har noen ledige? Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Jeg leier i gjengs leige. Jeg har nettopp pratet med kommunen og han skal ordnecet hastemøte om jeg kan få flytte til en midlertidig boligjøsning. Jeg blir kanskje muligens nabo med rusmissbrukere for det finnes ingen andre ledige, hviss ikke de finner en bolig som er grei nokk uten vegg i vegg med rusmissbrukere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Aha, jeg så ikke signaturen. Ja da kan det jo bli utfordrende. :-/ Endret 18. august 2015 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå