Delux Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hallo folkens. Jeg har en duron 900mhz, på et MSI K7T Turbo jeg har ikke låst opp denne CPUen. Så jeg klokker bare ved hjelp av FSBen, men når jeg gjør dette, reagerer ikke skjermen når jeg slår den på igjen. Og jeg må restarte CMOS. Hva kan være galt. Og hva kan jeg gjøre for å klokke den med FSB?? Takker for svar......... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Er ikke dreven overklokker, men hvor høyt har du klokket når dette skjer? Har du forsøkt en og en mhz og sett hvor problemet oppstår? Sannsynligvis har det noe med AGPbusen å gjøre, når du klokker FSB øker du hastigheten på alle buser på hovedkortet, om du ikke kan forandre disse i BIOS. Normalt vil FSB :2 =AGP, og FSB : 4 = PCI (Henholdsvis 66 og 33 MHz) Kan dette være problemet? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Syns disse halvgamle MSi korta har ekstremt teite navn, saa jeg veit ikke helt hvilket chipset kortet har. Men har en f0lelse av at det er Via KT133.. har jeg rett? Det har seg nemlig slik at kort med det chipsettet ofte ikke klarer mer enn 100MHz @ 103~105MHz FSB. Altsaa veldig daarlig. Via KT133A chipsettet egner seg langt bedre til FSB OC. Men som sagt, hvilket chipset har du da? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Turbo-kortene til MSI har KT133A brikkesettet. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Det kan vaere at du har veldig elendig minnebrikker! Billig dritt brikker har en tendens til aa skrike ved h0yere hastigheter enn det de er godkjent for.. Saa, aassen minnebrikker har du? T0r jeg gjette paa NoName? Lenke til kommentar
Delux Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg har apacer 256 PC 133 Lenke til kommentar
STURM Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg hadde en m-tec 256 133 brikke som ikke ville høyere en 122 Mhz fsb. ikke engang det den var spesifisert for. den brikken som står i nå er og en 256 133Mhz brikke(vet ikke merket) men den kjører jeg på 162Mhz :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 KAnskje du finner flere svar hvis under overklokking.no sin del av forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå